کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایران حملات خود را گسترش داد

ادامه پروژه "ایران هراسی" رسانه های غربی

21 اسفند 1396 ساعت 21:49

«در حالی که هکرهای ایرانی در اجرای عملیات های جاسوسی و دیگر حملات سایبری در خارج از مرزهای این کشور مهارت های خود را افزایش می دهند، کارشناسان فضای مجازی و امور سایبری نسبت به فعالیت های جدید ایران هشدار داده اند»!


به گزارش جهان نیوز؛ متهم کردن ایران به "حمله سایبری" و "جاسوسی در فضای مجازی" در راستای ایران هراسی و نشان دادن تهران به عنوان تهدیدی برای امنیت آمریکا و جهان از چند سال پیش در دستور کار رسانه های آمریکایی قرار گرفته است.
 
در همین راستا پایگاه خبری هیل (Hill) وابسته به کنگره آمریکا روز گذشته با انتشار گزارشی تحت عنوان "حملات جدید در فضای سایبری، نگرانی ها درباره تهدید سایبری ایران را افزایش داده است" به فضاسازی علیه کشورمان به بهانه حملات سایبری پرداخته است.
 
در این گزارش آمده است:
«در حالی که هکرهای ایرانی در اجرای عملیات های جاسوسی و دیگر حملات سایبری در خارج از مرزهای این کشور مهارت های خود را افزایش می دهند، کارشناسان فضای مجازی و امور سایبری نسبت به فعالیت های جدید ایران هشدار داده اند.
 
تحرکات گروه های هکر وابسته به ایران در سال های اخیر حاکی از افزایش تخصص و پیچیدگی این گروه ها است؛ آن ها ابزارهای سایبری خود را گسترش داده و عملیات های خود علیه اهداف بین المللی چه از جمله ایالات متحده و برخی کشورها در منطقه را توسعه داده اند.
 
جاه طلبی های روز افزون ایران که با حال و هوای ژئوپولوتیک کنونی همراه شده است، نشان از وجود تهدیدهای جدی در آینده دارد.
 
برخی کارشناسان و تحلیلگران با هشدار در این رابطه عنوان می کنند: "ایرانی ها آن قدر در فضای سایبری پیشرفت کرده اند که می توانند به سیستم های بسیاری از سازمان ها وارد شوند.
 
قطعا سرویس های اطلاعاتی نسبت به فعالیت های ایران نگران هستند و شرکت های امنیتی درباره اقدامات بعدی ایران هراسناک اند."»
 
پیش از این نیز در سال های گذشته رسانه های آمریکایی با عناوین مختلف به فضاسازی و دروغ پردازی در رابطه با تهدید سایبری ایران علیه آمریکا و جهان پرداخته اند و از جمله؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز (NYtimes) در خبری تحت عنوان "ایران در حال بالا بردن پیچیدگی و تعداد حملات سایبری خود است" نوشت: «ایران به میزان قابل توجهی تعداد دفعات و میزان مهارت حملات سایبری خود را بالا برده است؛ حتی در زمان مذاکرات با قدرت های جهانی در مورد محدود سازی برنامه هسته ای این کشور.»
 
پایگاه خبری شبکه صدای آمریکا (VOA) نیز در خبری تحت عنوان "ایران در حال تشدید فعالیت های هک خود علیه آمریکاست" به این موضوع پرداخت. بنگاه تکنولوژی فدرال آمریکا (FCW) در خبری زیر عنوان "بررسی تهدید سایبری ایران" می نویسد: «ایران از زیرساخت های پیچیده فناوری اطلاعات برای راه اندازی تعداد فزاینده ای از حملات سایبری استفاده کرده و در حال تبدیل شدن به نیرویی جدی در دنیای بدافزارهاست.»
 
 
پایگاه آمریکایی دیلی بیست (Dailybeast)  هم با تیتر "هکرهای ایرانی شبکه های آمریکا را زیر نظر گرفته اند" به این موضوع پرداخته  و مدعی شده است: «هکرهای ایرانی در حال تلاش برای شناسایی سیستم های کامپیوتری هستند که زیرساخت های ایالات متحده را کنترل می کنند؛ مانند شبکه برق و احتمالا در صدد آسیب رساندن به این سیستم ها هستند.» فاکس نیوز (Foxnews) نیز با ارتباط دادن این موضوع به توافق هسته ای نوشت: «توافق هسته ای می تواند خطر ارتش ترور سایبری تهران را افزایش دهد.»

 

 

 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 

 


کد مطلب: 598522

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598522/ادامه-پروژه-ایران-هراسی-رسانه-های-غربی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com