کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شکل‌گیری مجدد بازار سیاه اسکناس تانخورده

23 اسفند 1396 ساعت 9:49

توزیع پول نو روز گذشته در حالی از سوی ۷۰ شعبه منتخب در تهران آغاز شد که دلالان این حوزه رقابت تنگاتنگی را با بانک‌ها در عرضه پول‌های نو از هفته‌ها قبل آغاز کرده بودند.


به گزارش جهان نیوز، توزیع پول نو روز گذشته در حالی از سوی ۷۰ شعبه منتخب در تهران آغاز شد که دلالان این حوزه رقابت تنگاتنگی را با بانک‌ها در عرضه پول‌های نو از هفته‌ها قبل آغاز کرده بودند. بازار کاذبی که در روزهای پایانی سال تشکیل می‌شود تا سنت دیرینه عیدی دادن پا بر جا بماند.
 
 به میدان فردوسی سری زدیم تا به واسطه گفت‌وگو با یکی از دست‌فروشان پول نقد از آخرین قیمت‌های بازار سیاه پول نو در شب عید مطلع شویم.
این فروشنده که پول‌های خود را بر روی میز کوچکی در کنار خیابان چیده بود در پاسخ به سوال قیمت‌های این دسته پول‌ها گفت: یک دسته صدتایی هزار تومانی به قیمت ۱۲۰ هزار تومان، یک دسته صدتایی دو هزار تومانی به قیمت ۲۲۰ هزار تومان، یک دسته صدتایی ۵ هزار تومانی به قیمت ۵۳۰ هزار تومان و یک دسته صدتایی ۱۰ هزار تومانی به قیمت یک میلیون و ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

با این قیمت‌ها اگر منصرف از خرید اسکناس نو از دست‌فروشان شدید و قصد تهیه این اسکناس‌ها را از طریق شعب بانکی را دارید بدانید که بانک مرکزی از روز گذشته به هر متقاضی ۱۰۰ برگ اسکناس هزار تومانی، ۱۰۰ برگ اسکناس ۲ هزار تومانی و ۱۰۰ برگ اسکناس ۵ هزار تومانی از طریق شعب بانک‌های منتخب خود توزیع می‌کند.

گفتنی است در کنار توزیع پول نو در بانک‌های منتخب تا تاریخ ۲۶ اسفند از روزهای گذشته برخی از خودپردازها با ارائه اسکناس‌های ۱۰ هزار تومانی و ایران چک ۵۰ هزار تومانی بخشی از نیاز مردم را تامین می‌کنند که با این وجود نیاز به مراجعه به بازار سیاه را تا حدی کاهش می‌دهد.
 
منبع: میزان


کد مطلب: 598969

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598969/شکل-گیری-مجدد-بازار-سیاه-اسکناس-تانخورده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com