کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظرفیت جاده‌ها با تقاضای سفر همخوانی ندارد

23 اسفند 1396 ساعت 14:51

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به هم‌خوانی نداشتن ظرفیت جاده‌ها با تقاضای سفر در کشور، از وجود ۲۸ میلیون راننده در کشور خبر داد.​


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم،  سردار تقی مهری در حاشیه رزمایش طرح ترافیکی نوروز 97 و در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار 28 میلیونی گواهینامه‌داران در کشور اظهار کرد: علی‌رغم افزایش خودرو، وسایل نقلیه و رانندگان طی یک دهه گذشته متاسفانه ظرفیت جاده‌ها با تقاضای سفرهای مردمی همخوانی ندارد و هر ساله شاهدیم در برخی محورها به خصوص محورهای مواصلاتی منتهی به مکان‌های سیاحتی و زیارتی شاهد افزایش چشمگیر بار ترافیکی هستیم.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: لذا با توجه به این مهم لازم است تا مسافران در سفرهای نوروزی خود بیش از پیش زمان سفر خود را  مدیریت کنند و ما تقاضا داریم تا بازگشت خود از سفرهای نوروزی را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند تا خدای نکرده شاهد ترافیک سنگین و ماندن مسافران پشت بار ترافیکی نباشند. 

سردار مهری در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به رعایت مقررات و ضوابط ترافیکی و پرهیز از عجله و شتاب در حین سفر گفت: با توجه به آمار بالای تصادفات به دنبال خستگی و خواب‌آلودگی تا رانندگان به ازای هر 2 ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت کنند و حتما پیش از آغاز سفر از سلامت وسیله نقلیه خود اطمینان داشته باشند. 

وی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت دیگر آن است که ممکن است رانندگان در حین سفر نوروزی با شرایط ناپایدار جوی مواجه شوند و از این رو می‌بایست توجه داشته باشند که رانندگی در شرایط برفی و بارانی با رانندگی در شرایط عادی تفاوت‌های زیادی دارد و رانندگی ایمن در این شرایط ناپایدار نیازمند توجه بیشتر به سرعت مطمئنه است. 

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه با تاکید بر برخورد جدی پلیس با تخلفات حادثه‌ساز در نوروز 97 از رانندگان خواست تا حتما به علائم جاده‌ای و خط‌کشی‌های ترافیکی توجه کامل داشته باشند و پیش از سبقت شرایط مناسب جاده و سرعت مطمئنه را درنظر بگیریند.

سردار مهری در پایان با اشاره به ایمن‌تر بودن سفر با سیستم حمل و نقل عمومی گفت: توصیه می‌کنیم هم‌وطنان حتی‌المقدور از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و امسال نیز سامانه سپهتن به صورت کامل در سیستم حمل و نقل عمومی کشور نصب شده و رفتار رانندگان اتوبوس‌ها زیر ذره‌بین قرار دارد. 

مسافران نوروزی می‌توانند هرگونه گزارش خود در خصوص رانندگان اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی را از طریق پیامک به شماره 110120 اعلام کنند.
 


کد مطلب: 599129

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/599129/ظرفیت-جاده-ها-تقاضای-سفر-همخوانی-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com