جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

پرونده تشریفات برخی مسئولان قطور شده است

پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب: 599395
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه امروز پرونده تشریفات برخی از مسئولان بسیار قطور شده است.
پرونده تشریفات برخی مسئولان قطور شده است
به گزارش جهان نيوز،  نصرالله پژمان‌فر عصر امروز در نشست خبری "طرح اعاده اموال نامشروع" در محل خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی اظهار داشت: مهم‌ترین پشتوانه برای یک کشور مردم هستند و اگر ظرفیت مردم برای حل مشکلات و مسائل نباشد کشور جلو نمی‌رود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این پشتوانه مردمی، انتظاراتی دارد و مهم‌ترین انتظار مردم، عدالت است که متاسفانه خیلی‌ها در توصیف بسیار خوب به آن می‌پردازند اما در عمل کمترین اقدامات را انجام می‌دهند.

پژمانفر با بیان این که عدالت و پیشرفت کشور را باید در کنار هم دید و رهبر معظم انقلاب بر این مهم همیشه تاکید داشتند بیان کرد: عدالت باید بر شاخص‌هایی استوار باشد که حقوق مردم پایمال نشود؛ علی رغم تمام قضایا و جریان‌ها در کشور یک جریانی تلاش کرد که پیشرفت تحقق یابد اما متاسفانه عدالت را محور قرار نداد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی به ویژه در دوران دفاع مقدس، فضای بسیار مقدس و آرمانی در جامعه حکم‌فرما بود به گونه‌ای که انجام کار، بزرگ یا کوچک نداشت و افراد به اندازه کاری که می‌کردند امتیاز نمی‌گرفتند بلکه همه در یک سطح اجتماعی و کاری قرار داشتند.

وی با تاکید بر این که در آن زمان تشریفات هیچ معنایی نداشت افزود: زمانی که شهید رجایی به ریاست جمهوری رسید تشریفات را به کل جمع‌آوری کرد اما بعدها نظام تشریفات اداری راه‌اندازی شد و امروز شاهد هستیم که پرونده تشریفات مسئولان بسیار قطور شده است.

پژمانفر بیان کرد: نتیجه آن امروز است که فردی میلیاردها تومان پول مازادی را که در کشور به دست آورده است تبدیل به ذخیره نظام می‌شود و بالاترین امتیازات را برای خود به دست می‌آورد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به یکی از خاطرات تلخ خود تصریح کرد: یکی از وزرای یکی از دولت‌ها مبلغ هزار و 200 میلیارد تومان را به عنوان دارایی خود اعلام کرد؛ هنگامی که به این مسئول گفتم حتی اگر از ابتدای انقلاب که 39 سال می‌گذرد ماهانه یک میلیارد تومان درآمد داشت به مبلغ هزار و 200 میلیارد دارایی نمی‌رسد اما وی پاسخ تندی به بنده داد.

وی اظهار داشت: این که بگوییم من برای انقلاب زحمت کشیده‌ام و  حق من است، یک انحراف فکری در جامعه است و برای مقابله با این مسئله، طرحی به نام اعاده اموال نامشروع ارائه کردیم که این طرح از گفته‌ها و خواسته‌های مردم نشئت گرفت که می‌گفتند اگر "نداری" است برای همه و اگر داشتن و ثروت است باید برای همه باشد.

پژمانفر افزود: براساس این مسائل، طرحی را آماده کردیم که ابتدا از مسئولان آغاز کنیم؛ هرچند ممکن است افرادی به غیر از مسئولان دارای شرایط لازم برای بررسی باشند اما با توجه به این که باید حُسن نظر مردم را جلب کنیم ابتدا از خودمان آغاز می‌کنیم.در قالب این طرح، ابتدا اموال فرد مورد نظر بررسی می‌شود و در صورتی که به اموال نامشروع برخوردیم حتی اگر فرد خاطی در دوره‌های گذشته مسئولیت داشته است اموال او را گرفته و به بیت‌المال بازگردانده می‌شود.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفته دادستان کل که با این طرح تعداد پرونده‌ها افزایش می‌یابد و زمان زیادی لازم دارد اظهار داشت: حساسیت این موضوع بسیار بالاست و نباید در پرداختن به آن کوتاهی صورت گیرد؛ اگر تخلفی صورت گیرد قوه قضاییه موظف به رسیدگی به آن است و حتی اگر نیاز به نیروی قاضی دارد باید این نیرو را تامین کند.

وی با تاکید بر این که قصد داریم به جامعه نشان دهیم در مقابله با هرگونه خطایی حتی خطا در گذشته ایستادگی و برخورد می‌کنیم بیان کرد: با پیشنهاد این طرح، خیلی‌ها نگران شدند که اتفاقاً این مسئله به نظر من، امری بسیار مبارک است و از طرفی مردم نیز از این کار بسیار خوشحال هستند و پیام‌های مثبتی از طرف جامعه به دست ما می رسد.

پژمانفر با بیان این که امروز مردم از بی‌عدالتی بسیار ناراحت هستند گفت: مظاهر بی عدالتی باید در جامعه و ابتدا در بین مسئولان خشکیده و بعد از آن در بین دیگر گروه‌ها باید انجام شود.

وی با اعلام این که ما علاوه بر قانون‌گذاری موظف هستیم که بر حُسن اجرای قانون نیز نظارت داشته باشیم اظهار داشت: برخی تخلفات مالی در زمان داشتن مسئولیت صورت می‌گیرد؛ برخی دیگر از تخلفات، ثروت‌ها و رانت‌ها بعد از مسئولیت ایجاد می‌شود که متاسفانه قانون گذشته پاسخ‌گو نبود اما در حال حاضر قانونی گذاشته شده است و هر فردی که در گذشته مسئولیت داشته و در حال حاضر به دارایی رسیده باید پاسخ گو باشد.

پژمانفر بیان کرد: این طرح پس از تعطیلات فروردین ماه به صحن مجلس می‌رود و باید به مردم امید دهیم تا بدانند هر فردی که پایش را در مسیر خطا می‌گذارد احساس ناامنی کند.

وی با اشاره به این که این طرح، مخالفان و موافقان سرسخت خود را دارد گفت: افرادی که به شدت با اجرای این طرح مخالف هستند زیر آن را امضا کردند و به همین دلیل تقاضا کردیم رای‌گیری نهایی باید باید علنی انجام شود تا مردم بدانند چه کسانی زیر طرح را امضا و چه کسانی به آن رای ندادند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه از رای گیری‌های غیرعلنی در صحن مجلس عنوان کرد: نظرات مجلسی‌ها در این موضوع باید کاملاً علنی و شفاف باشد تا کسی نتواند در ظاهر یک طور صحبت کند و عملکردش متفاوت باشد چرا که ما وکیل مردم هستیم.

وی با بیان این که تا کنون بیش از 170 نفر زیر این طرح را  امضا کرده‌اند خاطرنشان کرد: در این طرح نسبت به یک سری از افراد مسائلی مطرح  و در شورایی متشکل از مجلس، دولت، قوه قضاییه و سازمان بازرسی نسبت به صحت اطلاعات اقدام می‌شود.

پژمانفر با اشاره به اینکه اگر طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان موفق شود، یک کارنامه موفق برای نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود تصریح کرد: باید به جامعه ثابت کنیم در برابر خطاها اغماض نمی‌کنیم؛ مطالبه عمومی مردم ضمانت اجرایی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جهان نیوز انسان ذلیل و گدا مسلک تشریفات پسند است
Iran, Islamic Republic of
وقتی نماینده رسول اکرم برای دادن نامه به جایگاه نماینده ساسانی رسید
فرشهای ابریشم را موقع نشستن به کناری زد و روی زمین نشست تا پاسخ را دریافت کند
و گویند مشاور رستم فرخزاد به او گفت
رستم با این ها نمی شود جنگید چون برای تشریفات و دنیا ارزشی قائل نیستند ...
جهان نیوز
در شهر من سرمایه داری مومن در ایام طاغوت وجود داشت که پدر فقرا بود و هنوز هم
از کار کشاورزی کار می کند و زکاتش جلو تر از برداشتش بار می شود
این همه سال فرزندانش دک و پز ندارند چون مردم ساده اند ...
و گدا اندر گدازاده در همین شهر داریم که از برکت زد وبند زندگی فوق اشرافی دارند !!!
م ج
Iran, Islamic Republic of
مردم هم همین حرف را میزنند کی باید بیا ید درستش کند؟؟؟؟