چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

توصیه علمای افغانستان به رهبران سیاسی و طالبان

پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 599390
شورای سراسری علمای افغانستان در نشست اخیر با تاکید بر این که رهبران سیاسی به اختلافات در این کشور دامن نزنند از گروه طالبان نیز خواست تا پیشنهاد صلح دولت افغانستان را بپذیرد.​
توصیه علمای افغانستان به رهبران سیاسی و طالبان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، دولت افغانستان با ارائه طرحی در نشست روند کابل از طالبان خواسته است تا به روند گفت‌وگوهای صلح بپیوندند.

آتش‌بس، به رسمیت شناختن طالبان به عنوان یک جریان سیاسی، تعدیل قانون اساسی، رهایی زندانیان و خروج اسامی رهبران طالبان از فهرست تحریم‌ها از مهمترین بندهای طرح پیشنهادی دولت افغانستان برای صلح با طالبان است.

به گزارش «آوا»، شورای سراسری علمای افغانستان  نیز با انتشار بیانیه‌ای از پیشنهاد دولت افغانستان برای مصالحه با طالبان اعلام حمایت کرده است.

در این بیانیه شورای علمای افغانستان از طالبان خواسته تا طرح پیشنهادی دولت این کشور برای صلح را بپذیرد زیرا برای تامین صلح و ثبات در افغانستان بین کشورهای منطقه و جهان اجماع به وجود آمده است.

شورای علمای افغانستان از رهبران سیاسی این کشور نیز درخواست کرده است تا با توجه به شرایط حساس افغانستان از دامن زدن به اختلافات جناحی، گروهی و زبانی خودداری کنند زیرا نفاق زمینه مداخله خارجی‌ها در این کشور را فراهم کرده است.

در این بیانیه علمای افغانستان از تلاش حکومت وحدت ملی برای اجرای پروژه‌های بین‌المللی از جمله تاپی اعلام حمایت شده است.

در حالی که دولت افغانستان به طالبان پیشنهاد صلح کرده است اما مقامات آمریکایی از جمله ترامپ بر لزوم تشدید آتش جنگ در این کشور تاکید می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *