جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

وحشت اسرائیل از موشک‌های «گراد» حزب‌الله

سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 598609
محافل امنیتی و نظامی اسرائیل با اشاره به موشک‌های گراد که حزب الله و جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در اختیار دارند، آن را خطر بزرگی علیه امنیت خود دانستند.
وحشت اسرائیل از موشک‌های «گراد» حزب‌الله
به گزارش جهان نيوز، محافل امنیتی اسرائیل با اشاره به موشک های گراد حزب الله و جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و قابلیت آن در حمل مواد منفجره، آن را خطر بزرگی در هرگونه جنگ احتمالی آینده عنوان می کنند.

در این میان پرواضح استکه اسرائیل به منظور مقابله با حزب الله و تلاش برای از بین بردن آن، با لبنان وارد جنگ می شود، این در حالی است که اویگدور لیبرمن وزیر جنگ این رژیم اخیرا اظهار داشت از زمان جنگ 1967 اسرائیل در هیچ جنگی با عرب ها پیروز نشده است.

تلاش رسانه‌های اسرائیلی برای آماده کردن افکار عمومی به احتمال جنگ
رسانه های عبری که منعکس کننده دیدگاههای سیاسی و امنیتی اسرائیل هستند، بدون هیچ مانعی در تلاش برای متقاعد کردن افکار عمومی اسرائیل به این موضوع هستند که آینده با گذشته کاملا متفاوت خواهد بود و قلب اسرائیل با وجود برتری نظامی به میدان نبرد تمام عیار تبدیل خواهد شد.

این رسانه ها همچنین تاکید دارند، جهبه داخلی اسرائیل تحمل چهار هزار موشک را که حزب الله در روز اول جنگ شلیک خواهد کرد، ندارد و این چیزی است که روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز چند روز پیش به نقل از یک منبع امنیتی و نظامی بر آن صحه گذاشت.

موشک‌های گراد در کمین اسرائیل
در همین ارتباط یک ژنرال عالی رتبه اسرائیلی در گفت وگو با پایگاه خبری عبری زبان "والا" فاش کرد، تا عمق چهل کیلومتری شمال و جنوب در معرض بیشترین خطر قرار خواهد گرفت و موشک های گراد در کمین اسرائیل هستند و این چیزی است که سرویس امنیتی اسرائیل از آن بیم دارد.

وی همچنین یادآور شد که جنبش های حزب الله و حماس و سایر گروهها در غزه و شبه جزیره سینا مقادیر زیادی موشک در اختیار دارند.

این ژنرال اسرائیلی مدعی شد، مناطقی که در معرض خطر کمتری قرار دارند، کرانه باختری و الخلیل هستند و قطر این موشک ها 122 میلی متر است و قابلیت حمل کلاهک های انفجاری به وزن شش کیلو و نیم را دارد.
به گفته وی موشک های 500 تنی "برکان" با برد فقط چند کیلومتر و قابلیت حمل کلاهک های انفجاری نیز موجب نگرانی اسرائیل است.

این ژنرال اسرائیلی ادامه داد، "دشمن" تعداد کمی از این موشک ها را در اختیار دارد و ارتش اسرائیل می داند چگونه با استفاده از حملات هوایی و زمینی به مواضع پرتاب این موشک ها، با این خطر مقابله کند.
در این میان به نظر می رسد اسرائیل در تکاپوی آماده شدن برای جنگ آینده است تا جایی که ترتیتبی داده است ده تا 12 ثانیه پس از پرتاب موشک از غزه آژیرهای خطر به صدا در آمده و علاوه بر این امکان پناه گرفتن شهرک نشینان به ویژه در مرزهای شمالی را نیز فراهم کرده است.

منبع: تسنیم 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *