جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ضرورت ورود بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 599555
یک نماینده مجلس خواستار ورود جدی بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز شد و گفت: تشکیل صف‌های طولانی برای گرفتن ارز تاسف‌‌بار است.
ضرورت ورود بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز
 
به گزارش جهان نيوز، احمدانارکی‌محمدی، نماینده دوره دهم از حوزه انتخابیه رفسنجان و انار در استان کرمان در مورد تلاطم در بازار ارز گفت: بانک مرکزی باید بیش از گذشته به این حوزه ورود کرده و نظارت خود را کامل کند.

 وی افزود: موضوع چند نرخی شدن ارز اهمیت ویژه‌ای دارد، این اتفاقی که اخیرا افتاد و قیمت سپرده‌ها را از ۱۵ درصد به ۲۰ درصد رساندند تا بازار ارز را تنظیم کنند هم موفقیت‌آمیز نبود.

انارکی‌محمدی خاطرنشان کرد: هر زمان که نرخ تسهیلات بالا می‌رود، نرخ ارز هم تغییر می‌کند، امروز با چند نرخ، ارز فروش می‌رود و نظارتی هم وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در این مدت نه تنها ارز تک نرخی نشد بلکه چند نرخی هم شد، گفت: تشکیل صف‌های طولانی برای گرفتن ارز بسیار تاسف‌آور است، بازار داخلی ارز متاسفانه مشکل دارد حتی با ویزا و پاسپورت هم نمی‌توان بازار ارز را تعادل بخشید.

وی افزود: نرخ ارز در بودجه سال آینده ۳۵۰۰ دیده شده و بر اساس این نرخ بودجه بسته شده که مابه‌التفاوت آن در ردیف‌های دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

منبع: ایلنا

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *