کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قاضی پور:

وزارت کشاورزی به وزارت واردات تبدیل شده است

23 اسفند 1396 ساعت 10:01

نماینده مردم ارومیه گفت: آقای حجتی وزارت کشاورزی تعطیل شده و به وزارتخانه واردات تبدیل شده است.


به گزارش جهان نیوز، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه حجتی وزیر کشاورزی به عنوان موافق استیضاح گفت: آقای حجتی! چرا برای جلوگیری از محصولات تراریخته اقدامی نمی‌کنید، این محصولات مشکلات زیادی را برای محیط زیست و انسان‌ها به دنبال دارد، چرا از واردات بی‌رویه برنج جلوگیری نمی‌کنید؟ 

وی ادامه داد: مردم زحمتکش گیلان زیر آفتاب کار می‌کنند تا گندم بکارند اما چرا هم‌زمان با فصل برداشت گندم، گندم وارد می‌کنید، ما زمانی تولیدکننده اول منطقه در پنبه بودیم و آن را به کشورهای دیگر صادر می‌کردیم، چه شد که واردکننده گندم شدیم؟ 

نماینده مردم ارومیه گفت: چرا بانک کشاورزی باید به کارخانه سیمان وام بدهد، بانک کشاورزی باید به کشاورزان زحمتکش وام بدهد، عملکرد سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری چیست؟ 

وی تصریح کرد: چرا وقتی متوجه شدید بیماری آنلفوانزا در روستاها شایع شده اقدامی نکردید، روستائیان بخش زیادی از طیور، گوسفندان و گاوهای خود را از دست دادند، چرا برای جلوگیری از این موضوع اقدامی نکردید، در بلایای طبیعی در برخی مناطق کشاورزان بیش از 70 درصد خسارت دیدند، چرا چیزی دریافت نکردند. 

موافق استیضاح وزیر کشاورزی گفت: چرا وقتی یک روستائی یا یک کارگر زحمتکش بر سر زمین خود یک اتاق کوچک می‌سازد، آن را تخریب می‌کنید، اما وقتی برخی آقازاده‌ها زمین‌های کشاورزی را به کارخانه‌ها تبدیل می‌کنند برخوردی نمی‌کنید، چرا این سرمایه‌داران خون‌آشام به دادگاه نمی‌روند؟ 

قاضی‌پور ادامه داد: چرا قیمت شکر را کنترل نمی‌کنید، بسیاری از کارخانه‌های تولید قند در حال ورشکستگی و یا تعطیل شده‌اند، چرا اقدام مؤثری انجام نمی‌گیرد؟ 

نماینده مردم ارومیه گفت: هیچ حمایتی از کشاورزان نمی‌شود. آقای حجتی! شما چه اقدامی برای استفاده از فناوری در بخش کشاورزی در برنامه ششم توسعه انجام داده‌اید؟ 

وی تصریح کرد: چرا تولید خاویار از 300 تن به 50 تن رسیده است؟ چرا پرورش ماهی در شمال و جنوب کشور در قفس انجام نمی‌شود؟ آقای حجتی! وزارت کشاورزی به وزارت واردات تبدیل شده است.
 
قاضی‌پور خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم باید اول مهرماه 96 اعلام می‌شد اما هنوز تا این لحظه که 22 اسفند 96 است قیمت آن اعلام نشده، امیدواریم با این استیضاح حداقل تکلیف خرید تضمینی گندم مشخص شود.


منبع: فارس


کد مطلب: 598978

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598978/وزارت-کشاورزی-واردات-تبدیل-شده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com