جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

سفیر انگلستان در ایران تغییر کرد

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب: 599167
منابع خبری روز چهارشنبه از تغییر سفیر انگلستان در ایران خبر داده‌اند.
سفیر انگلستان در ایران تغییر کرد
به گزارش جهان نيوز، منابع خبری از تغییر سفیر انگلستان در تهران خبر دادند. 

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد «راب مکیر» جایگزین نیکلاس هاپتون شده است. 

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است مک‌کیر از آوریل ۲۰۱۸ عهده‌دار این سمت خواهد شد.

«بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای به مناسبت تغییر سفیر گفته است: «ایران، می‌تواند نقش مهمی در خاورمیانه بازی کند، اما ضروری است که این کار را به نحوی سازنده انجام دهد- این چیزی است که من در سفرم به تهران، دسامبر سال گذشته آن را روشن کردم.»

جانسون همچنین از توافق هسته‌ای ایران به عنوان یک «موفقیت دیپلماتیک عظیم» یاد کرده و آن را حاصل سال‌های دیپلماسی صبورانه و مستمر خوانده است.

این اتفاق پنج روز بعد از تعرض هواداران یک فرقه تندرو به سفارت ایران در لندن صورت گرفته است. در آن حادثه، روز جمعه طرفداران فرقه شیرازی با ورود به بالکن ساختمان سفارت، پرچم ایران را شکستند.
 
فرقه شیرازی که از آنها به عنوان «شیعه انگلیسی» هم یاد می‌شود، تحت تاثیر فردی به‌نام سید صادق شیرازی است. طرفداران وی از جمله «یاسر حبیب»، صاحب شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای الفدک، عموما به نشر مطالب تفرقه‌برانگیز در جهان اسلام شهرت دارند. شبکه تحت مدیریت یاسر حبیب، اقدام به پخش زنده تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن کرده است.

وزارت خارجه ایران در پی این حادثه، «نیکلاس هاپتون» را احضار و مراتب اعتراض شدید ایران را به وی ابلاغ کرد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز شنبه گفته بود «هاپتون» در آن دیدار عذرخواهی رسمی دولت انگلیس را ابلاغ کرد. 

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


M.sh
Iran, Islamic Republic of
هم زمان با تغییر وزیر خارجه امریکا، سفیر روباه پیر هم تغییر کرد! ترامپ میگه برای خروج از برجام نیاز به تغییر وزیر خارجه بود. جانسون میگه: ایران متونه نقش مهمی رو در منطقه بازی کنه اما ضروریست اینکار این کار را به نحوی سازنده انجام بده!.
پشت پرده این تغییرات فشار بیشتر بر ایران برای برجام منطقه وموشکی!
خدا به خیر کنه
Iran, Islamic Republic of
فرمانده ضد انقلاب، منافقان، فتنه گر،ان غربگرایان و بی بند و باری خواهان داخلی تغییر کرد. درست بعد از اتفاقات جدید در داخل کشور!