کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار؛

خطری که در آتش زدن بالن آرزوها نهفته است!

22 اسفند 1396 ساعت 8:25

سخنگوی سازمان آتش نشانی در رابطه با آتش زدن بالن‌های آرزو در آستانه شب چهارشنبه سوری هشدار داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از میزان، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: برخی خانواده‌ها در آستانه شب چهارشنبه سوری آخر سال گمان می‌کنند که بالن‌های آرزو خطرناک نیستند و اقدام به آتش زدن این بالن‌ها می‌کنند.

وی افزود: طی سال‌های اخیر شاهد رواج فروش بالن‌های آرزوی چینی بوده ایم و این بالن‌ها در سطح شهر آتش زده می‌شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به خطرات بالن‌های چینی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع مشاهده شده که بالن‌های آرزو بعد از آتش زدن با شاخه درختان برخورد کرده و سبب آتش گرفتن درختان می‌شود.ملکی از برخورد بالن‌های آرزو با کابل‌های برق خبرداد و اظهارکرد: تاکنون گزارش‌های متعددی در رابطه با برخورد بالن‌های آرزو با کابل‌های برق ارائه شده و در این زمینه هشدار‌هایی مطرح شده است.

وی تاکید کرد: در برخی از مواقع مشاهده شده که بالن‌های آرزو با ترانس‌های فشار قوی برخورد کرده و خطرات بسیار زیادی را به دنبال داشته است. همچنین این بالن‌ها زمانی به آسمان فرستاده می‌شوند در مواردی وارد بالکن خانه‌ها شده و سبب آتش سوزی در بالکن‌ها شده اند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در خصوص مکان‌هایی که شهروندان می‌توانند به راحتی اقدام به روشن کردن آتش‌های کوچک و یا روشن کردن بالن کنند گفت: مکان‌های دور از شهر همانند بیابان‌هایی که خالی از پوشش گیاهی و یا پوشش خشک هستند بهترین مکان برای روشن آتش‌های کوچک به شمار می‌آیند.


کد مطلب: 598557

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598557/خطری-آتش-زدن-بالن-آرزوها-نهفته

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com