کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترامپ یک وزیر دیگر را اخراج می‌کند

23 اسفند 1396 ساعت 14:42

منابع مطلع می‌گویند که ترامپ قصد دارد پس از اخراج وزیر خارجه، وزیر امور کهنه‌سربازان را نیز برکنار کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم ، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که شب گذشته با برکناری رکس تیلرسون از سمت وزارت خارجه، مایک پامپئو رئیس سازمان سیا را به عنوان جانشین وی معرفی کرد، در حال بررسی برکنار کردن اخراج وزیر امور کهنه‌سربازان و انتصاب ریک پِری وزیر انرژی کابینه به جایش است. این مسئله را دو فرد مطلع در کاخ سفید به نیویورک‌تایمز گفته‌اند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، در دیدار روز گذشته ترامپ با ریک پِری، این مسئله به طور رسمی مطرح نشده است اما افراد مطلع در کاخ سفید گفته‌اند که رئیس جمهوری دیگر تحمل دیوید شولکین، وزیر کنونی امور کهنه‌سربازان را ندارد و احتمالا بخواهد او را با یکی دیگر از اعضای کابینه جایگزین کند.

هنوز مشخص نیست که آیا ریک پِری که پیش از ورود به عرصه سیاست یک خلبان نیروهای هوایی بود این تغییر سمت را بپذیرد و اینکه ترامپ چه کسی را برای تصدی وزارت انرژی در نظر دارد.نه کاخ سفید و نه شولکین به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این مورد پاسخی نداده‌اند.

این صحبت‌ها پس از هفته‌ها درگیری درونی در وزارتخانه امور کهنه‌سربازان مطرح شده است، ماجرایی که طی آن شولکین در یک مورد نادر به صورت علنی با یک گروه از منصوبان ترامپ که خواهان برکناری وی از سمتش بوده‌اند مواجهه داشته است. این درگیری از مباحث شخصی فراتر رفته و شامل نزاع بر سر گستره و سرعت خصوصی‌سازی خدمات بهداشتی نظام بهداشت و درمان کهنه‌سربازان آمریکایی بود.
 


کد مطلب: 599124

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/599124/ترامپ-یک-وزیر-دیگر-اخراج-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com