پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲
حاشيه‌اي بر ماهي گرفتن اتحاديه جهاني کشتي از آب گل‌آلود اختلاف وزارت ورزش و فدراسيون

ايران‌ خار چشم‌ صهيونيست‌ها، نه‌ريگ کفش‌کشتي

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۵
کد مطلب: 599191
در حالي که اختلافات داخلي وزارت ورزش و فدراسيون کشتي بالا گرفته، صحبت‌هاي ديروز رئيس اتحاديه کشتي نشان داد که...
ايران‌ خار چشم‌ صهيونيست‌ها، نه‌ريگ کفش‌کشتي
به گزارش جهان نيوز؛ در حالي که اختلافات داخلي وزارت ورزش و فدراسيون کشتي بالا گرفته، صحبت‌هاي ديروز رئيس اتحاديه کشتي نشان داد که مبارزه نکردن ورزشکاران ايراني با ورزشکاران رژيم اشغالگر قدس تبديل به خاري در چشم صهيونيست‌ها و حاميانشان شده است و آنها به دنبال گرفتن ماهي از آب گل‌آلود هستند.

آتش زير خاکستر شعله‌ور شده و وزارت ورزش و فدراسيون کشتي دوباره مقابل هم قرار گرفته‌اند، انگار قرار نيست آب ورزش اول و متولي اصلي ورزش در يک جوي برود، مانند امروز که پس از بيانيه اعتراضي خادم در مجمع دوشنبه فدراسيون کشتي، دوباره اختلافات رسول خادم و مسعود سلطاني‌فر بالا گرفته تا مشخص شود که پشت بيانيه استعفاي رسول خادم همان اختلاف هميشگي فدراسيون با وزارت به دليل عدم حمايت و توجه مالي به ورزش نهفته است.

اختلافاتي که تازه نيست
اختلافي که يادگار به جا مانده از روزهاي حضور محمود گودرزي در وزارت ورزش است، همان روزهايي که اختلاف وزير با رئيس فدراسيون کار را به جايي رسانده بود که کشتي روزهاي سختي را سپري مي‌کرد تا جايي که وقتي گودرزي پس از مدت‌ها به اردوي تيم ملی کشتي رفت، نوروزي خطاب به وزير گفت،10 ماه است حقوق نگرفته‌ايم و از وزارت ورزش مي‌خواهم که به مشکلات کشتي‌گيران رسيدگي کند.

قهرمان شيرازي المپيک به نمايندگي از کشتي‌گيران به وزير گفت: «نمي‌تواني کار کني براي چه آمده‌اي؟ شما که مي‌توانيد ظرف يک ساعت، 30 ميليارد براي استقلال و پرسپوليس جور کنيد، چطور نمي‌توانيد بدهي کشتي‌گيران را بدهيد؟!» حمله کلامي اميد نوروزي به وزير ورزش با واکنش گودرزي روبه‌رو شد. وزير که حسابي عصباني شده بود، عنوان كرد: «دوست ندارم کسي وظايفم را به من گوشزد کند. اصلاً تو كي هستي که اينطور حرف مي‌زني؟» نوروزي هم اينطور جواب وزير را داد: «من اميد نوروزي هستم، قهرمان المپيک. اينجا دانشگاه نيست، اينجا ورزش است. اگر نمي‌توانستيد کاري کنيد، چرا آمديد؟»

سلطاني‌فر هم راه گودرزي را مي‌رود
با رفتن گودرزي رابطه کشتي و وزارت ورزش همچنان شکرآب است، هرچند تصور مي‌شد با رفتن وزير سابق ورزش و آمدن سلطاني‌فر اختلافات کشتي و وزارت به پايان برسد، اما انگار خبري از رفع کدورت‌ها نيست. اهالي کشتي از بي‌توجهي وزارت وزرش و عدم تخصيص بودجه و رسيدگي نکردن به وضعيت مالي کشتي‌گيران انتقاد دارند. تابستان امسال بود که اين اختلافات با رسانه‌اي شدن نامه وزير ورزش به معاونش براي بررسي نتايج ضعيف کشتي در رقابت‌هاي جهاني پاريس به اوج رسيد تا جايي که وزارت ورزش و فدراسيون در بيانيه‌هايي جداگانه اين اختلافات را علني کردند. پس از آن بود که کمتر سلطاني‌فر و خادم در يک قاب ديده مي‌شدند و رئيس فدراسيون کشتي همواره يکي از غايبان اصلي جلسه رؤساي فدراسيون‌ها با وزير ورزش بود.

پس از گذشت شش ماه از آن روزها، بار ديگر و با استعفاي خادم به دليل عدم توجه مسئولان براي مذاکره با کميته بين‌المللي المپيک براي توجيه اين نهاد درباره عدم رويارويي با نمايندگان رژيم صهيونيستي، اختلافات کشتي و وزارت بالا گرفت. پس از اينكه خادم در مجمع فوق‌العاده فدراسيون کشتي که براي استعفاي برپا شده بود با نوشتن بيانيه اعتراضي از مظلوميت کشتي و بي‌توجهي وزارت ورزش سخن به ميان آورد، ديروز هم محمدرضا داورزني در مصاحبه‌اي که پايگاه خبري وزارت ورزش روي خروجي‌اش قرار داد به نوعي پاسخ خادم را داد تا جدل‌ها راه را براي بازگشت خادم سخت‌تر کند. او در حالي از حمايت مالي و توجه وزير ورزش به کشتي گفت که مسئولان فدراسيون اين آمار و ارقام را رد مي‌کنند.

منصور برزگر، عضو شوراي فني کشتي آزاد مي‌گويد: «متأسفانه در اين بين مديران ورزشي هم نمايشي کار مي‌کنند و عملاً به فکر ورزش مملکت نيستند. درست است که فوتبال يک رشته پرطرفدار است و من هم دوستان فوتبالي زيادي دارم که براي آنها ارزش و احترام قائلم، اما آقاي وزير آيا تمام ورزش ايران فوتبال است؟! بهتر است از لاک خود بيرون بياييد و براي ورزش ايران کاري انجام دهيد.»

لالوويچ و گرفتن ماهي از آب گل‌آلود
بلاتکليف بودن اختلافات فدراسيون کشتي و وزارت ورزش در حالي است که ديروز رئيس اتحاديه جهاني کشتي هم در مصاحبه‌اي نسبت به اتفاقات اخير در کشتي ايران واکنش تندي نشان داد و سعي کرد از آب گل‌آلود ماهي بگيرد. اين در حالي است که با وجود اين اختلافات، سياست وزارت و فدراسيون کشتي در عدم مواجهه با نمايندگان رژيم صهيونيستي تفاوتي ندارد. با اين حال رئيس اتحاديه جهاني کشتي تهديد کرد که ادامه اين روند مي‌تواند آسيبي جدي به کشتي و ورزش ايران وارد کند. نناد لالوويچ در مصاحبه با سايت خبريInside the games، درباره اتفاقات اخير در کشتي ايران گفته است: «ايران تبديل به ريگي در کفش‌مان شده است. برخي از اوقات چنين اتفاقاتي در کشتي رخ مي‌دهد و گاهي اوقات نيز ممکن است در ديگر ورزش‌ها اتفاق بيفتد. مي‌خواهيم از تکرار اين اتفاقات در آينده جلوگيري کنيم.»

صحبت‌هاي لالوويچ در شرايطي است که به نظر مي‌رسد با توجه به لابي سنگين صهيونيست‌ها در ورزش دنيا، عدم مبارزه پهلوانان ايراني با نمايندگان رژيم صهيونيستي به خاري در چشم آنها تبديل شده است که اينچنين در بوق تهديد مي‌دمند.
 
منبع: روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتی در یک مسابقه شرکت میکنید باید به قوانین ان عمل کنید و قانون مسابقات نیز استثنا قایل نمیشود برای کشتی گیران ایران که بخواهد با کشتی گیر دیگری روبرو نشود پس از لحاظ قانونی انها میتوانند کشتی ایران را محروم کنند اگر هم قوانین ان مسابقه را قبول ندارید که پس باید از ابتدا در ان مسابقات شرکت نکرد
Iran, Islamic Republic of
اینها فکر کردن انجا هم مانند داخل کشور است که با زور وحیله کارشان را پیش ببرند