جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دیشب ۱۲ هزار تماس با آتش‌نشانی تهران گرفته شد

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 599071
سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران در روز گذشته گرفته شد، گفت: شهروندان در بسیاری از تماسها درخواست مشاوره داشتند.
دیشب ۱۲ هزار تماس با آتش‌نشانی تهران گرفته شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سید جلال ملکی درباره آمار نهایی حوادث روز گذشته (22 اسفند 96) اظهار کرد: از ساعت 16 روز گذشته تا ساعت 24 که اوج حوادث چهارشنبه آخر سال است، مجموعاً 170 مورد آتش‌سوزی به سامانه 125 اعلام شد که آتش‌نشانان در تمام این حوادث در حداقل زمان ممکن به محل اعزام شده و نسبت به عملیاتهای لازم اقدام کردند.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: از این تعداد تماس، 72 مورد مربوط به آتش‌سوزیهای ساختمان مسکونی، 17 مورد حریق ساختمانهای غیرمسکونی، 11 مورد حریق وسایل نقلیه شامل خودرو و موتورسیکلت و 68 مورد شامل سایر حریقها مانند فضای سبز، ضایعات و... بود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع دو انفجار به وقوع پیوست که یک مورد آن قبل از بازه زمانی ذکر شده و در ساعت 15:30 بود اما جزو آمار به حساب آمده و در مجموع در این حوادث سه نفر مصدوم شدند که دو مرد جوان و یک خانم بین مصدومان بودند.
ملکی با بیان اینکه در کل در 24 ساعت چهارشنبه آخر سال حدود 12 هزار تماس با سامانه 125 آتش‌نشانی تهران گرفته شد، گفت: از این تعداد تماس در بازه زمانی ساعت 16 تا 24 حدود 4 هزار تماس داشتیم که نسبت به سال قبل حدود 20 درصد کاهش داشت و در کل شاهد وضعیت  آرامی بودیم.

ملکی افزود: اصول ایمنی رفته‌رفته توسط شهروندان رعایت و نهادینه شده و در بسیاری از تماسهایی که با سامانه 125 گرفته شد، شهروندان درخواست مشاوره داشتند و این تماسها مثبت بود یعنی اینکه هموطنان تماس گرفته و در رابطه با یک مسئله ایمنی ضمن اعتماد کامل به آتش‌نشانان، راهنمایی می‌گرفتند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران یادآور شد: از رفتار بسیار خوب شهروندان و از همکاران در سازمان آتش‌نشانی و اصحاب رسانه که در راستای تامین ایمنی با آتش‌نشانی همکاری داشتند، تشکر می‌کنم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *