جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اختلاف درون گروهي دليل استعفاي نجفي؟

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب: 599474
اصلاح طلبان با سياهي لشكر مجازي به ميدان آمده‌اند تا از استعفاي سوال برانگيز نجفي، يك بهانه براي قهرمان سازي از او دربياورند.
اختلاف درون گروهي دليل استعفاي نجفي؟
به گزارش جهان نيوز؛ اصلاح طلبان با سياهي لشكر مجازي به ميدان آمده‌اند تا از استعفاي سوال برانگيز نجفي، يك بهانه براي قهرمان سازي از او دربياورند. غافل از آنكه وقتي دليل استعفاي او را فشار حاميان شهردار سابق تهران عنوان مي‌كنند، بر ضعف نجفي صحه گذاشته‌اند. حتي اشاره به جشن برج ميلاد هم صرفاً آدرس انحرافي است. وگرنه نجفي اگر اهل ماندن و كار كردن بود، پاي همه فشارها مي‌ايستاد. در ميان همه قصه‌هايي كه برخي اصلاح طلبان در مورد چرايي استعفاي محمدعلي نجفي، شهردار تهران رديف كرده‌اند تا اين استعفا را تقصير مخالفان سياسي نجفي بيندازند، روزنامه شرق خبر از يك اختلاف درون گروهي داده است. اين روزنامه در گزارشي با عنوان «دلايل يك استعفا» يكي از دلايل استعفا را مخالفت‌ها و فشارهاي چندماهه اخير از سوي جريان كارگزاران به‌عنوان جريان سياسي سابق خود نجفي عنوان كرده و مي‌نويسد: «او پيش‌تر براي رفتن به دولت پيشنهاد شده بود اما همين جريان سياسي كارگزاران در همراهي با اصلاح‌طلبان او را به‌عنوان گزينه شهردار تهران مطرح كرد و جلو انداخت... او همين چند هفته قبل در گفت‌وگويي با اشاره به فشارهاي پيدا و پنهان بر شهرداري تهران صراحتاً گفت: اما من ايستاده‌ام، ولي خبر استعفايش را به شكل غيررسمي در شب شلوغ و پركار چهارشنبه‌سوري پخش كردند و درنهايت روز گذشته اعضاي شورا كه مدعي شفافيت هستند، بعد از سكوت و دورزدن و فرار از رسانه‌ها، بالاخره خبر را تأييد كردند».

شرق در ادامه با انتقاد صريح از اصلاح طلبان در شهرداري و شوراي شهر پايتخت ضمن يادآوري حواشي فرصت سوز شوراي شهر اول تهران مي‌آورد: «با اين اتفاق اصلاح‌طلبان در عمل نشان دادند كه در تحقق شورا و شهرداري يكدست و همكاري مشترك با هم، نه تجربه‌اي دارند و نه تلاشي در اين جهت مي‌كنند. به نظر مي‌آمد كه ناكامي شوراي اول و ازدست‌دادن فضاي سياسي و اجتماعي جامعه در اين سال‌ها براي اصلاح‌طلبان درس قابل‌توجهي داشته اما شواهد عكس اين موضوع را نشان مي‌دهد و اختلافات و فشارهاي دروني اين جريان قوزبالاقوز مشكلات بيروني شده است. »

روزنامه آفتاب يزد هم از اين اختلاف درون گروهي نوشته است. از اينكه روزنامه اصلي حزب كارگزاران چندي پيش اعلام كرده گزينه اصلي كارگزاران براي شهرداري پايتخت، محسن هاشمي بوده و در ادامه آورده است كه «نجفي كه براي كارگزاران سازندگي گزينه‌اي تحميلي بود، دلخوري‌اش از اين حزب را با انتصاب هايش نشان داد و بيشتر مديران و مشاوران خود را از ميان احزاب اتحاد ملت و مشاركت انتخاب كرد. به ادعاي اين روزنامه، انتصابات نجفي باعث تيره و تار شدن روابط رئيس شوراي شهر با شهردار تهران شده است. سازندگي همچنين با اشاره به استعفاي شهردار تهران از عضويت در حزب كارگزاران نوشته: نجفي كه به بهانه كار اجرايي از حزب كارگزاران جدا شد، حالا به احزاب ديگري تمايل نشان مي‌دهد. »

روزنامه اعتماد هم در يادداشتي با عنوان «پاسخگويي شوراي شهر» نوشته است كه «شوراي شهر بايد پاسخگو باشد كه چطور، فردي را به سمت شهرداري تهران انتخاب كرده كه بيشتر از هفت ماه نتوانست براي اين شهر كار كند و استعفا داد».
 
منبع: روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *