پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳
فشارهاي شوراي شهر و اصلاح‌طلبان نتيجه داد

شهردارِ اشتباهي رفت!

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب: 599190
هفت ماه پیش هم که بحث شهرداری نجفی مطرح بود، منتقدان گفتند که وی ناخوش احوال است و عملا نخواهد توانست بار مدیریتی سنگین شهرداری پایتخت را به دوش بکشد، ‌اما...
شهردارِ اشتباهي رفت!
به گزارش جهان نيوز؛ هفت ماه پیش هم که بحث شهرداری نجفی مطرح بود، منتقدان گفتند که وی ناخوش احوال است و عملا نخواهد توانست بار مدیریتی سنگین شهرداری پایتخت را به دوش بکشد، ‌اما بازی های سیاسی نجفی را با اجماع شهردار تهران کرد. حالا هم نجفی استعفا داده است، به دلیل بیماری ! هزینه هایی که یک جابه جایی مدیریتی در این سطح به بیت المال تحمیل می‌کند به کنار، با استعفای «شهردار اشتباهی» اداره شهر تهران در آستانه نوروز که پرکارترین اوقات کاری است،‌عملا به تعطیلی منجر خواهد شد، هرچند رئیس شورای شهر تهران گفته است نجفی تا بعد از تعطیلات شهردار تهران خواهد بود !

خبر استعفاي شهردار تهران در حالي روز گذشته در صدر اخبار رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي قرار گرفت كه تأييد اين خبر در ابتدا با تكذيب اعضاي شورا شهر همراه بود، اما چند ساعت بعد از سوي رئيس شوراي شهر تأييد رسمي شد؛ محسن هاشمي علت اصلي استعفاي شهردار تهران را مشكل جديد پزشكي عنوان كرد.

تأييد اوليه خبر از سوي يك عضو شورا صحت خبر استعفاي شهردار تهران را بيشتر قوت بخشيد. در ادامه هم رئيس شوراي شهر تهران گفت: استعفاي نجفي به دليل مشكل جديد پزشكي است كه مي‌دانيد نمي‌توان مشكلات پزشكي را علني كرد !

محسن هاشمي در نشست خبري با بيان اينكه در روزهاي سخت در حال فعاليت‌هاي پاياني سال هستند، گفت: معمولاً ايراني‌ها روزهاي آخر سال ترافيك كاري بيشتري دارند، براي همين شلوغي و ترافيك نيز در شهر حاكم است.

وي تأكيد كرد: از عصر روز سه شنبه استعفاي آقاي نجفي اعلام شده بود و در جلسه شورا با حضور ۲۰ نفر اين استعفا مورد بررسي قرار گرفت و دليل آن مشكل جديد پزشكي عنوان شده است كه مي‌دانيد نمي‌توانيم مشكلات پزشكي را علني كنيم. وي گفت: در اولين جلسه رسمي سال آينده شورا اين موضوع مورد بررسي قرار مي‌گيرد و اگر توضيحات آقاي نجفي قانع‌كننده بود، رأي به استعفا خواهيم داد و براي شهرداري سرپرست تعيين مي‌كنيم.
قصد شهردار ‌شدن ندارم

رئيس شوراي شهر تهران گفت: قصد شهردار‌ شدن ندارم و دنبال چنين موضوعي نيستم. محسن هاشمي در پاسخ به اين سؤال كه گمانه‌زني‌هايي مبني بر اينكه ايشان بازداشت و با وثيقه آزاد شده‌است، آيا دليل اين استعفا همين مسئله بوده است، گفت: من اطلاع ندارم و بايد اين مسئله را از دادستاني بپرسيد. هاشمي افزود: وقتي كسي مريض مي‌شود، استرس بسيار ممكن است او را ازپاي دربياورد، در اينجا بحث حق خانواده او هم مطرح است و فقط تعهدات سازماني نيست.

چه کسی نجفی را برکنار کرد؟!
گفتني است طي مدت هفت ماه گذشته كه نجفي شهردار تهران بوده است، بيشترين فشارها بر وي از جانب اصلاح‌طلبان بوده است. همچنين يكي ديگر از جبهه‌هاي درگيري نجفي، شوراي شهر بود كه در مسائل ريز و درشت وي را مستقيم و غيرمستقيم بازخواست مي‌كرد. همچنين بنا بر اظهار‌نظر افراد مطلع، قرار نبوده است استعفاي نجفي تا بعد از تعطيلات نوروز رسانه‌اي شود، اما اختلافات درون حزبي – جناحي وي باعث شده تا مخالفان نجفي كه از قضا با وي ظاهراً همسو هم هستند، استعفاي وي را رسانه‌اي كنند تا هم عملاً نجفي را در مقابل كار انجام شده قرار داده‌ باشند و هم اينكه مهر تأييدي گذاشته باشند بر ناكارآمدي مديريت شهردار مستعفي تهران كه در تمام سمت‌هاي اخيرش حتي يك سال هم عهده‌دار مسئوليت نبوده است.

نجفی 7 ماه پیش هم مریض بود
محمد علی نجفی در چند سال گذشته در هیچ سمتی نتوانسته حتی یک سال هم مدیر بماند. آخرین بار مسئولیت میراث فرهنگی بر دوش وی نهاده شده بود که بعد از 5 ماه استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کرد و دلیل استعفا هم مشکلات قلبی اعلام شد. نجفی ستاد اقتصادی دولت را شش ماه و سرپرستی وزارت علوم را هم تنها سه ماه عهده دار شد و بعد از آن و با وجود بیماری شهردار اجماعی تهران شد. جریان های سیاسی‌ای که هفت ماه پیش نجفی را با وجود بیماری شهردار تهران کردند، ‌اکنون و با استعفای وی به دلیل بیماری ای که همان هفت ماه پیش هم معلوم بود، باید پاسخگوی تعطیلی امور پایتخت باشند؛ ای کاش این جریان سیاسی از ماجراهای شورای اول شهر تهران که منجر به انحلال شورا و استعفا و آمد و شد چندباره شهرداران اصلاح طلب – کارگزار در پایتخت شد، درس عبرت می گرفتند و لااقل اداره شهر تهران را آن هم در آستانه اوقات پرکار نوروز به امان خدا رها نمی کردند و کمی هم ملاحظه خواست و اولویت شهروندان را در تصمیم‌گیری‌های سیاسی مطمح نظر قرار می دادند.
 
منبع: روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جواد
حق پایتخت نشینان که به این گروه رای بدهند!!!
آقای نحفی شما انشاءالله مسلمان هستید وقتی می دانید که به علت بیماری نمی توانید کاری را به انجام برسانید چرا قبول کردید؟! آیا حقوق دریافتی شما به بیت المال باز می کردد؟!
شورای محترم شهر تهران قحط الرجال بود که بیماری بر منصب شهرداری گماردید؟! آیا این جز نگاه جناحی و سیاسی به مسائل تداعی کننده چیز دیگری خواهد بود؟
شورای محترم شهر تهران حقوق دریافتی شما از بیت المال در قبال این اهمال کاری به بیت المال بر می کردد؟ حقوق ضایع شده چند میلیون تهرانی چطور؟
آیا به عالم قبر و قیلمت و سوال و حواب و دادگاه عدل الهی اعتقاد دارید؟
این تذهبون؟
United Kingdom
دقیقا درست فرمودید. تهران قبلا هم دارای یک شهردار اشتباه بود که علاوه بر نابودی زیست محیط تهران کلی هم پشت سرش حرف و حدیث اختلاس و حیف و میل و خلاف است. از افس و معلم شهردار نمی شود حالا خوبه این یکی زود رفت قبلی نه تنها تهران بلکه اقتصاد کشور را با طرحهایی با بازده منفی نابود کرد.
Iran, Islamic Republic of
هیچ فرد کار بلد ومتخصص وقت وانرژی خودش را صرف فهماندن نادان نمیکند چرا که میخ در اهن کوفتن است وسکوت بهترین گزینه است