جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۲۹
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان:

از مشکلات مردم مطلعیم اما هیچ مشکل حل‌نشدنی در کشور وجود ندارد

پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 599316
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز: شرط تحقق این وعده مسلم الهی، ادای وظایف علما، مسئولان نظام و دستگاههای آموزشی و تبلیغاتی در تربیت ایمانی جامعه و پایبندی عملی آنها به تقوا، پرهیز از اشرافی‌گری و کار و تلاش و پایداری است.
از مشکلات مردم مطلعیم اما هیچ مشکل حل‌نشدنی در کشور وجود ندارد
به گزارش جهان نيوز،حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان، معیّت و همراهی پروردگار را وعده‌ای قطعی، اطمینان‌بخش و نشاط‌آفرین برای جبهه حق خواندند و با اشاره به آینده روشن ایران عزیز تأکید کردند: شرط تحقق این وعده مسلم الهی، ادای وظایف علما، مسئولان نظام و دستگاههای آموزشی و تبلیغاتی در تربیت ایمانی جامعه و پایبندی عملی آنها به تقوا، پرهیز از اشرافی‌گری و کار و تلاش و پایداری است.

ایشان با یادآوری حساسیت سیاسی بسیار بالا و جایگاه فوق العاده مجلس خبرگان افزودند: این مجلس در عین حال، جنبه علمایی برجسته ای دارد و در واقع مظهر زنده آمیختگی دین و سیاست است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مبارزه سخت و جنگ دشوار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی ایران با هجوم همه جانبه دشمنان گفتند البته کسانی به این وضع معترضند و فکر می کنند جمهوری اسلامی این جنگ را شروع کرده است، اما این تصور، نوعی غفلت است چرا که نفس وجود جمهوری اسلامی و حکومت دینی، و آرمانها و اهداف نظام اسلامی از جمله توحید، عدالت اجتماعی، مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم، دشمنان دین را به جنگ و هجوم می کشاند همچنانکه به استناد آیات مکرر قرآن، جبهه حق در تمام طول تاریخ همواره در معرض تهاجم جبهه باطل بوده است.

رهبر انقلاب نکته مهم در رویارویی مستمر حق و باطل راوعده حتمی پروردگار مبنی بر پیروزی جبهه حق خواندند و افزودند: تحقق این وعده البته مشروط به پایبندی اهل ایمان به شروطی نظیر نیت صادق، صبر، بصیرت، همت و پایداری است که با رعایت این شروط، تحقق این وعده، جزو سنتهای قطعی و تجدیدناپذیر الهی است.

ایشان تعابیر مکرر و مختلف قرآن مجید مبنی بر معیت و همراهی و حمایت پروردگار از جبهه حق را بسیار مهم، عمیقاً آرامش بخش و از امیدبخش ترین آیات برشمردند و افزودند: پیامبران و اولیاء الهی با ایمان به وعده الهی و پایبندی به شروط تحقق آن، این وعده را در مقاطع مختلف تاریخ به واقعیت تبدیل کردند، همچنانکه در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز ما شاهد این معیت و حمایت خداوند بودیم.

حضرت آیت الله خامنه ای، ایمان، تقوا، صبر و احسان را از جمله شروط همراهی و پشتیبانی قادر متعال خواندند و تأکید کردند: مسئولان، علما، کسانی که سخنانشان در منبرها و تریبونهای دیگر شنونده دارد و دستگاههای عظیمی همچون آموزش و پرورش، آموزش عالی و به ویژه صدا و سیما باید با برنامه ریزی و تمرکز لازم، به وظایف خود در تحقق شروط وعده همراهی پروردگار یعنی «تربیت ایمانی، تقوایی و احسانی» جامعه عمل کنند.

ایشان، ایستادگی و توفیقات کشور در مقابله با هجوم جبهه عظیم سیاسی، مالی، نظامی، امنیتی و فرهنگی امریکا و صهیونیزم را ناشی از برکت وجود ایمان و تقوا در قشر عظیمی از مردم و جوانان دانستند و افزودند: فداکاریهای مردم، رویش های جدید و امثال حججی ها، تا حد زیادی عنایت و حمایت پروردگار را جلب کرده است که برای توسعه دایره‌ی رحمت و پشتیبانی خداوند، باید تربیت ایمانی جامعه را ارتقا داد.

رهبر انقلاب اسلامی در عین حال، «عمل» مسئولان و علما از جمله نمایندگان مجلس خبرگان را دارای تأثیری بیشتر از تبلیغ زبانی برشمردند و خاطرنشان کردند: پرهیز از دنیاپرستی و اشرافی‌گری و کار و تلاش سخت مسئولان و علما، حتی اگر جلوی چشم مردم نباشد، موجب جلب رحمت الهی و تأثیرگذاری بیشتر در مردم می شود و مردم نیز هنگامی که در حرف و عمل ما تناقض نبینند ایمانشان قوی تر خواهد شد و با اطمینان بیشتر در صراط مستقیم حرکت خواهند کرد.

ایشان عامل‌بودن و هدایت عملی مردم را از علل موفقیت معجزه آسای امام خمینی(ره) برشمردند و تأکید کردند: تحقق این نکات موجب معیت و همراهی خداوند کریم خواهد شد و وقتی از معیت پروردگار برخوردار شدیم با قدرتهای زورگو نیز شجاعانه و در عین حال هوشمندانه و کارآمد برخورد خواهیم کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با ابراز خرسندیِ مبتنی بر اطلاعات دقیق از حضور رویش‌های جدید و نسل جوان و امیدبخش در همه عرصه ها افزودند: مجموعه عظیمی از جوانان مؤمن و فعال که امام و دفاع مقدس را هم ندیده اند با استحکام و اعتقاد عمیق اهداف انقلاب را پیگیری می کنند.

ایشان افزودند: یک حرکت جوانانه و پرتلاش و پرنشاط در کشور وجود دارد که اعتقاد بنده به آینده ای به مراتب بهتر از امروز را برای ایران، مستحکم تر از همیشه کرده است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته از مشکلات معیشتی و دیگر مشکلات مردم اطلاع داریم اما معتقدیم هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد که ان‌شاءالله در چند روز آینده در این زمینه‌ها با مردم صحبت خواهم کرد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با تشکر از گزارش رئیس و نایب رئیس مجلس خبرگان، از تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در جلسه اخیر خبرگان ابراز خرسندی کردند.

ایشان با گرامی‌داشت یاد آیت الله شاه‌آبادی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان که اخیراً دار فانی را وداع گفت، برای آن عالم جلیل‌القدر علوّ درجات را مسئلت کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با اشاره به نزدیک شدن ماه پرفیض رجب، این ماه را فرصتی برای تضرع، توسل و نزدیکی به پروردگار برشمردند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان در گزارشی از فعالیت‌های این مجلس، با اشاره به تشکیل هیئت اندیشه ورز، گفت: هیئت اندیشه ورز مجلس خبرگان با هدف رصد و دیده بانی پیشرفت‌ها و مشکلات و ارزیابی کلان حرکت انقلاب اسلامی و نیز با هدف گفتمان‌سازی و تبیین اهداف، ایجاد شده است.

همچنین آیت‌الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان در گزارشی از اجلاسیه مجلس خبرگان، گفت: در این اجلاس، مسائل فرهنگی و مشکلات معیشتی مردم از مهمترین محورهای نطق‌های اعضای مجلس خبرگان بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
بر اساس قانون اساسی رهبر ناظر بر عملکرد خبرگان است و یا خبرگان ناظر بر عملکرد رهبری
Iran, Islamic Republic of
خبرگان ناظر بر عملکرد رهبری اند
Netherlands
اما در عمل برعکس است
چطور شما به این نتیجه رسیدید؟
Iran, Islamic Republic of
چطور شما به این نتیجه رسیدید؟
چون خبرگان با حضرت آقا دیدار می کنند ؟!
جهت اطلاع : طبق قانون، رهبری زیر ذره بین خبرگان مردمند و دقیقا به وظیفشون عمل می کنند
اما به نظر همه آنان رهبری به اندازه سر سوزنی از مسیر مستقیم خارج نشده است
Iran, Islamic Republic of
اصلا هم نیست خبرگان زیر نظر رهبری هست
Iran, Islamic Republic of
مردم با ارسال نیرو پول و تجهیزات برای فلسطین موافقند؟ رای گیری کنید ببینید چند درصد مردم موافقن ...
Iran, Islamic Republic of
کجا نیرو به فلسطین فرستاده شده ؟
اگر مردم خودشان کمکهای ناچیزی داشته باشند اشکالی داره ؟
اگر به فلسطین و ... کمک نکنیم به دشمن اجازه ریختن توی خونه مون ندادیم ؟
اگر همه مسلمونها نسبت به سرنوشت هم بیخیال شوند ، دشمن راحت یکی یکی رو از سر راه برمی دارد
تکه تکه کردن کشورهای اسلامی برای اینه که چپاول آنها راحت و امکان فشار بر اونها آسان باشد .
جدا بینی و سوا اندیشی مبارک و مدبرانه نیست
Iran, Islamic Republic of
شما که انقدر نسبت به سرنوشت فلسطین حساسی نسبت به سرنوشت کشور خودت چه حسی داره برادران فلسطینیت همداستان با عربستان از الاحواز بودن خوزستان و اماراتی بودن ۳ جزیره ایرانی و خلیج عربی بودن خلیج فارس میگن دیگه حتی سوریها که سالها بخاطر حمایت از مقاومت فلسطین تحت محاصره و ..‌قرار گرفتن از فلسطینیها دفاع نمیکنن
Iran, Islamic Republic of
ما به خاطر این که فلسطینیها کاملا حق بهمون میدند ، ازشون حمایت می کنیم ؟
در آموزه های دینی ، احسان در برابر اسائه نداریم ؟
با مبنی قرار دادن نگاه شما ، در خیلی از خانه ها بایستی مشاجره باشد
چون باید ببینند طرف مقابلشون چه عکس العملی در برابرشون داره
در حالی که در تعالیم دینی سعادت بخش از سویی والدین را در تحمل ایذاهای بینابینی ، دارای پاداشهای بزرگ می داند
و از سوی دیگر در رابطه آنها با فرزندان تحمل سختی را برای دو طرف ذو اجر بیان می کند
در تعاملهای بین مسلمانان هم همین طور است
خدا طرف معامله است
چه غم داریم
Iran, Islamic Republic of
بخدا خیلی از مرحله پرتی و تو خوابی سنگین هستی یا خودت را به کوچه علی چپ زده ای
Iran, Islamic Republic of
برای اشنایی با طراحی پیچیده ای که امام راحل برای ولایت فقیه داشته اند باید از اندیشه ها لیبرالی فاصله بگیرد آنگاه به هنرمدی و کار امدی ولایت فقیه در کنش سیاسی ایران پی خواهی برد
Iran, Islamic Republic of
نگاهت اسلامی نیست. غربیست.
Iran, Islamic Republic of
به والله مشکلات مردم را نمیدانید . چون همیشه مشکلات مردم به دشمن و امریکا و اسراییل ربط داده میشه در حالیکه مردم مشکل دارند از اونی که کارافرین بدون پارتی و رانت هست تا کارگر و کارمند . اگر هم کسی خدایی نکرده فقط سوال داشته باشه از شما به شدت سرکوب میشه . متاسفانه اوضاع مملکت برای مردم سال به سال بدتر میشه و مطمینا سال اینده از امسال بدتر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شما لطفا اول بفرما از رهبری بابت چه موردی سوال داری؟؟؟قوای سه گانه مسئولیتهاشون مشخصه. و اونها باید پاسخگوی اقدام خودشون باشن. نمی شه که فرضا قوه ی مجریه توی اقتصاد گندبزنه بعد شما بابتش بخوای از رهبر سوال کنی. مسئولیت مقام معظم رهبری حالت ارشادی و نظارتی هستش. ایشون فقط جایی که ببینند سرای قوا از چارچوب نظام به صورت عملی خارج شدن طبق اختیاراتشون اون مقام رو می توند عزل کنند که درخیلی موارد هم حتی از این حق قانونی شون استفاده نکردن. وگرنه در بقیه ی جاها مسئولیتها با کس دیگه ایه. شما سوالاتت رو باید از مسئول مربوطه بپرسی. نه از مقام معظم رهبری. جور کم کاری دیگران رو که نباید ایشون بکشه.
Iran, Islamic Republic of
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته از مشکلات معیشتی و دیگر مشکلات مردم اطلاع داریم اما معتقدیم هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد که ان‌شاءالله در چند روز آینده در این زمینه‌ها با مردم صحبت خواهم کرد.
Iran, Islamic Republic of
حیف ازاینهمه رهنمودهای نورانی که میتواند امتی را تقویت و سرآمد کند ولی برخی احزاب و مسئولین ، بی توجه به سرچشمه زلال آب حیات سراغ جوی های آبهای نا مطمئن میروند حیف از نهج البلاغه حیف از نهج الولایه!
مالکی
Romania
درود بر مقام عظمای ولایت که از مشکلات مطلعند. هیچ مشکلی لاینحل نیست اما همه راه حل ها را هم که نمیشود برای بهبود شرایط مردم امتحان کرد. یعنی ما حاضریم همچنان از تبعیض و بیعدالتی و فقر و فاصله طبقاتی رنج ببریم اما مثل عربستان و کره جنوبی و ژاپن و امارات با امریکای جهانخوار رابطه نداشته باشیم.
اصلا مشکل اصلی امریکاس. ای مرگ بر امریکا.
Iran, Islamic Republic of
اگر کنایه می زنی در همان کشوری که هستی تا مرگ سراغت نیامده خدا بیدارت کند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه شبهه افکنان!مجلس خبرگان دقیقا الان همان کاری رو انجام می ده که در زمان امام راحل انجام می داد.اگر از نظر شما خبرگان تصنعی وفرمایشیه پس لابد در زمان امام هم این شکلی بوده!!!و شما با این نظرتون کلا نشون می دید به انقلاب اعتقادی از اول نداشتید.اینو به اون عده ای می گم که زیر اسم خط امام خودشونو پنهان می کنند ومدام علیه امام خامنه ای شبهه افکنی می کنند. زمان امام هم خبرگان دقیقا همین روند روداشت و از لحاظ قانونی هم اشکالی درش نیست.قرار هم نیست که اعضای خبرگان به صورت صددرصدی از عملکرد رهبر راضی باشن.همین که اکثریت مجلس خبرگان رای به شایستگی رهبری بدن کفایت می کنه.بالاخره همیشه تو هرچیزی یه اقلیت مخالف هم وجود داره ولی نظر اونا نمی تونه ملاک نهایی قرار بگیره.مهم اکثریت خبرگانه که به شایستگی رهبر معظم انقلاب اذعان کرده و می کنند.
Iran, Islamic Republic of
اینهایی که منفی می دهند اگر زمان حضرت امیر هم بودن منفی می دادند. به همین هم منفی می دهند.
Canada
حضرت علی با ادمهای امروزی زمین تا اسمان فرق میکند.این قیاس غلط است.قیاس کردن یک توهم بزرگ است
Malaysia
جهان خیلی ممنون که همه نظرات را منتشر می کنید.
من خیلی وقت است دیگر به تابناک اعتماد نمی کنم چون به صورت گزینشی نظرات را منتشر می کند. متاسفانه رسانه تابناک دیگر وجدان رسانه ای ندارد.
Malaysia
جهان نیوز تنها رسانه ای که بدون سانسور و گزینش نظرات را منتشر می کند و به تکلیف رسانه ای خودش عمل می کند.
اگر مردم نتوانند در همین رسانه انتقادات و نظرات خود را ارئه کنند، دیگه واقعا از این جامعه در آینده چه می ماند ؟
ممنون از جهان
این ویدئو را ببینید
Iran, Islamic Republic of
...
Canada
شما اگر مشکلات مردم را میدانستید اجازه اعتراض بهدمردم را میدادید.شما اگر میدانستید امکانات کشور را به گروهی خاص در داخل کشور و به خارج از کشور اختصاص نمیدادید.شما اگر میدانستید کاری میکردید تا مردم چنین در رنج و محنت زندگی نکنند.شما اگر میدانستید..... . پس خدا نمیدانید و یا نمیخواهید که بدانید.در هر صورت دانستن یا ندانستن شما چیزی از مشکلات مردم کم نکره و نمیکند.
Iran, Islamic Republic of
مردم وقتی خودشان انتخاب کردند ، رهبر معظم چه کنند ؟
طبق قانون قوه مجریه مسئول است
هنگام انتخابات بایستی فکر کرد
چشممان باز کنیم
و چشمان دیگران را هم
به چه روزی از لحاظ فرهنگی رسیدیم که طرف
با دو تا کلمه آزادی آزادی کردن و تهمت به این و آن ، سکان دار می شود
آن وقت عنان آزادی را می سپارد به دست کدخدایان !
می خواهید چه نتیجه ای داشته باشد ؟
Iran, Islamic Republic of
کدام انتخاب؟ مردم کجا حق انتخاب دارند؟ از بین 1600 نامزد کلا 4 نفر تایید می شوند که هیچ کدام از آنها را مردم قبول ندارند. و باید بین بد و برتر انتخاب کنند.
Germany
مشکلات با یک جراحی درست حسابی در دولت و محاکمه دزدان دولتی قابل حل است . بقیه اش باد هواست ...
اسدالله جمال ابادی
در اوضاع و احوال کنونی جهان,با توجه به آنچه در دموکراسیهای فرمال ودر رآس همه آیالتهای متحد آمریکا شاهدیم دیگر انتظار زیادی از نظامی با ویژگیهای جمهوری اسلامی ایران نباید داشت.قدر مسلم مهندسی قدرت و تنظیم روابط بین باندهای ریز و درشت نشسته بر سر سفره مملکت!و تقابل با جبهه گسترده ولی ناهمگون نظام بین المللی که مشابه خود نظام مقدس ولی در جهت عکس آن عمل می کند,دست هر کسی را هم که در جایگاه "فوق"نشسته باشد در راستای احقاق حق یا احیای عدالت و خلاصه کلام"حکمرانی خوب"همین اندازه که شاهدیم میبندد! ما بطور کلی واقع بین و اهل انصاف نیستیم!