کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تجارت ایران با همسایگان شمالی افزایش می‌یابد

23 اسفند 1396 ساعت 14:11

مشاور رئیس‌جمهوری دلیل ساخت بندر کاسپین را در راستای افزایش زیرساخت‌های تجارت ایران با همسایگان شمالی اعلام کرد.


به گزارش جهان نیوز، مرتضی بانک در مراسم امضای تفاهمنامه سازمان بنادر و مناطق آزاد با بیان این‌که طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی در حوزه حمل‌ونقل در کشور انجام شده است، اظهار کرد: برخی کشورها علاقه‌مندن هستند ایران را علی رغم موقعیت استراتژیک دور بزنند با این حال وزارت راه و شهرسازی با استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی توانسته در حوزه‌های مختلف حمل و نقلی، زیرساخت‌ها را توسعه دهد تا موقعیت استراتژیک ایران در ترانزیت کالا تثبیت شود.
 
 وی با بیان این‌که تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل در مناطق آزاد و بهره‌برداری بهینه از آنها بدون همکاری و هماهنگی میان دستگاه‌های ذی‌ربط عملیاتی نمی‌شود، تصریح کرد: سازمان بنادر و مناطق آزاد جزو دستگاه‌های هستند که می‌توانند از ظرفیت‌های حمل‌و‌نقل در کشور بهره ببرند.

وی با اشاره به این‌که بندر کاسپین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد انزلی بدون استفاده از منابع دولتی ساخته شده است، تاکید کرد: امضای این تفاهم‌نامه ظرفیت‌های سازمان بنادر و سازمان منطقه آزاد انزلی را با محوریت بندر کاسپین افزایش می‌دهد.

مشاور رئیس‌جمهوری با بیان این‌که بنادر کاسپین و انزلی بایکدیگر تعامل خواهند داشت، اظهار کرد:‌ بندر کاسپین برای این ساخته شده تا ظرفیت‌های حمل‌ونقل کشور و تجارت با همسایگان شمالی افزایش یابد.

بانک از الحاق بندر شهید بهشتی چابهار و شهید کلانتری به منطقه آزاد چابهار در آینده نزدیک خبر داد.
 
منبع: ایرنا


کد مطلب: 599111

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/599111/تجارت-ایران-همسایگان-شمالی-افزایش-می-یابد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com