کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آيا حسن روحاني رياست مجمع را مي‌خواهد؟!

22 اسفند 1396 ساعت 23:44

بر خلاف شايعاتي كه مطرح شده، گويا دليل عدم رياست رئيس قوه مجريه قرار نگرفتن او در جايگاه رياست بر مجمع است.


به گزارش جهان نیوز؛ حدود دو ماه است جلسات مجمع بدون حضور سران سه قوه برگزار مي‌شود و گفته شد اين عدم حضور در واقع اعتراض به حضور احمدي‌نژاد در مجمع است. سران سه قوه نسبت به اين خبر واكنشي نداشتند.
البته حسام آشنا در توئيتي ارتباط عدم حضور رئيس جمهور با احمدي‌نژاد را رد كرد.

در ادامه اما حسام الدين آشنا در يادداشتي تلگرامي درباره دليل حضور نيافتن حسن روحاني در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام، دليل اين مسئله را عدم رياست رئيس جمهور بر مجمع دانست. آشنا در يادداشت خود مي‌نويسد: «رؤساي جمهور قاعدتاً بنا به نص قانون اساسي خود را شخص دوم كشور مي‌دانند و انتظار دارند مانند دو دوره اوليه مسئوليت مجمع بر عهده رياست جمهور بماند تا محوريت قوه مجريه در سياست‌هاي اجرايي تثبيت و از برآمدن يك شبه قوه جلوگيري شود.آنها وقتي با عنوان حقوقي خود در مجمعي قانوني شركت مي‌كنند، نمي‌توانند رياست فرد ديگري را برآن بپذيرند، به ويژه آنكه مجمع تصويب سياست‌هاي كلان را در دستور دارد و خود را هم ناظر بر اجراي آن مي‌دانست. اين تعارض در 20 سال رياست آقاي هاشمي بر مجمع همچنان لاينحل باقي ماند و اگر چه رؤساي جمهور بنا بر تكليف يا با ملاحظه احترام ايشان گاه در جلسات مجمع شركت مي‌كردند، در عمل دولت‌ها اغلب سياست‌هاي مصوب مجمع را نه چندان راهگشا تلقي مي‌كردند و نه چندان به آن سياست‌ها ملتزم بوده‌اند. »

سايت تابناك در مورد اين يادداشت آشنا مي‌نويسد: «اين يادداشت نشان مي‌دهد، بر خلاف شايعاتي كه مطرح شده، گويا دليل عدم رياست رئيس قوه مجريه قرار نگرفتن او در جايگاه رياست بر مجمع است. »


کد مطلب: 598878

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598878/آيا-حسن-روحاني-رياست-مجمع-مي-خواهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com