کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واشنگتن خواستار نشست فوری در اردن شد

22 اسفند 1396 ساعت 8:33

یک مقام وزارت خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه گفته دولت این کشور خواستار نشست فوری در اردن برای بررسی اوضاع جنوب غرب سوریه شده است.


به گزارش جهان نیوز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بامداد سه‌شنبه خواستار برگزاری یک نشست فوری در اردن درباره اوضاع جنوب غرب سوریه شده است. 

خبرگزاری رویترز به نقل از این مقام وزارت خارجه آمریکا نوشت ایالات متحده به دلیل نگرانی از گزارش‌ها در خصوص حملاتی که در جنوب غرب سوریه و در داخل محدوده نواحی کاهش تنش انجام می‌شوند خواستار برگزاری یک نشست فوری در اردن شده است.

مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شده در صورتی که گزارش‌ها درباره این حملات صحت داشته باشند، دولت سوریه آشکارا نظام آتش‌بس مذاکره‌شده در سال گذشته را نقض کرده و دامنه درگیری‌ها را گسترده‌تر کرده است. 
در این بیانیه آمده است: «ما از تمامی طرف‌ها در نواحی کاهش تنش در جنوب غرب سوریه می‌خواهیم از انجام اقداماتی که آتش‌بس را به مخاطره می‌اندازند و همکاری‌های آتی را دشوارتر می‌کنند، خوددای کنند.»

این بیانیه می‌افزاید: «ما به منظور بررسی اوضاع در جنوب غرب سوریه و اطمینان از حفظ مناطق کاهش تنش که آمریکا به مذاکره آن کمک کرد خواستار برگزاری یک نشست فوری در اردن شده‌ایم.»

آتش بس مورد حمایت روسیه و آمریکا از صبح روز ۱۸ تیر در جنوب غرب سوریه به اجرا گذاشته شده است. این توافق برای برقراری «مناطق کاهش تنش» در این منطقه از سوریه به اجرا درآمد.این توافق با میانجیگری آمریکا، روسیه و اردن بین ارتش سوریه و معارضان مسلح سوریه حاصل شد.

منبع: فارس


کد مطلب: 598562

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598562/واشنگتن-خواستار-نشست-فوری-اردن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com