جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اجساد جان باختگان سانحه سقوط هواپیما به ترکیه منتقل شد

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب: 599147
اجساد 10 تن از جان باختگان هواپیمای جت شخصی متعلق به شرکت باشاران ترکیه که روز یکشنبه گذشته در شهرکُرد سقوط کرده بود، به ترکیه منتقل و به خانواده آنها تحویل شد.
اجساد جان باختگان سانحه سقوط هواپیما به ترکیه منتقل شد
به گزارش جهان نيوز، بنا به اعلام رسانه های ایران و شبکه ان.تی.وی ترکیه، هنوز بررسی تشخیص هویت 'بریل گبش' کمک خلبان این هواپیما از سوی پزشکی قانونی ایران ادامه دارد.اجساد این جان باختگان با یک هواپیمای نظامی ابتدا به دیاربکر و از آنجا نیز به استانبول انتقال داده شد.

مینا باشاران، صنم آکای، جاسمین باروح سیلونی، بورجو گوندوغان اورفالی، لیانا هانانل، عایشه آند، آصلی گل ایزمیرلی، زینب جوشکون، ملکه قوّت' و ِادا اوسلو 10 جانباخته حادثه سقوط هواپیما در ایران هستند که اجساد آنها پس از تشخیص هویت از سوی سازمان پزشک قانونی ایران به ترکیه تحویل داده شده است.

جسد بریل گبش کمک خلبان این هواپیما پس از تشخیص هویت از سوی پزشک قانونی به ترکیه تحویل خواهد شد.
محمد ابراهیم طاهریان سفیر ایران در ترکیه با صدور پیامی با اشاره به سرعت عمل و تلاش انجام یافته از سوی استاندار، مسئولان و عوامل جستجو و امداد حادثه ناگوار سقوط یک فروند جت خصوصی ترکیه در ایران، از اقبال عباسی استاندار چهار محال و بختیاری قدردانی کرد.

روزنامه حریت ترکیه دو روز پیش به نقل از وزارت حمل و نقل، دریانوردی و ارتباطات این کشور اعلام کرد که هواپیمای جت شخصی ترک پس از اعلام 'نقص فنی' در ایران، سقوط کرده است.این رسانه اعلام کرد که خلبان هواپیما مدت کمی پس از پرواز درخواست کاهش ارتفاع و فرود داده و در ادامه در خاک ایران در ارتفاع 12 هزار متری در حال پرواز بوده و آخرین بار درخواست افزایش ارتفاع تا 12 هزار و 300 متر را داده است.بنا به اعلام این رسانه، لحظاتی پس از این درخواست، تماس با هواپیما قطع شده و در ساعت 17.40 به وقت ترکیه (18.10) هواپیما در اطراف شهر کرد در استان چهارمحال و بختیاری سقوط کرده است.

در این هواپیمای جت شخصی چنلنجر 604 بمباردیه سی 60 متعلق به هولدینگ باشاران که عصر روز یکشنبه در مسیر شارجه ـ استانبول ترکیه با 11 سرنشین در حال پرواز بوده، علاوه بر ملکه قوّت خلبان و بریل گبش کمک خلبان و اِدا اوسلو خدمه پرواز مینا باشاران دختر حسین باشاران از سرمایه داران مشهور ترکیه به همراه هفت تن از دوستانش حضور داشته که در کوه دورک اناری در ارتفاعات بالادست آبشار دره عشق در شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری سقوط کرد.
خلبان این هواپیما که از نخستین خلبانان زن خطوط هوایی ترکیه محسوب می شود، پس از اتمام خدمت رسمی، به استخدام هولدینگ باشاران در آمده بود و خلبانی هواپیمای شخصی این شرکت را بر عهده داشت.

بریل گبش کمک خلبان این هواپیما نیز که جسد وی تاکنون شناسایی نشده، دانش آموخته مرکز آموزش خلبانی بوده و مدتی به استخدام سازمان هواپیمایی ترکیه در آمده بود، بنا به اعلام رسانه های ترکیه به اتهام ارتباط با گروه گولن از شغل سابق خود کنار گذاشته شده و به عنوان کمک خلبان در هولدینگ باشاران مشغول به کار شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *