کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز رزمايش مشترك مصر و فرانسه دردريای سرخ

23 اسفند 1396 ساعت 8:01

مقامات ارشد نظامی مصر از آغاز برگزاری تمرینات مشترک نظامی با نیروهای دریایی فرانسه در مناطق ساحلی دریای سرخ خبر دادند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از العالم، تمرینات نیروهای دریایی دو کشور که تا چند روز آینده طول می کشد در چارچوب همکاری های نظامی و مشترک بین نیروهای مسلح دو کشور انجام می شود.

 شماری از واحدهای نظامی نیروی دریایی این کشور شامل قایق های موشک انداز، ناو میسترال بالگرد بر ، با حضور قایق های نیروی دریایی فرانسه در این رزمایش شرکت می کنند.

مقامات ارشد نظامی مصر هدف از برگزاری تمرینات نظامی مشترک را تلاش برای تقویت امنیت و کارایی  نیروی دریایی دو کشور با هدف تقویت آمادگی برای شرکت در عملیات مشترک نظامی در شرایط مختلف توصیف کردند.

مصر و فرانسه شاهد افزایش مناسبات و همکاری های مشترک نظامی دو کشور در سالهای اخیر بوده اند.در اکتبر 2015، مصر و فرانسه قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار جهت خرید دو فروند ناو فرانسوی میسترال که در ژوئن و سپتامبر تحویل قاهره شد منعقد کردند.

همچنین در ژوئیه گذتشته نیروهای نظامی مصر دو فروند جنگنده بمب افکن رافائل را از فرانسه به عنوان چهارمین محموله قرار داد5.2 میلیارد یورویی موضوع قرار داد فوریه 2015 را دریافت کردند.براساس گزارش ها فرانسه تاکنون 11 فروند از 24 فروند جنگنده بمب افکن های توافقات گذشته را به قاهره تحویل داده است.
 


کد مطلب: 598895

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598895/آغاز-رزمايش-مشترك-مصر-فرانسه-دردريای-سرخ

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com