کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خودکفایی ایران در تولید گوشت مرغ از سال ۹۳

22 اسفند 1396 ساعت 11:15

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این جمله که در حال حاضر صددرصد تولید گوشت سفید بصورت داخلی است، افزود: خوشبختانه از سال ۹۳ تا کنون ایران در زمینه تامین مرغ متکی به تولید داخل بوده است.


به گزارش جهان نیوز، حسن رکنی در مصاحبه با رادیو اظهار داشت: کشور امروز در زمینه تولید گوشت سفید از زیرساخت های مناسبی برخوردار است و طی چهار ساله گذشته 500 هزار تن در حوزه طیور صادرات داشته ایم.

وی افزود: هم اکنون امکان و ظرفیت تولید این محصول بیش از مقدار فعلی در جامعه وجود دارد.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به هدف گذاری تولید دو میلیون و 240 هزار تنی گوشت سفید طی 12 ماهه سال جاری گفت: کشش بازار مرغ در طول سال متفاوت است.

وی در ادامه افزود: ماه مبارک رمضان از جمله مقاطع پرکشش بازار مرغ در کشور است.

رکنی بیان داشت: جدا از این کشش پذیری مواد غذایی بالاخص مواد پروتئینی در ماه های پایانی سال (بهمن و اسفند) به شدت در جامعه افزایش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مرغ به میزان کافی در اقصی نقاط کشور تولید و حتی نیازی به عرضه از ذخایر استراتژیک در بازار نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام گفت: با توجه به ایجاد شرایط مطلوب تولید هم اکنون مصرف کنندگان شاهد تعادل و توازن در بازار گوشت سفید در مملکت هستند.

وی ضمن اشاره به این جمله که در حال حاضر 100 درصد تولید گوشت سفید بصورت داخلی است، افزود: خوشبختانه از سال 93 تا کنون ایران در زمینه تامین مرغ متکی به تولید داخل بوده است.

رکنی تصریح کرد: مرغداران امروز ضمن تامین بازار داخلی از توان لازم برای صادرات این محصول نیز برخوردارند.

وی اضافه کرد: طی چهار ساله گذشته 500 هزار تن انواع محصولات حوزه طیور اعم از گوشت مرغ، جگر، سنگدان، پای مرغ، تخم مرغ و غیره از ایران به مقصد بازارهای هدف صادرات شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از تولید 900 هزار تن تخم مرغ طی سال جاری در ایران خبرداد و گفت: تولید تخم مرغ در کشور طی دو تا سه ماهه منتهی به پایان سال با بروز و سرایت بیماری آنفولانزای دچار مشکل شد.

وی افزود: این مشکل به حدی بود که دولت به ناچار جهت تنظیم بازار، کنترل قیمت ها و حمایت از مصرف کنندگان مبادرت به واردات تخم مرغ کرد.

رکنی یادآورشد: خوشبختانه تراز تجاری تخم مرغ به رغم واردات این کالا مثبت است چرا که مقدار صادرات تخم مرغ در نیمه نخست سال جاری بیش از مقدار واردات در ماه های پایانی سال بوده است.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 598669

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598669/خودکفایی-ایران-تولید-گوشت-مرغ-سال-۹۳

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com