کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتیجه یک جستجوی اینترنتی درباره مخالفان حجاب اجباری؛

نعیمه اشراقی: البته حجاب به اين شدتی که بعضی از علما بر آن پافشاری می کنند، نيست و ما يک کم غلظت آن را زياد کرده ايم

24 اسفند 1396 ساعت 13:18

نعیمه اشراقی(نوه امام) مرداد91: حجاب قطعا شرعی است. صرفا اجباری بودن حجاب است که شايد شرعی نباشد. البته حجاب به اين شدتی که بعضی از علما بر آن پافشاری می کنند، نيست و ما يک کم غلظت آن را زياد کرده ايم.


گروه سیاسی جهان نیوز، امین فرج الهی، رهبرانقلاب 17 اسفند96: آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله‌ی «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ ان‌شاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آن‌همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامه‌نگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [میگویند] «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همه‌ی زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آن‌وقت، ما خبر داریم؛ چطور این‌جور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه‌ی منکرات، امام همین‌جور محکم ایستاد.

آن زمان همه نگاهها به سمت آقای حجت‌الاسلام زائری چرخید که در این مدت به عنوان مهمترین مخالف حجاب اجباری مطرح شده بود. اما جز ایشان بودند افراد دیگری که حتی از چندسال قبل هم از موضع «امام‌خمینی» و هم از موضع «اسلام» مدعی شدند حجاب اجباری اشتباه است و بر خلاف آقای زائری متواضعانه از اشتباهشان هم برنگشتند:

نعیمه اشراقی(نوه امام) مرداد91: حجاب قطعا شرعی است. صرفا اجباری بودن حجاب است که شايد شرعی نباشد. البته حجاب به اين شدتی که بعضی از علما بر آن پافشاری می کنند، نيست و ما يک کم غلظت آن را زياد کرده ايم.

سیدحسن خمینی 19دی93:  در سی سال اخیر برخی چیزها از درون جامعه جوشید، امام هیچ وقت به مردم نگفت با حجاب شوید، اما مردم آن زمان با حجاب شدند.

حجت‌الاسلام سروش محلاتی(روحانی اصلاح‌طلب) 28 بهمن 96: تشویق و ترغیب به حجاب و استفاده از شیوه‌ها و روش‌هایی که به تقویت حجاب در جامعه می‌انجامد، از مسئولیت‌های دولت اسلامی است ولی مسئولیت دولت ملازمه‌ای با به‌کارگیری روش‌های تند و یا اعمال مجازات نسبت به متخلفان ندارد. اجبار در اینجا دلیل خاص فقهی ندارد و کسی که آن را تأیید می‌کند نمی‌تواند مستند فقهی ارائه کند بلکه می‌تواند استدلال اجتماعی یا تربیتی بیاورد که چنین کاری مفید یا لازم است.[ سروش محلاتی پیشتر بحث مذاکره امام‌حسین(ع) و عمر سعد را هم مطرح کرده بود)

حجت‌الاسلام مقدم(عضو مجمع روحانیون مبارز) 17 بهمن 96: از منظر دینی و از منظر اعتقادی نباید به عنوان امری اجباری به حجاب نگاه کرد. البته می‌توان آن را به صورت قانون تعریف کرد اما باید مرز میان قانون و تکلیف دینی مشخص شود. شاید به همان میزانی که اجبار بر عدم وجود پوشش و گرفتن باورهای دینی از یک انسان قابل قبول نیست، طبیعتاً نمی‌توان به کسی که به این مساله باور ندارد اجبار کرد که آن را رعایت کند. دین هیچگاه فردی را نسبت به حجاب و پوشش مجبور نمی‌کند.


کد مطلب: 599346

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/599346/نعیمه-اشراقی-البته-حجاب-شدتی-بعضی-علما-پافشاری-می-کنند-يک-کم-غلظت-زياد-کرده-ايم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com