کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امیدواری آمریکا نسبت به برگزاری نشست باکره

22 اسفند 1396 ساعت 10:52

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بر این باور است که واشنگتن نسبت به برگزاری نشست بین رهبران آمریکا و کره شمالی امیدوار است ولی همچنان مصمم به حفظ فشار بر پیونگ یانگ خواهد بود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: واشنگتن نسبت به فرصتی برای دیدار بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی امیدوار است ولی همچنان مصمم است تا فشارها بر پیونگ یانگ برای خلع سلاح را حفظ کند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما شاید بتوانیم یک راهکار دیپلماتیک را برای خلع سلاح کامل شبه جزیره کره دنبال کنیم. بنابر این ما مصمم هستیم تا این روند را دنبال کنیم.

مستر در سخنانی در بین خبرنگاران پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل، گفت: همگی ما توافق داریم که ما نسبت به این فرصت امیدوار هستیم ولی همچنان مصمم هستیم تا حداکثر فشار را حفظ کنیم تا زمانی که شاهد یک پیشرفت واقعی در زمینه خلع سلاح در شبه جزیره کره باشیم.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا نیز پیش از این در سخنانی گفت: شرط دونالد ترامپ برای دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی این است که هیچ گونه آزمایش هسته ای و موشکی وجود نداشته باشد.هنوز زمان و مکان دقیق برگزاری این دیدار مشخص نشده ولی احتمالا این دیدار اواخر ماه می خواهد بود.ترامپ روز پنجشنبه تصمیم شگفت انگیزی گرفت و با دیدار با رهبر کره شمالی موافقت کرد. وی دعوت رهبر کره شمالی برای دیدار و گفتگو را پذیرفته است.

ترامپ گفته است که کره شمالی موافقت کرده است که تا زمان برگزاری این نشست هیچ گونه آزمایش موشکی انجام ندهد.پیش از این نیز کره جنوبی اعلام کرده که تاکنون پاسخی از پیونگ‌یانگ درباره نشست بین کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دریافت نکرده است.
 
 
 
 


کد مطلب: 598650

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598650/امیدواری-آمریکا-نسبت-برگزاری-نشست-باکره

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com