چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۳
۵۷

افتيضاح مجلس! مجلس خود را به توپ بست

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 598880
کاربران شبکه‌هاي مجازي ديروز پس از آنکه مجلس براي سومين بار، آخوندي وزير مسکن را استيضاح کرد اما دوباره به او رأي اعتماد داد، مجلس را به توپ انتقاد بستند که آخر اين چه بطالتي است که...
افتيضاح مجلس! مجلس خود را به توپ بست
به گزارش جهان نيوز؛ کاربران شبکه‌هاي مجازي ديروز پس از آنکه مجلس براي سومين بار، آخوندي وزير مسکن را استيضاح کرد اما دوباره به او رأي اعتماد داد، مجلس را به توپ انتقاد بستند که آخر اين چه بطالتي است که با اين همه سرمايه عظيمي که صرف اداره مجلس مي‌شود، تکليف خودتان معلوم نيست؟! در اين ميان آخوندي که در عبور از استيضاح افتضاح مجلس، هت‌تريک کرد، حتي بيشتر از ربيعي، وزير کار و رفاه، رأي مثبت آورد تا معلوم شود که در معامله استيضاح، غش شده است وگرنه آن همه رأي براي استيضاح و اين همه رأي براي اعتماد!

برخي فعالان سياسي نوشتند که اگر مردم در نيت نمايندگان از استيضاح وزرا و سپس رأي دادن مجدد به آنها، شک کنند که چه معامله‌اي در کار است، نبايد سرزنش شوند، اين جوي که خود مجلس ايجاد کرده است، مجلسي که هزاران قانون قديمي کشور را رها کرده است و قانون تازه‌اي نمي‌نويسد اما با وزرا بازي قايم باشک مي‌کند.

روز گذشته مجلس شوراي اسلامي شاهد دواستيضاح در دو نوبت صبح و بعد از ظهر بود. علي ربيعي، وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي و در نوبت صبح و پس از يك جلسه پر تنش توانست، از پيچ استيضاح بگذرد و عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي هم با کمترین تنشي رو به رو نشد و تنها به بيان عملكرد خود در مجلس پرداخت.

صرف نظر از اينكه استيضاح حق نمايندگان مجلس است، اما اعمال حق اين گونه و بدون هيچ گونه فشار جدي بر دولتمردان تنها به از بين رفتن جايگاه خانه ملت در نزد افكار عمومي منجر خواهد شد.

استيضاحي كه تعجيل در برگزاري آن و برنامه ريزي آن بدين شكل از سوي هيئت رئيسه مجلس سبب شد تا كوچك‌ترين خروجي براي كشور و نظام اجرايي نداشته باشد.

شروع احساساتي ربيعي
به گزارش جوان، استيضاح ربيعي را شايد بتوان يكي از احساساتي‌ترين جلسات مجلس در طول سال‌هاي اخير دانست. استيضاحي كه هم در آن بغض بود و هم لرزيدن تن همسر مرحوم ربيعي در قبر كه يكي از نمايندگان آن را مطرح كرد. هيچ كس شكي ندارد كه در جلسه استيضاح ديروز علي ربيعي موافقان استيضاح قدرتمند تر از مخالفان صحبت كردند، به خصوص زماني كه غلامرضا تاجگردون با تن بالاي صداي خود سكوت را بر صحن علني مجلس حكمفرما كرد.
تاجگردون با اشاره به حمايت مجلس از عملكرد ربيعي گفت: آقاي ربيعي، چهار سال پيش ما پشت تو ايستاديم، چراكه فردي عبادي و پاك بودي و ما آن روز آمديم پشت تو به شرط آنكه فقط علي ربيعي باشي و امور خود را مستقل انجام دهي و با كسي معامله نكني.

وي افزود: من امروز مأمور لاريجاني و هيچ‌كسي ديگري نيستم، بلكه تنها نماينده ملت و وامدار مردم هستم. اين روزها روزنامه‌هاي وابسته و معلوم‌الحال را بسيج كردي كه بگويند تاج‌گردون لُر است؛ آري؛ من از پشت كوه آمده‌ام و افتخار مي‌كنم كه لر هستم. من بايد بگويم كه من از وزير و دولت ذليل بدم مي‌آيد، من بدم مي‌آيد كه تو جلوي تاجگردون و ديگر نمايندگان براي آنكه بر كرسي قدرت بماني، كرنش مي‌كني.

در كنار تاجگردون، محمد رضا پور ابراهيمي نماينده مردم كرمان منتقد آتشين ديگر وزير كار در صحن علني مجلس بود. پور ابراهيمي كه يكبار با سوال خود وزير كار را به صحن علني مجلس شوراي اسلامي كشيده بود، با انتقاد از برخي لابي‌گري‌ها در صحن علني گفت: وزير كار با لابي‌هاي خود مي‌خواهد صداي نمايندگان را خفه كند، همان گونه كه صداي من را خفه كردند.
ابوالفضل حسن‌بيگي عضو كميسيون امنيت ملي نیز به عنوان يكي از مخالفان وزير در سخنان خود گفت: ربيعي به عنوان كسي كه همسرش فوت كرده در رسانه‌ها اشكش را به مردم نشان مي‌دهدو يا سعي مي‌كند با در آوردن قرآن احساسات مردم را تحت تاثير قرار دهد.

افتخار كواكبيان به سابقه اطلاعاتي وزير
البته اين سخنان جهان بيگي با واكنش جهانبخش محبي نيا نماينده مردم مياندوآب رو به رو شد. وي كه به عنوان موافق وزير صحبت مي‌كرد با اشاره به آشنايي چندين ساله با خانواده وزير گفت: چرا بدن يك خانم را در قبر مي‌لرزانيد، خانمي كه در جنگ يك رزمنده بوده و بچه‌هايش را در زير توپ و تانك عراق بزرگ كرده است.
مصطفي كواكبيان، نماينده مردم تهران نيز در ادامه با اشاره به خدمات وزير در حوزه وزارت كار گفت: استيضاح‌كنندگان مي‌گويند آقاي ربيعي لابي‌گر قوي است، در حالي كه من كه مخالف استيضاح هستم، حتي يكبار به دفتر ايشان نرفتم و در جلسه‌هاي ايشان هم شركت نكردم.

نماينده اصلاح‌طلب مجلس شوراي اسلامي در پايان با افتخار به اينكه ربيعي زماني در وزارت اطلاعات بوده است، تصريح كرد: بدنه مجلس مي‌خواهد به وزيري كه از جنس كارگران است براي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي رأي اعتماد دهد. در غيراين صورت جامعه كارگري دچار تنش مي‌شود.

اجاره نامه خانه وزير در صحن مجلس
زماني كه نوبت به ربيعي رسيد تا به سخنان نمايندگان موافق استيضاح خود جواب دهد، با اعتراض نسبت به سوالات اتهامي پورابراهيمي درباره خانه وي هم تأكيد كرد: بنده سال 70 خانه‌اي ساختم اما به دليل آنكه مي‌خواستم با فرزندانم زندگي كنم و دخترم دو فرزند داشت آن را اجاره داده و جايي ديگر اجاره كردم. در اين هنگام ربيعي اجاره خانه خود را در مقابل چشم نمايندگان گرفت.

وي در ادامه با فرياد و اعتراض اعلام كرد كه شخصي در مجلس «كمپين نه به ربيعي» راه انداخته و در هيئت رئيسه مي‌پلكد؛ در همين ميان بسياري از نمايندگان برخاستند و با فرياد از ربيعي خواستند تا نام اين نماينده را اعلام كند.

وي همچنين در بخشي از سخنان خود با اشاره به اينكه مادرش از اقوام لك بوده و پدرش ترك است، گفت: بنده ياد گرفتم كه تركي و لري صحبت كنم من به خيلي مسائل پايبندم و حتي زماني كه يك شام به منزل مي‌برم هم پولش را حساب مي‌كنم. وزير كار در پايان سخنان خود از نمايندگان مجلس خواست تا وي را براي ادامه وظايف خود در اين سمت كمك كنند.
در نهايت با پايان سخنان ربيعي و پخش گلدان‌ها و اخذ آراي نمايندگان علي ربيعي توانست تا با 126 رأي موافق در مقابل 124 رأي مخالف به صورت ميليمتري خطر استيضاح را از سربگذراند.

بست نشيني نمايندگان
جلسه استيضاح عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي بر خلاف جلسه ربيعي به شدت كم رونق و بدون حاشيه بود به گونه‌اي كه در مقطعي از جلسه استيضاح عملاً آخوندي تنها براي خود سخن مي‌گفت. در اين ميان تنها چيزي كه توانست فضاي اين جلسه رخوتناك را بر هم بريزد، تحصن تعدادي از نمايندگان پشت جايگاه هيئت رئيسه بود. اين نمايندگان كه به خارج شدن سوال از رئيس جمهور از دستور كار مجلس اعتراض داشتند، براي اعتراض به لاريجاني در پشت جلسه هيئت رئيسه تجمع كردند.

اين تجمع مي‌رفت تا به درگيري تبديل شود كه در نهايت نمايندگان معترض همچون ذوالنور نماينده مردم قم، قاضي‌پور نماينده مردم اروميه و نقوي حسيني نماينده مردم ورامين درپشت جلسه هيئت رئيسه بست نشستند.

در نهايت نيز با پادرمياني پزشكيان نمايندگان معترض جايگاه هيئت رئيسه را ترك كردند تا همراه با وي و وكيلي به خارج از صحن مجلس رفته و جلسه‌اي را در بيرون برگزار كنند تا بتوان مشكل به وجود آمده را حل كرد.

موجوي حساب آخوندی و دخترش
بخش اعظم سخنان آخوندي به بيان دستاوردهاي خود در عرصه راه و ترابري گذشت و شايد تنها بخشي از سخنان وي كه جذابيت فراواني براي رسانه‌ها داشت، اشاراتي بود كه وي به ثروت خضوصي خانوادگي خود داشت. آخوندي گفت: در چهار سال گذشته حرف‌ها و استيضاح‌هاي مختلفي انجام شد، اما هيچ‌كدام ثابت نشد؛ آقاي محمدي همه اين موارد را در كميسيون اصل 90 بررسي كردند اما حتي يك مورد كوچك هم پيدا نشد. وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه از من تصوير يك انسان ثروتمند ساخته‌اند، اظهار كرد: من اهل رياكاري نيستم، اما امروز مجبور شدم دو عدد را براي اولين بار اعلام كنم كه هيچ‌گاه آنها را نگفته بودم. وي ادامه داد: در اول هر دوره جديد وزرا بايد اموال خود را طي گزارشي به قوه قضائيه اعلام كنند كه من همين كار را كردم؛ كل مبلغ موجودي من كه 7 هزار ميليارد تومان گفته شده، فقط 4، 5 ميليون تومان است و موجودي حساب دخترم نيز 638 هزار تومان است، پس چرا برخي‌ها اين شايعات را پخش مي‌كنند؟

آخوندي تصريح كرد: كسي كه مي‌خواهد اينگونه صحبت كند اول بايد بررسي‌هاي لازم را انجام داده باشد؛ درست است كه پدربزرگم به من گفت لباس مرتب بپوش كه من هم به وصيت ايشان عمل كردم، اما لباس مرتب پوشيدن دليل بر ثروتمند بودن نيست.

جدي ترين مخالف آخوندي نادرقاضي پور، نماينده مردم اروميه در مجلس با اشاره به كارنامه آخوندي در عرصه وزارت راه و ترابري گفت: اكنون كه پشت اين تريبون قرار گرفته‌ام اعلام مي‌كنم كه در حال حاضر كارنامه آقاي آخوندي آغشته به خون كساني است كه مظلومانه قرباني بي‌تدبيري ايشان و مديران‌شان شدند و فارغ از جناح‌بندي‌هاي سياسي اكنون زمان آن است كه با ديدن كارنامه خون‌آلود وزارت راه، اجازه ادامه راه را ندهيم. قاضي‌پور با تاكيد بر اينكه اين همه بي‌تدبيري در عملكرد يك وزير در شان ملت نيست، خاطرنشان كرد: چرا بايد به ايشان اجازه ادامه كار داد؟ آقاي آخوندي مسكن مهر چند سال است كه ناتمام باقي مانده است. آقاي آخوندي اول كه آمديد گفتيد هر سال ۶۰۰ هزار واحد مسكوني احداث خواهم كرد، اما در طول پنج سال شما آجري روي آجر مسكن كارگران نگذاشته‌ايد، چون اعتقادي به كارگران و مظلومان نداريد. سال ۹۵ بدترين آمار پول‌رساني در توليد مسكن بوده است، چرا شما به كاهش حجم دولت اقدام نكرديد؟

همچنين عليرضا بيگي نماينده مردم تبريز به برخي باند بازي‌ها در وزارت راه و ترابري اشاره كرد و گفت: آقاي آخوندي شما به واسطه زد و بند فاميلي در وزارتخانه راه شهرسازي هستيد و بايد پاسخ دهيد كه چرا بايد تاوان ناكارآمدي شما را مردم دهند؟ مردم چه گناهي دارند كه وقت شما به جاي كار صرف شركت‌هاي خودتان و فرزندانتان مي‌شود. عمده سخنان موافقان آخوندي نيز به حمايت از عملكرد آخوندي در طول پنج سال گذشته به خصوص در حوزه صنعت هوايي گذشت. در نهايت و پس از پايان جلسه استيضاح و با رأي گيري از نمايندگان عباس آخوندي با 152 رأي موافق و 92 رأي مخالف براي دومين بار از نمايندگان مجلس دهم جواز ادامه وزارت خود را دريافت كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بارها رهبری تذکر داد که به چه کسانی رأی بدیم و به چه کسانی رأی ندیم

ایشان فرمود نتیجه رأی شما به خود شما برمی گرده و هشدار دادن مراقب باشید

خوب اینم نتیجه بی توجهی به تذکر رهبری

برای این مجلس تنها چیزی که اهمیت نداره انقلاب است و ملت
Iran, Islamic Republic of
بدین وسیله اعلام میکنم بنده در حسابم همین الان 10 میلیون تومان پول هست، اگر واقعا وضع آقای وزیر اینقدر خرابه حاضرم همه داراییم رو با ایشون عوض کنم، ...
بیژن
دختران مظلوم وزیر.....وزیر.....از همه مظلوم تر خود وزیر........اینها ذخیره های نظام و انقلابند!!!!!!!!!!!!!!!!!........
سعيد
Iran, Islamic Republic of
فعلا كه اكثريت مجلس دست وكيل الدوله هاست.( ليست اميد و ...!!!)


آنوقت شما مردم ايران چه توقعي از اين مجلس داريد؟؟؟

پس نتيجه ميگيريم:
خود كرده را تدبير نيست
تدبیر
Iran, Islamic Republic of
چراتدبیر نیست؟!
آقای دکتراحمدی نژاد بسیار هوشمندانه و با توجه به طرح موضوع رفراندوم در سخنرانی روحانی در 22 بهمن، پیشنهاد هالی عالی داد به رهبری که کاملا وفق قانون اساسی و شئون ولی فقیه بود.
اما دیدید و دیدیم حلقه های زر- زور - تزویر چه جیغ ها که نکشیدند!
با پنهان شدن پشت حمایت از رهبری، اصل نامه را تکفیر کردند که احمدی نژاد با چه حقی به رهبری نامه نوشته و این پیشنهادات را داده است؟!
آنها این حس ترس و نگرانی را تا انجا نشان دادند که باید احمدینژاد محاکمه و زندانی شود!
چرا؟
چون نامه به رهبری نوشته که بارها فرموده نه تنها نقدپذیر است که بابت اموری در محضر خدا و ملت نیز استغفار کرده اما آن جماعت مزور از عاقبت خود با پیشنهاد دکتراحمدی نژاد ترسیدند و الا کیست نداند که اینان همان جماعت نیرنگ بازی هستند که بارها دستورات و منویات رهبری را بی محل و مثله و بلااثر کرده اند!
برجام و قراردادهای نفتی IPC و سند 2030 یونسکو، وFATF و.....نمونه های دم دستی از این ولایت گریزان مدعی ولایت مداری است!
تدبیر همان است که دکتر احمدی نژاد هوشمندانه و عاجزانه به رهبری داد.
دولت روحانی از منظر امریکا ابزاری برای تغییر حکومت در ایران است چون اقتصاد و معیشت ملت را بجایی خواهد برد که مردم علیه نظام و نه صرفا دولت،فریاد بلند خواهند و موج ایجاد خواهد شد که موج سوارش امریکا و صهیونیزم بین الملل است.
علاج واقعه پیش وقوع عاقلانه است.
Iran, Islamic Republic of
اقای 1-37 ما که وظیفه انتخاب نداریم ما فقط وظیفه رای دادن را داریم که انرا هم انجام میدهیم خوبو بدش پای شورای نگهبان چون اینان هیچکدام انتخاب ما نیستند بلکه نماینده شورای نگهبان هستند
سروش
Iran, Islamic Republic of
بنظرم این موضوع جا دارد از زوایای مختلف بدان پرداخته شود حتی نظر خود موافقان هم منتشر داد شود،
Iran, Islamic Republic of
تسليت ميگم جناب زاكانى، ايشالا غم آخرتون باشه !
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز به شما تبریک میگم انشاالله با اقای اخوندی در مسکن اجتماعی در بهشت همسایه شوی.!
کاظم
Iran, Islamic Republic of
...
...
چرا منافع حزبي را بر منافع مردم ترجيح مي دهيد .
اينطور قسم خورده ايدكه حافظ منافع كشور و مردم باشيد
Iran, Islamic Republic of
زاکانی کجا بوده خوابی؟
Iran, Islamic Republic of
خود کرده را تدبیر نیست
وقتی از روی حب و بغض این و آن نماینده مجلس انتخاب شود نتیجه همین نمایندگانیست که تکلیفشان هر چند با خودشان معلوم نیست ولی مع الاسف همچنان مشغول ... هستند
Iran, Islamic Republic of
از اولش هم معلوم بود که فرمالیته هست وگرنه اون نماینده که رای به ابقای اخوندی میده درد مسکن مهر نچشیده که هستی و نیستی رو داده اما بدون تکلیفه
Iran, Islamic Republic of
...
امیر حسام
Iran, Islamic Republic of
نقد خوبی در بالا صورت گرفت. در نظام ساختار مدیریتی هر گونه درجازدنها، باندبازی ها، فسادها، رانتخواری ها، پیش کش دادنها برای نورچشمی ها یک مدیر ارشد تا جزء توسط نمایندگان ملت بایستی مورد توجه و بررسی و انتقاد قرار گیرد و انتقاد بایستی به حدی باشد تا آن مدیر برداشته و محاکمه شود. یعنی نماینده مردم یکی از مناطق تهران یا شیراز یا ... فقط نماینده آن شهرها نیستند، بلکه نماینده مردم ایران هستند. اما این نمایندگان محترم این همه فساد را در دولت ها دیدند، چه کردند؟ یا بایستی بگیم همه این تخلفات و فسادهای حتی رسانه ای شده، دروغ است! یا اینکه نمایندگان به وظیفه خودشان عمل نمی کنند یا خودشان دچار انحراف هستند، یا اینکه سیستم قضایی ما مشکل دارد. همه اینها مصداق دارد، چونکه فساد هست. بطور مثال در شهرستان رامسر یک منطقه توریستی بنام جواهرده داریم، بیش از 3000 خانه مسکونی در آن مکان توسط مردم کشور ساخته شده و مردم بجای خارج کشور رفتن، به آن مکان برای تفریح و تجدید روحیه می روند. یک فردی در همان مکان کارخانه شن و ماسه راه اندازی و در حال نابودی طبیعت توریستی آنجا می باشد، سئوال: پشت این فرد چه کسیست؟ چرا نماینده شهرستان رامسر، چشم خود را بسته و گوش خود را پنبه گذاشته؟ پس بدانیم مشکل دارند!! هدف منافع عموم نیست بلکه منافع حامیان و مقربان هست. این مصیبت ماست. سازمان امنیت ما، کنترل نظارت ما ایراد دارد لذا هر کسی از هر فرصتی استفاده برای منافع خود و اطرافیان خود می کند. از نگاه بنده متخصص، نظام ساختار مدیریتی کشور 3 حلقه گم شده دارد و کشور را با هزینه های زیادی تاکنون مواجه کرده است و در ادامه منجر به هدر رفت تمام زحمات دلسوزان عاشق کشور خواهد شد. دلسوزان عاشق این سرزمین، رهبری نظام، نظامیان و رزمندگان این کشورند، بایستی آماده برای مبارزه با مفسدان پشت پا زده به آرمانهای انقلاب و شهدا و امام شهدای آن باشند. مفسدان فرصت طلب و در لباس دوست داخلی، ثروت کشور را بصورت دلار و شمش و عتیقه خارج می کنند. بایستی سازمانهای نظامی و امنیتی ما قوی برخورد کند. اینها بازوی نظام، انقلاب و رهبری هستند. ...
Iran, Islamic Republic of
علافین دور هم جمعند هر روز بازی راه میندازند تا سرشان گرم شود.
سهل انگاری مردم
Iran, Islamic Republic of
عدم در نظر گرفتن ملاکهای الهی در زمان انتخابات توسط مردم این نتایج را به دنبال دارد
Iran, Islamic Republic of
حالا کی انتخاب شده بود بهتر از اینا میشد
ماشالله نماینده داشتیم توی این چند دوره یکی از یکی گل تر
سهل انگاری مردم
Iran, Islamic Republic of
بهتر از این اکثریتی که الان در مجلسند و به امثال این وزرا رای دادن و میدن ، اقلیتی هستند که طرح استیضاح وزرای نالایق رو میدن و در موقع انتخابات در بقیه شهرها هم به عنوان کاندیدای اصلح بودن اما متاسفانه مردم ......
Iran, Islamic Republic of
برای مردم متاسف نباش برای خودت متاسف باش و گرنه مردم خوب میدو ند به چه کسی باید رای بدهند برای نماینده مجلس شدن
آنتی تزویر
United Arab Emirates
لیاخوف زنده شد!
بعد از به توپ بستن مجلس توسط لیاخوف روسی این بار مجلس خودش را به توپ بست!
توپ لیاخوف ساختمان مجلس را زخمی کرد
اما این توپ آبروی مجلس را...!
...
محمدحسن
Iran, Islamic Republic of
فاتحه این مجلس قبلا خوانده شده بود مخصوصا با اون ...
Iran, Islamic Republic of
نمایندگانی که آخرتشان را به دنیا می فروشند!
بنازم به مجلس کشورهای کوبا / کره شمالی که چقدر مردمی و انقلابی اند
Iran, Islamic Republic of
به به چـــــــــه می کنه این آخوندی با مخالفانش در مجلس !!!
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا وزیر مسکن و شهرسازی فقط 5 میلیون تومان پول در حسابش هست؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
هیچ نظری نمیتوان داد
فقط اینکه مجلس... دیگه
بهتر ازین نمیشه
...
مجید
Iran, Islamic Republic of
نمایش ... بود مردم را به تمسخر گرفتند این مجلس راباید ......
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
وقتي اين قضايا را شنيده و خواندم و اينكه دو شب گذشته به دعوت آقاي نوبخت در سازمان برنامه و بودجه به نمايندگان معترض شام دادند،ناخداگاه به ياد ...
خداوند عاقبت ما را ختم به خير كند.
Iran, Islamic Republic of
... الان با اين كارشان در دنياي مجازي آبروي عصاره ملت را از بين بردند آن هم در 22 اسفند ماه 1396.
Iran, Islamic Republic of
...
این مجلس با مجلس اسلامی خیلی خیلی فاصله دارد.
Iran, Islamic Republic of
فقط مجلس با اسلامی شدن فاصله داره؟؟
...
Iran, Islamic Republic of
آخوندی : حساب خودم ۴ میلیون توشه حساب دخترم ۶۰۰ هزار تومن
خداااااآااااااا
یعنی اینا ملت رو چی فض کردن
منم که حقوق شوهرم ۳ میلیون بیشتر نیست اجاره خونمون ۱ تومن قسط هامون ۳۰۰ الان بیشتر از ۶۰۰ تو حسابم هست
۶۸۰ دارم
بنده خدا دختر آخوندی وضعش از من و شوهر کارمندم بدتره
من حاضرم ۸۰ هزار مابقی رو با دختر آخوندی تقسیم کنم
چون خیلی دلم به حالشون سوخت
ترو خدا جهان شماره دختر آخوندی رو پیدا کن بهش بگو من حاضرم شب عیدی کمکشون کنم
برادر فتاح ! از لحاظ مالی وضع مدیران خوب نیست !!!
Iran, Islamic Republic of
آیا مدیرانی که خودشان مدعی اند وضع زندگیشان خوب نیست مستحق تحت پوشش نیستند !!!

گدازاده گذشته !!!
شریف
Iran, Islamic Republic of
واقعا این نماینده ها برای چی حقوق میگیرین؟؟
چند وقت گفتن چه ها می کنیم و بعد وقتی را که متعلق به همه ملت است گرفتند...
Iran, Islamic Republic of
بنظرم اين نمايشنامه استيضاح را طراحي كردند تا ذهن مردم را منحرف نمايند و حواسشان را از عدم توانايي در كنترل دلار پرت نمايند تا مردم متوجه بالا رفتن فاجعه بار نرخ دلار و تثبيت آن تا مرز 5000 تومان نشوند.خداوند رحم كند بعد از عيد با اين نرخ دلار چه بالايي سر تورم و گراني كالاها مي شود.
وحید
Iran, Islamic Republic of
جناب شمخانی اصطلاح جالب "بازی پینگ پونگی " رو بکار بردن که مصداق داخلیش همین دولت و مجلسه . دور هم خوش میگذرونن .....،... شب عیدی یه عده دارن از نداری زجه می زنن . نماینده های ما هم واسه اینکه کارشون طول نکشه و به تعطیلات و مسافرت برسن زود جلسات رو جمع می کنن . ...
Iran, Islamic Republic of
شرم بر نمایندگان معامله گر
Iran, Islamic Republic of
وکیل الدوله هستند دیگه!!! بیشتر از این انتظاری نیست.
افسوس که عمر ما به افسوس گذشت !
Iran, Islamic Republic of
مردم می تونستن وکیل الدوله های بهتری انتخاب کنن اما .....
از اول انقلاب مردم حدود 3000 نماینده برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کردن - چند تا از این منتخبین رو مردم با انگیزه های الهی انتخاب کردن ؟
Iran, Islamic Republic of
همه را مردم انتخاب کردند اما انگیزه های الهی را به سختی و فقط با قیاس های خیلی سخت میتوان دریافت.
انگیزه مردم ظاهرا بیشتر بر اساس تعداد برگه های تبلیغاتی بیشتر و احتمالا بر اساس حرف ها و شعارهای عام پسند بوده.
حرف ها و شعارهایی که عاری از عمل بوده.
Iran, Islamic Republic of
اینها بازی های هماهنگ دولت و مجلس الدوله است تا سر مردم در شب عید گرم شده و متوجه جیب خالی خود نشوند...
...
...
بیژن
...
حقگو
Iran, Islamic Republic of
...
عباس میرزا
Iran, Islamic Republic of
چرا بیخودی شلوغش میکنید.مامردم ایران لیاقتمون همین نماینده هاست.خودمون رای دادیم باید جورشم بکشیم.هر بار میگم چنین میکنیم وچنان میکنیم تو انتخابات .اما تا انتخابات شروع میشه به همین نماینده هارای میدیم.بقول قدیمیاخلایق هرچه لایق
Iran, Islamic Republic of
درسته ..خود کرده را تدبیر نیست. نتیجه لجاجت وانتخاب رییس جمهور وشهردار وبعضی نمایندگان ضعیف برای مردم همین است شاید درس عبرتی شودبرای آینده ....شاید.
Iran, Islamic Republic of
....
محمود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
رای فله ای و لیستی یعنی همین
...
Iran, Islamic Republic of
قبلا براي انتخاب نماينده نصف بعلاوه يك مثل انتخاب رئيس جمهور بود اين قانون را حذف كردند حالا هر نماينده با بيشترين راي به مجلس ميره اكثر نماينده ها با ٣٠ هزار راي وارد مجلس شدند در تهران عارف بود بالاي يك ميليون راي آورد
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
احتمالا نماینده ها دم عیدی با این گرونی وحشتناک کسری بودجه پیدا کردن گفتن شرمنده زن و بچه نشیم بیایم یه جلسه استیضاح دور همی راه بندازیم یه حق جلسه ای چیزی بگیریم ما که نمیخوایم خدایی نکرده وزیری رو برکنار کنیم با این دخترای مظلوم و بی پولی که دارن کدخدا رو خوش نمیاد ما یه مسئول بدرد بخور داشته باشیم
بیت المال
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان این چند روز دنیا را عش ببرند اما دست ما ویقه آنها در آخرتی که دور نیست.
مجید
Iran, Islamic Republic of
در اول انقلاب به افراد اصرار و التماس می کردند که پست و مدیریت بپذیرند و افراد معمولا قبول نمی کردند و در مواردی از طرف امام حکم شرعی میشد و فرد به عنوان وظیفه شرعی نا گزیر می پذیرفت.
امروز چه اتفاقی افتاده است که بعضا مشابه همان افراد آن هم در سنین پیری برای ماندن در مسئولیت تمام حیثیت خودشان را هزینه می کنند و با آبرو ریزی و تحقیر از مجلس برای چند صباح دیگر رای اعتماد می گیرند.؟
خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر فرماید.
Iran, Islamic Republic of
مجلس شرمنده عده ای نماینده نمای مذبذب و کم شخصیت و بی اعتبار است که آبرویی برای مجلس نگذاشته اند مجلسی که امام رحمت ا.. علیه از آن بعنوان عصاره فضائل ملت نام میبرد این مجلس است تمام بد بختیهای ما از مجلس و قوانین سخیف و آبکی آنست که با کلی صرف وقت و زمان و جار وجنجال قانونی را تصویب و چندی بعد همان قانون آبکی را ناگزیر اصلاح کرده و .....گفتا ز که نالم که از ماست که بر ماست
نمايندگان ليست اميد پز مردم داري و درد مشكل مردم را داشتن خواستن نمايش دهند . و مسئله استيضاح چند وزير را مطرح كردند . اين هم سياست بازي جديد و عوامفريبي مدرن . ولي قبل از اينكه وزرا از عملكردشان دفاع كنند به آنها راي اعتماد دادند. واقعا بايد گفت خودتانيد .