کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ناگفته‌هایی از شلوغی‌های اخیر دانشگاه امیرکبیر

رد پای تشکلی خاص

22 اسفند 1396 ساعت 15:23

دانشجویان انقلابی که از قبل تذکرات لازم را به مسئولین دانشگاه داده بودند به آن‌ها اعتراض کردند اما با واکنش تند و وحشیانه ی انها مواجه شدند. این واکنش به حدی تند بود که دختر معلوم الحالی از انجمن ترقی خواه با لگد دانشجویان بسیجی را از روی سکوی دانشکده پلیمر به پایین پرت میکرد.


به گزارش جهان نیوز، در حالی که دو روز پیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر شاهد تجمع تعداد اندکی از دانشجویان ساختارشکن برای حمایت از دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر تهران بود اما جمع کثیری از دانشجویان در صحن دانشگاه، اجازه‌ی ایجاد ناامنی و ناآرامی به این دانشجویان را ندادند و با حمایت از قانون، نسبت به این قانون شکنی اعتراض کردند. 

این غائله که بلافاصله از سوی رسانه‌های اروپایی و غربی پوشش داده شد و اخبار و تصاویر مربوط به آن به اقصی نقاط دنیا مخابره شد، آن طور که باید و شاید از سوی رسانه‌های داخلی مورد توجه قرار نگرفت. اتفاقی که تماشای تصاویر و فیلم‌های مربوط به آن نشان می‌دهد، اکثر قریب به اتفاق دانشجویان، خواستار امنیت، آرامش و همچنین پایبندی به قانون به دور از هرگونه تنش و درگیری فیزیکی بودند.

در همین زمینه برای واکاوی بیشتر جریاناتی که به دنبال ایجاد ناامنی و تشویش اذهان عمومی به ویژه دانشجویان هستند، به سراغ دو تن از فعالین دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر رفتیم.

توضیحات علیرضا صفری، مسئول بسیج دانشجویی و مهدی غیرتمند، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره اتفاقات اخیر این دانشگاه مهم را در ادامه می‌خوانید.

 
 
علیرضا صفری: ردپای تشکلی خاص در آشوب‌های دانشگاه
صفری گفت: از ابتدای هفته کانالی مجهول الهویه اقدام به اطلاع رسانی من باب تجمعی کرده بود که نام آن اعتراض به بازداشت دانشجویان اعتراضات اخیر بود. بلافاصله تعدادی از افراد منسوب به تشکلی خاص در دانشگاه اقدام به توزیع شب نامه بطور وسیع در صحن دانشکده و دانشکده‌ها کردند.

این فعال دانشجویی افزود: پس از استعلامی که از این تشکل درخصوص برگزاری این تجمع غیرقانونی شد، این تشکل هرگونه نقشی در برگزاری این حرکت غیرقانونی را تکذیب کرد حال آنکه لیدرهای تجمع روز گذشته اعضای اصلی این تشکل بوده اند. حال باید قسم روباه را باور کرد یا دم خروس را؟ به واقع در پشت این ماجرا چه تحرکاتی و چه حرف ساختارشکنانه ای وجود داشته که از زیر بار قبول مسئولیت آن شانه خالی می‌کرده‌اند؟ دست چه جریاناتی دخیل بوده است که توانایی انجام دستورات انان به عنوان یک تشکل دانشجویی درون ساختار نظام را نداشته اند؟ آیا حمایت صرف از بازداشت دانشجویان برای آنها سرافکندگی محسوب میشده است که آن را تکذیب کرده اند یا در پس این شعار نقشه های دیگری کشیده بودند؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: در کمتر از یک ماه گذشته مردم تماشایی تر از گذشته آرمانهای خود را با انقلاب تجدید کرده و آنها را داد زدند تا عده ای که توهم همراهی مردم را دارند بیدار شوند. جالب اینجاست تمامی جریانهای درون انقلاب نظیر جریان اصلاحطلبی خود را ازین جریان اقلیت برای برگزاری این تجمع جدا کرده اند. با توجه به این شرایط بنظر میرسد حمایت از دانشجویان بازداشتی تنها ابزار و سرپوشی جهت تحقق اهداف بیگانگان و دشمنان مردم بوده است و حافظان منافع دشمنان مردم، برعلیه مردم به دنبال ایجاد التهابات نو در جامعه بودند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ریاست دانشگاه که چندین سال است خود را به خواب زده و از فتنه گری این جریانات چشم پوشی می‌کند، با عدم برخورد مناسب، عملا راه را برای فتنه گری این عده هموار می‌کند و در اوج ناتوانی دانشگاه این دانشجویان هستند که باید وظیفه دانشگاه را بدوش بکشند و جلو تحمیل هزینه توسط پادوهای سیاسی جریانات معاند را بگیرند. بسیج دانشجویی خود را مدافع آرمانهای مردم میداند و هیچگاه اجازه نخواهد داد عده قلیلی به این آرمانها و ارزشها تحدی کنند. پس هرگاه احساس کند جریاناتی قصد خدشه به این ارزشها را دارند وارد صحنه خواهد شد و این اجازه را به آنان نخواهد داد کما اینکه روز گذشته در اوج ناتوانی مسئولین دانشگاه این مهم را به سرانجام رساند.

صفری گفت: بهتر است مسئولین دانشگاه یکبارهم که شده برخورد مناسبی با متخلفین داشته باشند و حداقل پرونده انضباطی و آموزشی لیدرهای این جریانات را اعلام کنند تا مشخص شود چه کسانی با چه سوابقی درارتباط با بیگانگان، این جریان را رهبری می‌کرده‌اند.
 
 
 
مهدی غیرتمند: دانشگاه امیرکبیر همیشه اولین گزینه ضدانقلاب است
غیرتمند گفت: پس از برخی قضایا مانند اغتشاش جلوی در دانشگاه تهران و قضایای خیابان انقلاب پیشبینی میکردیم جریانی که به دنبال ضربه زدن به نظام و فشار برای تضعیف ارمانهاست برنامه ی گسترده ای برای استارت زدن حرکات تند و خلاف قانون در دانشگاه ها دارد و بالطبع همیشه دانشگاه امیرکبیر به عنوان سیاسی ترین دانشگاه ایران گزینه ی اول آنهاست.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: از روز شنبه پوستر مشکوکی در فضای مجازی در ارتباط با تجمع در جلوی دانشکده‌ی پلیمر به دلیل بازداشت برخی افراد تندرو پخش شد. این پوستر در تابلو اعلانات دانشکده ها و باکس اساتید نیز قرار گرفته بود. این پوستر نه ارم تشکلی را داشت و نه متولی این تجمع را تعیین کرده بود. البته با تحقیقاتی که کردیم و با شناختی که داشتیم از همان ابتدا متوجه شدیم بازیگردانان این حرکت غیرقانونی و متحجرانه اعضای انجمن ترقی خواه هستند.
این فعال دانشجویی ادامه داد: در روز یکشنبه و موعد تجمع اعضای انجمن اسلامی دانشگاه و اعضای بسیج دانشجویی که مسلما اجازه عرض اندام عده‌ای ضد انقلاب در دانشگاه و حرکات متحجرانه را نمی‌دادند در نزدیکی محل تجمع که ایستگاه صلواتی بود جمع شدند و در ساعت 11.30 عوامل ضدانقلاب در داخل دانشگاه جلوی دانشکده ی پلیمر که برایشان جایگاهی نوستالوژیک است جمع شدند و شروع به سر دادن شعار های ساختار شکن کردند.

وی گفت: دانشجویان انقلابی که از قبل تذکرات لازم را به مسئولین دانشگاه داده بودند به آن‌ها اعتراض کردند اما با واکنش تند و وحشیانه ی انها مواجه شدند. این واکنش به حدی تند بود که دختر معلوم الحالی از انجمن ترقی خواه با لگد دانشجویان بسیجی را از روی سکوی دانشکده پلیمر به پایین پرت میکرد. با این حرکات تشنج افزایش پیدا کرد و درگیری زیاد شد. افراد ضد انقلاب که دیدند سکوی دانشکده ی پلیمر با حضور بسیجیان دیگر مقاصد شوم انها را براورده نمیکند به سمت ساختمان ابوریحان حرکت کرده و در انجا نیز شعار هایی سر داده شد اما باز هم دانشجویان بسیجی و اعضای انجمن اسلامی اجازه ی عرض اندام به آن‌ها ندادند. در اخر هم افراد متحجر خواستار قرائت بیانیه و تهییه‌ی خوراک تبلیغاتی برای رسانه‌های معاند بودند که دانشجویان انقلابی مانع تحقق هدف شوم شدند.
غیرتمند خاطرنشان کرد: متاسفانه جریانی در کشور در فکر باز اجرای فتنه های اواخر دهه ی هفتاد و اوایل دهه ی هشتاد است و مناسب تریت مکان را دانشگاه ها میداند اما بهتر است ان مزدوران بدانند دانشجویان انقلابی اجازه ی کوچکترین غلطی به ان ها نخواهند داد.

منبع: خبرنامه دانشجویان


کد مطلب: 598796

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598796/ناگفته-هایی-شلوغی-های-اخیر-دانشگاه-امیرکبیر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com