پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پیگرد قضایی دختر شاه سعودی در فرانسه

جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 599437
یک قاضی در فرانسه با صدور حکمی شاهزاده حصه را تحت پیگرد بین المللی قرار داد.
پیگرد قضایی دختر شاه سعودی در فرانسه
به گزارش جهان نيوز؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، یک قاضی در فرانسه با صدور حکمی شاهزاده حصه، دختر پادشاه عربستان سعودی را تحت پیگرد بین المللی قرار داد.
 
بر این اساس، یک منبع آگاه نزدیک به دستگاه قضایی فرانسه ضمن اعلام این خبر گفت این حکم در پی حمله یکی از محافظان شاهزاده حصه به کارگری در مقابل آپارتمان محل اقامتش در پاریس صادر شده است.

این منبع آگاه گفت خواهر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای بازجویی در خصوص اتهاماتی علیه یکی از محافظانش تحت پیگرد قرار گرفته است. این محافظ با اتهاماتی مانند خشونت مسلحانه، آدم ربایی، سرقت و تهدید به مرگ روبروست.

سفارت عربستان سعودی در پاریس درباره این موضوع توضیحی نداد. تلاش خبرگزاری رویترز برای اطلاع از موضع سخنگویان دولت سعودی یا دربار این کشور نیز راه به جایی نبرد. حکمی که بر اساس آن دختر پادشاه عربستان سعودی تحت پیگرد قرار گرفته است در ماه دسامبر گذشته صادر شده است. قرار است محمد بن سلمان در اوایل ماه آوریل به فرانسه سفر کند. البته، این سفر تا کنون چندین بار به تعویق افتاده است. دلیل این تعویق‌ها تا حدودی سفرهای محمد بن سلمان به انگلیس و آمریکا بوده است.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه نیز به درخواست ها برای اظهار نظر درباره صدور حکم قضایی علیه دختر پادشاه عربستان سعودی پاسخی نداده است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *