کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زمان تعویض شناسنامه کاهش یافت

23 اسفند 1396 ساعت 15:58

مدیرکل اداره ثبت احوال استان تهران از کاهش زمان تعویض شناسنامه خبر داد و گفت: در حال حاضر از درخواستی که برای تعویض شناسنامه در دفتر پیشخوان داده می‌شود تا زمانی که شناسنامه جدید به درب منزل ارسال شود، کمتر از۲۰ روز طول می‌کشد که قصد داریم این مدت را به کمتر از ۱۵ روز برسانیم.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، عبدالله مقصودی فر با بیان اینکه صدور شناسنامه برای نوزادان در تهران در کمتر از یک روز برای متقاضیان انجام خواهد شد و در برخی از استان‌ها نیز کمتر از یکساعت شناسنامه برای نوزادان صادر می‌شود، اظهار کرد: فرآیند تعویض شناسنامه در اختیار دفاتر پیشخوان قرار داده شده است زیرا این اقدام موجب سرعت‌دهی به کار مردم خواهد شد و متقاضیان مجبور نیستند مسافت طولانی را تا ثبت احوال طی کنند.
 
وی ادامه داد: متقاضیان تعویض شناسنامه می‌توانند به یکی از نزدیکترین دفاتر پیشخوان که خدمات ثبت‌احوال را ارائه می‌دهد مراجعه کرده و برای تعویض شناسنامه اقدام کنند.مدیرکل اداره ثبت احوال استان تهران افزود: قصد داریم سرعت تعویض شناسنامه را بالا ببریم. به طوری که شناسنامه‌ها را حداکثر ظرف ۱۵ روز به دست مردم برسانیم. در حال حاضر نیز از زمان درخواستی که برای تعویض شناسنامه در دفتر پیشخوان داده می‌شود تا زمانی که شناسنامه جدید به درب منزل برسد کمتر از ۲۰ روز خواهد بود، ولی سعی ما براین است که این مدت را به کمتر از ۱۵ روز برسانیم.

شهروندان تهرانی برای دریافت کارت‌های ملی‌شان هرچه سریعتر مراجعه کنند
وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به کارت‌های ملی هوشمند نیز اشاره کرد و گفت:کسانی که کارت ملی هوشمندشان صادر شده و در دفاتر پستی و پیشخوان مانده است، هرچه سریعتر برای دریافت کارت‌هایشان به دفاتر مربوطه مراجعه کنند؛ زیرا در استان تهران تعداد زیادی کارت هوشمند صادر شده است که با وجود ارسال پیامک به صاحبانشان، هنوز برای دریافت آن‌ها مراجعه نکرده‌اند.

فعالیت ۲۲ ایستگاه سیار ثبت نام کارت ملی هوشمند در تهران
مقصودی فر با اشاره به اینکه ۲۲ ایستگاه سیار ثبت نام کارت ملی هوشمند در تهران در حال حاضر موجود است گفت: درصدد هستیم تا تعداد ایستگاه‌های سیار را افزایش دهیم. همچنین در حال حاضر یک ایستگاه سیاربرای جانبازان و معلولین در نظر گرفته شده است که قصد داریم آن را به ۵ ایستگاه برسانیم؛ بنابراین معلولین و جانبازان در صورت هماهنگی با اداره ثبت‌احوال استان می‌توانند از خدمات ایستگاه سیار بهره‌مند شوند.


کد مطلب: 599153

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/599153/زمان-تعویض-شناسنامه-کاهش-یافت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com