شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

چند نکته برای سفرهای هوایی در نوروز

پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 599232
حتما قبل از بستن چمدان و کیف خود، یک چک لیست بنویسید که شامل وسایل ضروری و شخصی بخصوص مدارک شناسایی و پول و کارت‌های بانکی‌تان باشد. برای سفرهای خارجی توجه بیشتری روی گذرنامه خود داشته باشید. با این که هنگام خرید بلیت یا صدور ویزا برای مقاصدی که نیاز به ویزا ست تاریخ انقضای گذرنامه بررسی می‌شود؛ ولی بهتر است خودتان هم نگاهی به آن بیندازید.
چند نکته برای سفرهای هوایی در نوروز
به گزارش جهان نيوز به نقل از جام جم، بعد از یک سال کار و تلاش، تعطیلات سال نو می‌تواند فرصتی مناسب برای کسانی باشد که در طول سال زمانی برای سفر نداشته‌اند. روزهای پایانی اسفند و تعطیلات اول فروردین، شلوغ‌ترین زمان برای سفر کردن است. انواع سیستم‌های حمل و نقل از ماه‌ها قبل خود را برای ارائه خدمات در این فصل آماده کرده‌اند. اما در این میان نکاتی وجود دارد که بهتر است از طرف مسافران نیز رعایت شوند؛ زیرا لزوما آژانس‌های مسافرتی به آنها فکر نمی‌کنند. نکاتی که در زیر به آنها اشاره می‌شود بیشتر معطوف به سفرهای هوایی در ایام تعطیلات نوروز هستند.
 
نخستین چیزی که همیشه بیشتر افراد با آن درگیر هستند، خرید خود بلیت است. وقتی میخواهید برای زمان اوج سفر بلیت تهیه کنید، حتما این نکته را در ذهنتان داشته باشید که تعطیلات برای همه است. پس طبیعی است کسی زودتر از شما از ظرفیت محدود ناوگان هوایی استفاده کرده باشد. پس بهتر است زود بجنبید و به آژانسهای مسافرتی سر بزنید. همین الان هم که این مطلب را میخوانید هم شاید دیر شده باشد. در این صورت یا باید منتظر پیشنهادهای دقیقه آخری باشید که هیچ کنترلی روی مقصد و نوع خدمات آن نخواهید داشت یا به یکی از مشتریان بازار سیاه بلیت و سفر تبدیل شوید.

اگر جزو افراد آیندهنگری هستید که اکنون با لبخندی ملیح به بلیت خود نگاه میکنید و میخواهید ادامه این یادداشت را نخوانید نیز باید بگویم هنوز کارهایی هست که باید انجام دهید. تاریخ و زمان پرواز خود را دوباره نگاه کنید. زمان مناسبی برای جمع کردن وسایلتان در نظر بگیرید. حتما قبل از بستن چمدان و کیف خود، یک چک لیست بنویسید که شامل وسایل ضروری و شخصی بخصوص مدارک شناسایی و پول و کارتهای بانکیتان باشد. برای سفرهای خارجی توجه بیشتری روی گذرنامه خود داشته باشید. با این که هنگام خرید بلیت یا صدور ویزا برای مقاصدی که نیاز به ویزا ست تاریخ انقضای گذرنامه بررسی میشود؛ ولی بهتر است خودتان هم نگاهی به آن بیندازید. کمینه زمان اعتبار لازم برای ورود به هر کشوری میتواند متفاوت باشد. این زمان را با اعتبار گذرنامه خود تطبیق دهید.

در سفرهای هوایی باید به نکات بهداشتی و سلامت نیز توجه داشته باشید. در هواپیما برای تنظیم فشار داخل کابین مسافران از هوای خروجی کمپرسورها استفاده میشود. با اینکه فشار داخل کابین با بیرون از هواپیما در ارتفاعهای بالاتر بسیار متفاوت است، ولی باز هم به نسبت سطح زمین فشار کمتری دارد. بخصوص برای کسانی که محل زندگیشان در ارتفاع پایین و نزدیک سواحل است. اگر بیماری خاصی دارید که تغییرات فشاری میتواند سلامت شما را تهدید کند، حتما قبل از آغاز سفر با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

از دیگر نکاتی که میتوان برای سفر در این فصل از سال برای ایرانیان پیشبینی کرد، تغییرات بسیار سریع جوی است. مطمئن باشید شرکت هواپیماییتان، طبق استانداردهای از پیش تهیه شده، قبل از این که به سمت فرودگاه حرکت کنید، هرگونه تغییرات و تأخیرهای احتمالی را به اطلاعتان میرساند. ولی اگر میخواهید جلوتر از آنها نیز حرکت کنید، حتما قبل از خروج از منزل و حتی روز قبل، به پیشبینیهای هواشناسی در مورد مبدأ، مقصد و مسیر پروازی خود توجه بیشتری داشته باشید و با تماس گرفتن با شرکت هواپیمایی خود یا بخش اطلاعات فرودگاه، از انجام بموقع پرواز مطلع شوید.
در روزهای اخیر، وزش باد جانبی بسیار قوی در فرودگاه تبریز باعث شد بسیاری از ایرلاینها، پروازهای خود را به این فرودگاه کنسل کنند. در صورتی که برخی دیگر با اتکا به مهارت بالای خلبانان خود، در بعضی موارد فقط با تأخیر مواجه شدند. از این رو یک تماس تلفنی قبل از خارج شدن از منزل میتواند از بسیاری از مشکلات بعدی حاصل از معطلی در فرودگاه جلوگیری کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *