پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

شرکت ۵۰ هزار دانشجو در اردوهای راهیان نور

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 599108
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیش از ۵۰ هزار دانشجو از واحدهای دانشگاه آزاد در اردوی راهیان دور شرکت می‌کنند.
شرکت ۵۰ هزار دانشجو در اردوهای راهیان نور
به گزارش جهان نيوز، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور، در جمع خبرنگاران درباره اهمیت راه‌اندازی اردوهای راهیان نور، گفت: راهیان نور حرکت بسیار مقدسی است که از سال‌ها قبل شروع شده و شوری در میان جوانان به وجود آورده است.

وی افزود: امسال هم دانشگاه آزاد اسلامی به صورت ویژه در این زمینه فعال بوده و بیش از 50 هزار نفر از دانشجویان واحدهای سراسر کشور را برای حضور در این اردوها اعزام می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور را تشریح کرد و گفت: هدف از این حرکت انقلابی این است که دانشجویان علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، از ایستادگی، جانفشانی و استقامت آنها در مقابل دشمنان در شرایط سخت 8 سال دفاع مقدس، آگاهی یابند. دانشجویان باید بدانند که شهدا با فداکاری‌های خود چگونه این سرزمین را از وجود بیگانگان خالی کردند و بیاموزند از این پس در مقابل همه دشمنان سرسختانه بایستند و هرگز تسلیم نشوند و با دانش و علم و پشت کار و همت خود بر مشکلات فائق آیند.

 فرهاد رهبر با بیان اینکه جوانان با این حرکت قاعدتاً به دنیا می‌فهمانند که همچنان رهرو راه شهیدان هستند، گفت: بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور و شرکت در اردوهای راهیان نور برای بستن عهد و پیمان دوباره با شهدای جنگ تحمیلی است تا بگوییم همواره راه شهدا را ادامه خواهیم داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم حمایت دستگاه‌های دولتی، فرهنگی و... برای توسعه این حرکت انقلابی تاکید کرد و افزود: برگزاری اردوی راهیان نور طی سالیان به تدریج رونق می‌گیرد و روز به روز جایگاه ویژه‌تری میان جوانان پیدا می‌کند. از مقام معظم رهبری که همواره حامی و مشوق چنین حرکت‌هایی بوده‌اند تا سایر مسئولان این حرکت را قوام‌بخش انقلاب اسلامی بدانند نهایت تشکر و قدردانی را داریم. از این رو تمامی مسئولان دستگاه‌های دولتی و اجرایی وظیفه دارند در همه جهت ها حمایت‌های لازم را داشته باشند.

وی افزود: در این مناطق با وجود امکانات کم، حرکت‌های بزرگی شکل می‌گیرد که در معادلات دنیوی نمی‌گنجد، بنابراین وظیفه ماست که نیت خود را خالص کنیم و به سمت خداوند حرکت کنیم.

 فرهاد رهبر با بیان اینکه خداوند به حرمت خون شهدا برکت ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: نشانه‌های این برکات را می‌توان در ذهن دانشجویان دید که بعد از بازگشت، تحولی در ذهن آنها ایجاد می‌شود. ساعت‌ها کلاس در محل دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها به اندازه یک دقیقه حضور در این مکان مقدس تأثیر ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: هرگونه سرمایه‌گذاری در این عرصه می‌تواند آثار بسیار زیادی به همراه داشته باشد. این جوانان که امروز مشغول زیارت هستند، موقع بازگشت به خودی خود یک لشکر هستند و جمعیتی را تشکیل می‌دهند که می‌توانند با وجود کاستی‌ها و نواقص در مقابل دشمنان بایستند تا به اهداف عالیه خود برسند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
راه خوبی برای بریدن گوش دولت نیست دست بردارید
Iran, Islamic Republic of
هزينه اين مثلا راهيان نور چقدر مي شه?
جاي تاسف كه مملكت داره در ورشكسگي غوطه ور مي شه پولش خرج چه كارايي مي شه
دولتش مجبور براي هزينه هاي جاريش حتي ارز رو گرون بفروش تا خرج هنر نمايي خيلي ها در داخل و خارج جبران بشه