کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه مالکان یک بانک با مدارک دو جوان بی پول از بانک خود وام میلیاردی گرفته اند؟!

ابعاد جدید تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان

21 اسفند 1396 ساعت 21:08

موضوع استخدام دو جوان در یک شرکت و گرفتن وام هایی کلان به نام این دو، موضوعی است که برای نخستین بار مطرح شده و عملا مهر تاییدی بر تخلفات گسترده در صندوق ذخیره فرهنگیان خواهد بود.


به گزارش جهان نیوز؛ اخبار مربوط به تخلفات مالی سنگین در صندوق ذخیره فرهنگیان که گفته می شود رقم آن به حدود 12 هزار میلیارد تومان هم رسیده، با مطرح شدن نام یکی از مسئولان مطبوعاتی اصلاح طلب بعنوان یکی از بدهکاران کلان این صندوق در هفته های  اخیر ابعاد تازه ای به خود گرفته است.

 
به گزارش رجانیوز، در ادامه بررسی های تخلفات مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان، مامور وصول مطالبات بانک سرمایه، زوایای جدیدی از روند پرداخت وام و ابهامات این روند را مطرح کرده است. در این میان موضوع استخدام دو جوان در یک شرکت و گرفتن وام هایی کلان به نام این دو، موضوعی بود که برای نخستین بار مطرح شده و عملا مهر تاییدی بر تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان خواهد بود.
 
"امیرتجارت هرمس" شرکتی است که توانست 250 میلیارد تومان وام  را از یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک سرمایه در شرایطی دریافت کند در حالی که ارزش سرمایه ثبتی این شرکت تنها و تنها یک میلیون تومان بوده است. آن هم به نام دو جوانی که تا قبل از استخدام در این شرکت، تراکنش های مالی بسیار اندک و ناچیزی داشته اند.
 
مامور وصول مطالبات بانک سرمایه در این خصوص می گوید: امیر اسلام، مدیرعامل شرکت تجارت هرمس، با یک برگه دست نویس درخواست 300 میلیارد تومان وام کرده و این درخواست اجرایی هم شده است! آیا واقعا این فرد شانیت دریافت این مبلغ وام را داشته است؟
 
به گفته وی، این قرارداد، شهریورماه 95 منعقد شده است. همچنین مهرماه سال گذشته نیز چک های مرتبط با آن پرداخت شد با این حال تاریخ کارشناسی ملک دیماه 95 ثبت شده است. یعنی با وامی که بدون هیچ گونه وثیقه ای دریافت شده، ملک را خریداری کرده و همان ملک را به عننوان وثیقه معرفی کرده اند!
 
 مامور وصول مطالبات بانک سرمایه در ادامه این پرسش را مطرح کرده است که وام گیرنده حقیقی در این ماجرا چه کسی بوده است؟ همان دو جوانی که نام آنها به عنوان وام گیرنده ثبت شده و یا افراد دیگر؟ مامور وصول مطالبات بانک سرمایه به ردگیری این پول اشاره کرده و میی گوید: این مببلغ از بانک سرمایه به بانک سرمایه استان اصفهان منتقل شده و سپس به حساب فردی به نام احسان محمدی که از بستگان برادران ریخته گران است ریخته می شود. از آنجا هم به یک صرافی منتقل شده و پس از آن دیگر ردی از پول در دسترس نیست. این در حالی است که طی بازجویی های که از دو جوان مذکور صورت گرفته، آنها به رابطه خود با آقای ریخته گران اعتراف کرده اند.
 
وی همچنین از فشارها برای عدم معرفی برادران ریخته گران به عنوان بدهکاران این مجموعه به مجلس خبر داد و گفت: آقای ریخته گران از روزی که آمده با استفاده از سهامی که داشته است تمام امور بانک را بهم ریخته و نتیجه عملکرد آنها در حد فاجعه بوده است. برنامه اصلی آنها هم این بوده که با پول هایی که از بانک سرمایه می گیرند، پول ها را به خارج از کشور منتقل کرده و تحت عنوان سهام دار خارجی بانک را خریده و دوباره بشوند مدیرعامل بانک!
 
پیش از این خبر تخلف یکی دیگر از ابربدهکاران صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت های زیرمجموعه آن منتشر شده بود. علیرضا نیکویی،  مدیرعامل و رئیس شورای سیاستگذاری روزنامه اصلاح طلب "قانون" از جمله همین بدهکاران بانک سرمایه بود که تحت پوشش شرکت پدیده تجارت سیوان، 80 میلیارد تومان از این بانک وام گرفته و حاضر به پس دادن این پول هم نمی شود. انتشار نام یک  مدیر مطبوعاتی اصلاح طلب به عنوان ابربدهکار بانک سرمایه بازتاب های بسار گسترده ای در رسانه ها داشت آنهم در شرایطی که روزنامه تحت مسئولیت او همواره خود را به عنوان یک رسانه پیشرو در مباره با فساد مطرح کرده بود.
 
گفتنی است از فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان یکی از کلان ترین پرونده های فساد در سال های اخیر یاد می شود. رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس رقم نهایی تخلفات این صندوق را حدود 15 هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود.
 
 دانلود فیلم 


کد مطلب: 598519

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598519/ابعاد-جدید-تخلفات-صندوق-ذخیره-فرهنگیان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com