کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رپرتاژ/

جاهای دیدنی دوبی

22 اسفند 1396 ساعت 11:45


دبی بزرگترین شهر کشور امارات متحده عربی است که در جنوب کشور ایران و در پیرامون خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان واقع شده است. جایگاه جغرافیایی مهم دبی، باعث شده تا به یک بندر مهم در قرن بیستم تبدیل شود. زبان رسمی مردم دبی، عربی است ولی  صحبت به  زبان انگلیسی نیز میان مردم دبی بسیاررایج است به طوری که به زبان اولیه این شهر تبدیل شده‌است . دبی شهری مدرن و پیشرفته است و نقاط محبوب دبی در میان گردشگران محبوبیت زیادی دارد و شهری با جاذبه های گردشگری فراوان و یکی از پر بازدیدترین مقصدهای جهان به شمار می شود. بلندترین برج ها و پر رفت و آمد ترین فرودگاه در دبی قرار دارد

آب و هوای دبی
آب و هوای دبی به دلیل قرار گرفتن در کمربند بیابانی شمالی، دارای آب و هوای بیابانی استوایی است. تابستان ها،  هوای گرم و شرجی با میانگین حداکثر دمای ۴۱ درجه ی سانتیگراد که در طول شب تا حدود ۳۰ درجه سانتیگراد پایین می آید.  در طول سال اکثر روز ها آفتابی هستند. زمستان ها نیز با حداکثر دمای ۲۳ درجه که در شب تا ۱۴ درجه سانتیگراد پایین می آید، گرم و کوتاه هستند.  در دبی بارش باران به ندرت صورت می گیرد و هر بارش مدت زیادی طول نمی کشد. باران معمولا در زمستان بین ماه های دسامبر و مارس به صورت رگبار و گهگاهی باد و طوفان می بارد. به طور متوسط باران تنها پنج روز در سال می بارد.
به طور کلی بهترين زمان سفر به دبی، اواسط پاييز تا اواسط بهار (نوامبر تا اپريل) می باشد که هوا در اين مدت خنک تر می باشد.
 
جاذبه های گردشگری و توریستی دبی
جاذبه های گردشگری دبی، این شهر مدرن و پیشرفته شامل پارک های پر درخت و سر سبز، آسمان خراش ها ، مراکز خرید دبی با بهترین امکانات، مساجد با معماری زیبا، کافه ها و رستورانهای مدرن، ساختمان های شیک و... که همه سال این جاهای دیدنی دبی  که طرفداران زیادی دارد را مجذوب خود کرده است.
 
پارک ملی مشرف دبی
پارک ملی مشرف در بخش شرقی شهر، حدود 16 کیلومتر از مرکز سنتی دبی واقع شده است.این پارک یکی از بزرگ ترین پارک های شهر دبی محسوب می شود با حدود ۱۳۰۰ هکتار مساحت که مناسب برای تفریح است. فضایی عمومی با استخر شنا، مناطق سبز، اسب و شتر سواری، به علاوه یک سالن  تئاتر با ظرفیت 500 صندلی دراین پارک قرار دارد.

 

کاخ شیخ سعید آل مکتوم دبی
 کاخ شیخ سعید آل مکتوم خانه حاکم سابق دبی،  که یکی از مکان های دیدنی دبی در قرن نوزدهم است در حال حاضر یک موزه  تاریخی است.این ساختمان در محل آل شینداگه واقع شده است.  مساحت این بنا در حدود ۳۶۰۰ متر مربع می‌باشد. خانه مذکور در سال ۱۹۸۶ میلادی توسط شهرداری دبی بازسازی شده‌است و هم‌اکنون موزه ملی اسکناس و عکس‌های تاریخی از شهر دبی و همچنین موزه عکس‌هایی از خانواده حکمرانان این شهر است.  در این خانه ی بسیاری از ارزش ها و طرح های معماری که ریشه در میراث فرهنگی دارد وجود دارد.
 

موزه اتیهد دبی
موزه اتیهد در شهر دبی، میراث امارات متحده عربی را در زمینه های تاریخی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی و نظامی  را جمع آوری و به نمایش گذاشته است.این  موزه از جمله گذرنامه های قدیمی تا وسایل  شخصی مانند حلقه ها، عینک ها و ساعت های جیبی، تمبرها و نامه ها و دیگر موارد نادر در اختیار عموم قرار داده که داستان حاکمان امارت را نمایش می دهد.
 
 
برای سفر به دبی و کشف لذتی متفاوت از تور خارجی با تیم حرفه ای آژانس هواپیمایی الفبای سفر در ارتباط باشید. کارشناسان ما اطلاعات لازم از جمله  هتل های دبی، قیمت تور دبی،بلیط هواپیما دبی، قیمت تور ارزان دبی ،تور لحظه آخری دبی و.. را در اختیار شما قرار می دهند.

 برای آشنایی با این مناطق دیدنی دبی  با تور دبی نوروز 97 آژانس هواپیمایی الفبای سفر همراه باشید.


کد مطلب: 598690

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598690/جاهای-دیدنی-دوبی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com