شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
سردار افشار؛

عامل سقوط شخصیت‌ها، خودشیفتگی و ریا است

پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 599386
رئیس شورای عالی اندیشه‌ورزی سپاه گفت: برای همه مسئولان در هر سطح، بی‌ریایی نقش تعین‌کننده‌ای دارد و همه مسئولان و نهادها نیاز دارند تا بی‌ریایی را پیشه کنند.
عامل سقوط شخصیت‌ها، خودشیفتگی و ریا است
به گزارش جهان نيوز، سردار سرتیپ پاسدار علیرضا افشار رئیس شورای عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم خاکسپاری پیکر دو شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس که صبح امروز پنجشنبه 24 اسفندماه در ستاد فرماندهی سپاه برگزار شد، اظهار کرد: شهدا شمع محفل بشریتند و همین نور مقدس بود که باعث پیروزی انقلاب شد و وحدت میان مسلمانان در جنگ‌ها و دوران فتنه‌ها را ایجاد کرد.

وی افزود: شهدا همانطور که امام خمینی(ره) فرموده اند چراغ راه ما هستند و باید ببینیم و بیاندیشیم که آنان با چه عملکردی به این قله رسیدند.

افشار با اشاره به وظایف جامعه نسبت به شهدا تصریح کرد: رسالت دستگاهای تبلیغاتی، در قبال شهدا سنگین است و خانواده ها، مدیران و تشکیلات اجرایی باید در عملکرد خود شهدا را الگو قرار دهند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال شهید باکری شهردار ارومیه بود و شهید آوینی نیز در رسانه حرف های زیادی برای گفتن داشت، مسئولان ما باید مانند آنها باشند و مثل آنها عمل کنند.

رئیس شورای عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهدای گمنام مانند سایر شهدا آثار مثبتی از خود به جای می گذارند؛ در واقع شهید گمنام پیام بی ریایی و فاصله گرفتن از نام و آنچه که ما را از خدا دور می کند است.
وی با اشاره به آفات موجود در کشور خاطرنشان‌کرد: درد و بلای بسیاری از شخصیت ها و عامل سقوط آنها خودشیفتگی و ریا است. برای همه مسئولان در هر سطح، بی ریایی نقش تعین‌کننده ای دارد و همه مسئولان و نهادها نیاز دارند تا بی ریایی را پیشه کنند و تنها به هدف مهم و متعالی خود بیاندیشند.

رئیس شورای عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد:در زندگی شخصی و خانوادگی نیز بی ریایی و اخلاص تعین کننده است و چادر بانوان نشان از بی ریایی است؛ باید بگویم که چادر حجاب برتر نیست، بلکه حجاب کامل است.

وی خاطرنشان کرد: شهدا توفیق بی نام و نشانی را برای خود حفظ کردند و ما نیز باید مانند آنها باشیم و اخلاص پیشه کنیم، اما امروز  متاسفانه فضای مجازی میدانی برای خودنمایی شده و ماباید سادگی در زندگی خود را از شهدا الگو بگیریم.

افشار در پایان تاکید کرد: انشاءالله خداوند توفیق ادامه راه شهدا را به ما عطا کند و ما نیز باید با آنها پیمان ببندیم‌که راهشان را ادامه خواهیم داد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *