کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تهدیدات تجاری ترامپ علیه "بنز" و "بی ام و"

هشدار اروپا به ترامپ درباره تشدید جنگ تجاری

22 اسفند 1396 ساعت 8:49

یکی از سخنگویان کمیسیون اتحادیه اروپا به رئیس جمهور آمریکا درباره تشدید مناقشات تجاری هشدار داده است.


به گزارش جهان نیوز، بنابر گزارش روزنامه "هندلزبلات" آلمان، کمیسیون اتحادیه اروپا در واکنش به تهدیدات تعرفه ای دوباره ترامپ علیه خودروسازان اروپایی از جمله شرکت های "مرسدس بنز" و "بی ام و"، به رییس جمهور آمریکا درباره تشدید مناقشات تجاری هشدار داده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  روز گذشته در جریان جنگ لفظی تجاری با اروپا بار دیگر در یک نشست انتخاباتی در پنسیلوانیا شرکت های خودرو ساز آلمانی و اروپایی را به وضع تعرفه های گمرگی بالا تهدید کرد.
ترامپ پیش از این، پنجشنبه شب (17 اسفند ماه 1396) علی رغم هشدارهای بین‌المللی درخصوص احتمال آغاز «جنگ تجاری» فرمان اجرایی افزایش تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد به این کشور را امضا کرد و در عمل "دکمه بزرگ جنگ تجاری" را در برابر اروپا فشرد. بر اساس این فرمان، تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد و 10 درصدی بر واردات آلومینیوم به آمریکا وضع شده است.

به دنبال افزایش تعرفه فولاد از سوی ترامپ، اروپا به شدت به این اقدام واشنگتن واکنش نشان داد.
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، روز جمعه و یک روز پس از قدام ترامپ، خطاب به وی با هشدار درخصوص راه افتادن جنگ تجاری در نتیجه افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم خاطرنشان کرده بود، که این مساله در نهایت به ضرر همه خواهد بود البته ما در اروپا نیز قادر به واکنش هستیم. 

نگرانی موگرینی از جنگ تجاری 
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز پنجشنبه و پیش از موافقت ترامپ با افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا، به انتقاد از سیاست های تجاری رئیس جمهوری آمریکا پرداخته و تصمیمات وی را مخرب و عامل از دست رفتن اعتبار واشنگتن عنوان کرده بود.

سیاست های اقتصادی ترامپ کشور چین را نیز به واکنش واداشته است.  چین نیز درباره عواقب خطرناک این سیاست ها بر روی اقتصاد جهانی هشدار داده است.
 


کد مطلب: 598570

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598570/هشدار-اروپا-ترامپ-درباره-تشدید-جنگ-تجاری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com