چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۳

ماجرای عزاداری حضرت آدم سلام الله علیه بر مصائب حضرت سیدالشهدا سلام الله علیه

پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب: 599405
ماجرای عزاداری حضرت آدم (ع) و فرشته وحی بر مصائب سیدالشهدا (ع) را در اینجا بخوانید.
ماجرای عزاداری حضرت آدم سلام الله علیه بر مصائب حضرت سیدالشهدا سلام الله علیه
به گزارش جهان نيوز، یکی از مورخین و تاریخ نگاران بزرگ بشریت، پروردگار عالم و کتاب مقدس قرآن کریم است که با بیان روایت‌های مختلف، تاریخ اسلام را ورق می‌زند.

در آیه ۳۷ بقره می‌خوانیم:

«فَتَلَقَّی آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِماتٍ فَتابَ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحیم»؛ آدم (ع) کلماتی را از خداوند دریافت کرد و خداوند توبه او را پذیرفت.

در کتاب «الدرالثمین» در تفسیر این آیه آمده است آدم در این هنگام عرش را دید که در آن نام پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) نوشته شده بود. جبرئیل بر او نازل شد و بر آدم تلقین کرد تا این کلمات را بگوید: «یا حمید به حق محمد، یا عالی و به حق علی، یا فاطر و به حق فاطمه، یا محسن بحق الحسن والحسین و منک احسان.» به این معنی که (ای خدا ستوده به حق محمد‌ای خدای ارجمند به حق علی‌ای آفریدگار به حق فاطمه‌ای احسان بخش به حق حسن و حسین و از تو است احسان.)

آدم وقتی این کلمات را به زبان آورد همین که به نام حسین (ع) رسید دلش شکست و ناخودآگاه قطرات اشک از چشمانش سرازیر شد و گفت: «ای برادرم جبرئیل علت چیست که با ذکر نام حسین (ع) قلبم می‌شکند؟»

جبرئیل گفت: «ای آدم بر این پسرت حسین (ع) مصیبت جانسوزی وارد می‌شود که همه مصیبت‌ها نزد آن کوچک است.»

آدم گفت: «برادرم جبرئیل آن مصیبت چیست؟»

جبرئیل در جواب آدم خطاب کرد: «حسین (ع) با لب تشنه و تنها، غریب و بی یار کشته می‌شود و اگر او را در این روز ببینی چنین صدا می‌زند: «وا عطشا، وا قله ناصراه»؛ از شدت تشنگی آسمان در مقابل چشمانش تیره و تار می‌شود هیچکس جز با شمشیر جواب او را نمی‌دهد، سر او را همانند چهارپا از قفا جدا می‌کنند و همچنین دیگر یارانش را، در حالی که زنان اهل بیتش از کنار آن سر‌ها عبور داده می‌شوند.»

در این هنگام جبرئیل و آدم همچون زنان پسر از دست داده برای مصیب حسین (ع) گریه کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
خجالت نميكشيد از بيان اين حرفهاى بى اساس؟!!!!
فاصله زمانى حضرت ادم و اباعبدالله چند هزار سال بوده؟!!
Iran, Islamic Republic of
معلوم می شود این یک ملاک است که آدم اگر آدم مانده باشد چون به نام اباعبدالله می رسد می گرید.
Canada
اینکه همچین مطلبی در همچین کتابی آمده دلیل کافی برای انتشار دادنش نیست. یعنی شما که به این همه روحانی دسترسی دارید از یک کدومشون نمیتونید بپرسید که اصالت این حدیث رو براتون ارزیابی کنند؟