جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۴۱
دیدار جمعی از اساتید دانشگاه با محمدخاتمی:

خاتمی انتقاد صریح اصلاح طلبان علیه دولت را تمدید کرد!

سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 598508
وی با اشاره به سند چشم انداز در دوره ریاست جمهوری خود بیان کرد: ما قرار بود از تاریخ مبدا در 1384 تا 1404 در زمینه اقتصادی و علمی و مالی و دیگر مسائل، برترین قدرت در منطقه باشیم اما الان در بسیاری موارد از مبدا 84 عقب افتاده ایم. و در مواردی که پیشرفت هم بوده است دیگران خیلی جلو افتاده‌اند.
خاتمی انتقاد صریح اصلاح طلبان علیه دولت را تمدید کرد!
گروه سیاسی جهان نيوز: اصلاح طلبان طی چند ماه اخیر انتقادات علیه دولت را افزایش چشمگیری داده اند. گرچه آنها معترفند که دیگر نمی توانند در افکار عمومی کارنامه خود را با دولت جدا کنند ولی افزایش انتقاد به دولت تا حدودی از ریزش بیشتر سرمایه اجتماعی آنها جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش جهان نيوز، تا قبل از اغتشاشات دیماه، رئیس دولت اصلاحات ، جلوی بسیاری از نقدها علیه دولت را گرفته بود و به صراحت جریان اصلاحات را از نقدهای تند و تیز علیه روحانی برحذر داشته بود.

اما طی هفته های اخیر خاتمی، انتقاداتی از دولت را آغاز کرده و به نوعی مجوزی برای نقد صریح دولت را به یاران اصلاح طلب خود داده است.

اما در دیدار اخیر جمعی از دانشگاهیان با خاتمی؛  وی بر نقد دولت تاکید کرده و البته گفته است که دیگر دستگاه را نیز نقد کنند. بدین ترتیب می توان گفت، خاتمی یکبار دیگر مجوز نقد علیه دولت روحانی را تمدید کرده است.نقدی که به نظر می رسد صریح تر از گذشته بیان شود.

به گزارش جهان نيوز، گزیده اظهارات سیدمحمد خاتمی در دیدار جمعی از استادان دانشگاه به شرح ذیل است:

*دولت محدودیت های فراوانی دارد و در ارزیابی عملکرد دولت باید این محدودیت ها را نیز در نظر بگیریم. دولت باید نقد شود اما نباید فقط دولت را نقد کرد بلکه سهم دیگر دستگاه‌های کشور در عدم موفقیت در حل مشکلات را نیز باید ببینیم و نقد کنیم.

*دولت می تواند با تشکیل اتاق فکر از جمع استادان و جامعه دانشگاهی بهره ببرد. یکی از وظایف دانشگاهیان ابهام زدایی است. آیا در بحث توسعه، عدالت و سایر مطالب مهم ما توانسته‌ایم ابهام‌ها را رفع کنیم یا جامعه همچنان دچار ابهام است؟

*دایره خودی به قدری تنگ شده که افراد محدودی در آن قرار می گیرند. نظام را نباید در یک سلیقه خاص خلاصه کرد که بعد به هر فکری خلاف آن، برچسب ضدنظام زده شود.

*نباید به صرف ارائه آمار مثلا در حوزه تحصیلات عالی و توسعه کمی آن بسنده کرد و آن را پیشرفت خواند. آیا برنامه ریزی ما به نحوی بوده که نیرویی که تربیت می کنیم برآورنده نیازهای واقعی جامعه باشد؟ آیا افزایش تعداد مقالات در عرصه بین المللی نشان از پیشرفت در عرصه علم است؟ در کدام دوره از مدیریت کشور، ما در عرصه بین المللی اعتبار علمی پیدا کردیم؟ آیا جایگاه امروز دانشگاه ها و مراکز علمی-پژوهشی ما در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان همان رتبه‌ای است که 20 سال پیش داشته یا پایین‌تر آمده است؟ آیا مدیریت ما در دانشگاه‌ها علمی‌تر و متخصصان و متفکران ما با گذشت زمان از امنیت بیشتری برخوردار شده اند؟

*چقدر هیات امنای دانشگاهها نه با لحاظ مسائل خاص سیاسی و جناحی بلکه در راستای ایجاد امکانات برای دانشگاه ها شکل گرفت و چقدر این هیات های امنا را تقویت کردیم؟ چقدر تلاش شد مدیریت دانشگاه ها -اگر بر اساس رای آزاد و مستقل اعضای هیات علمی نیست- حداقل نظر متخصصان دانشگاهها در انتخاب آنها موثر باشد؟ 

*در حال حاضر دانشگاهها و مراکز آموزشی و صنعت و مدیریت ما چقدر دارای ارتباط و اتصال مؤثر شده اند؟ ما در آی تی، نانو و سلولهای بنیادی می توانیم همپای دنیا پیش برویم به شرطی که دولت و نظام نسبت به آن اهتمام داشته باشند. استادان این جمع کار کارشناسی و بررسی کنند که آیا در عمق بخشیدن و همگانی شدن دانش در جامعه و تزریق شدن دانش به متن مدیریت و ارتباط آنها با یکدیگر موفق بودیم و آیا این توسعه، با برنامه ریزی دقیق و روشنی بوده که نیازهای جامعه ما را رفع کند؟ 

*وی با اشاره به سند چشم انداز در دوره ریاست جمهوری خود بیان کرد: ما قرار بود از تاریخ مبدا در 1384 تا 1404 در زمینه اقتصادی و علمی و مالی و دیگر مسائل، برترین قدرت در منطقه باشیم اما الان در بسیاری موارد از مبدا 84 عقب افتاده ایم. و در مواردی که پیشرفت هم بوده است دیگران خیلی جلو افتاده‌اند. 

*وی در پایان از استادان دانشگاه خواست در بررسی های دقیق که بتوان در اختیار مسوولان ارشد گذاشت، مشخص کنند که در عرصه دانش و علم و فناواری چقدر پیشرفت داشته ایم و این پیشرفت ها چقدر ناشی از مدیریت و برنامه‌ریزی بوده است و با توجه به چشم انداز، چه برنامه هایی پیش رفته و کجا بازماندیم و مشخص شود عدالت علمی و آموزشی در چه مرحله‌ای است و چه گام هایی در این زمینه برداشته شده است.       
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آنتی خروس
Iran, Islamic Republic of
همچنین وی در مورد تفاوت هویج و چغندر گفت: البته که حویج به هویج نزدیکتر است تا چوقوندر!
از کی تا حالا خاتمی دلسوز شده است.نتیجه تکرار وی شد دولت بنفش و عقبگرد در همه زمینه ها.دولت فعلی فقط پز اقتصاد را می داد که روی زیبای مه پریان برجام و عواید اقتصادی آن هم در دلار 5 هزار تومانی جلوه‌گر بر تمامی اصم و ابکم های روزگار شده است.
برای خلق الله چپ و راست و اسولچرا و افسادتلف یک معنا دارد.آن هم سهم خواهی فزون تر از سفره لایتناهی انقلاب است.کجا می تواند پز مردمی بودن بدهد کسی که فرزندانش در کشور دوست و برادر انگلیس درحال خواندن درس خواندن هستند؟!
Iran, Islamic Republic of
... اونيكه فرزندش در انگليس مشغول تحصيله رئيس مجلسه نه اين سيد نجيب ! بهتر بود به وظيفه خودت بپردازى !!!
آنتی خروس
Iran, Islamic Republic of
نخیر دوست یا دشمن گرامی
یکی از دختران سید مظلوم! شما در انگلیس در حال خواندن نقشه کشی برای انقلاب است و دیگری در امریکا رحل اقامت گزیده است.نام نبردم تا رگ گردنتان بیرون نزند.
در مورد آن یک نفر هم درست گفته اید.کاملا
مجددا عرض می کنم بنده مانند بسیاری از مردم از هر دو جناح اسولچرا و اسلاخ تلف نفرت دارم.
Netherlands
اطلاعات ۰ یک دختر ایشون ایتالیا بودند برای تحصیل و برگشتن ایران .
آنتی خروس
Iran, Islamic Republic of
درست عرض شد.لطفا اطلاعات خود را به روز رسانی کنید.فقط پسر وی ایران ماندیده شد.
Iran, Islamic Republic of
از این سید نانجیب و فتنه گر اشاعه دهنده فساد ، پیامبر اسلام بیزار است و قطعا در جهنم با جورج سوروس صهیونیست محشور خواهد شد انشاءالله
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
افراد از لحاظ شخصیتی به چهار دسته تقسیم میشن: 1-سخت 2- نرم
3-ساده 4-لوده
بنظرم کشوری مثل ایران با هزاران نفر انسان آماده جان فشانی که درجنگی نابرابر با حدود 45 کشور جنگیده و سرافراز از جنگ بیرون آمده رئیس جمهورش ذلیلانه به دشمن قسم خورده ای چون جان سوروس یهودی پناه ببرد این از نجابت نیست ؛ بلکه از لودگی هم بدتر است.
Iran, Islamic Republic of
خاتمی خودش اول جواب بده چطوری اصلاح طلبها دارای ثروتهای هزار میلیاردی شده اند بعد جوالدوزی زدنش به روحانی ،قابل باور بشه.اینها برای فردای بعد از روحانی ،میخوان هنوز جاپائی بین مردم داشته باشند وبگن عملکرد دست پخت ما ربطی به ما نداره!/لعنت خدا بر دورویان ومنافقان باد.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
چرا بیخودی خاتمی را گنده می کنید
Netherlands
...
Netherlands
خاتمی گنده هست . لازم نیست کسی گندهاش کنه . اقای زاکانی تکرار می کنم خاتمی راا هرگز فراموش نمی کنه .
Iran, Islamic Republic of
بادبادک هم گنده است؛ فرقش با بعضیا اینه که در بادباد فوت کردن در این شازده ؛ تبلیغات سوروسی.
United States
شیر هم بزرگه
Iran, Islamic Republic of
...
ولی
Iran, Islamic Republic of
تاریخ سخنرانی را مشخص نکردید؟
وحید
Iran, Islamic Republic of
معلوم نیست که چرا هیچ یک از مقامات کشور درباره سند چشم انداز ۲۰ ساله که از سال ۸۴ شروع شد حرفی نمیزنه!؟
Iran, Islamic Republic of
سند دوزاری
Iran, Islamic Republic of
خوب خدا را شکر خاتمی از ممنوع التصویری در امد و امید وارم این مقدمه ای باشد تا ایشان به جای اینکه پیشرفت های علمی ای که در قبل از این دولت اتفاق افتاد و دنیا هم ان را تایید کرد زیر سئوال ببرند بیایند و از عملکرد دولت و مجلسی که با حمایت شخص ایشان شکل گرفته است به مردم گزارش و پاسخ قانع کننده بدهد
Iran, Islamic Republic of
منفي اشتباهي بود
Iran, Islamic Republic of
آقاي خاتمي
وضع مملكت در پايان دوره رياستت آنقدر خراب بود كه شعار فرد پيروز انتخابات 84 (( مردي از پرده برون آيد و كاري بكند )) بود. يادت رفته؟
ما يادمون هست.
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا وضع مملکت در آخر دولت خاتمی بد بود؟ در مورد چه وضعی صحبت میکنی؟یه سرچ بزن اینترنت آمارهای اقتثادی اون زمانو بگیر و با همه دولتها مقایسه کن.
رضا
Iran, Islamic Republic of
جهان نيوز ! واقعاً ممنونيم از اينكه هر از گاهى اخبار رهبر اصلاحات رو پوشش ميديد.اگر واقعاً دوست داريد احترام تون در ميان مردم محفوظ باشه و ايشالا عاقبت به خير بشيد احترام اين سيد اولاد پيامبر و مرد فوق العاده نجيب را بيش از پيش رعايت كنيد.
Iran, Islamic Republic of
اولاد پیامبر ???
مرد فوق العاده ???
لطفا آبروی پیامبر را نبرید
Iran, Islamic Republic of
نجابت ایشون در ملاقات با سوروس یهودی کاملا مشخصه
در پشت پا زدن به ارزشهای نظام ،کاملا مشهوده
در پایمال کردن خون شهدا ؛ خون به دل خانواده شهدا کردن
و تحقیر کردن مردم انقلابی ایران در مقابل آمریکا واضحه.
اصلاحات وی در حجاب اسلامی و ترویج بی بند و باری که نگو نپرس.....
انشاالله در آن دنیا ایشون و همه عاشقانش رو خدا با جان سوروس محشور نماید.
United States
بازم که گیر دادی به سیروس
یولداش
Iran, Islamic Republic of
خیانت ممد سوروس همین بود که از سید بودن و روحانی بودن سوء استفاده کرد در حالیکه اعتقادش این بود که دین رو باید در مقابل آزادی کنار گذاشت
Iran, Islamic Republic of
آیا شما اصطلاح شعبان بی مخ های PhD دار را شنیده اید؟بعضی از این افراد که صفت دانشگاهی را یدک می کشند همین گونه اند. یعنی رفتار و نوع برخورد و منطقشان همانیست که شعبان بی مخ داشت فقط اینها این مدرک را هم دارند!
هیات علمی دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
در سال 1376 از حامیان پرو پا قرص جناب خاتمی بودم.
در سالهای بعد با ادامه تحصیل در یکی از دانشگاههای اروپا متوجه شدم که ما نسبت به استادان آنجا چقدر متفاوتیم. در آنجا شان و منزلت یک دانشگاهی به عنوان یک شخصیت علمی ربطی به سیاستمدا ران ندارد. دانشگاه هم محل کار علمی است . متاسفانه روسای دانشگاههای ما اغلب نماینده یک حزب سیاسی اند ( اگر چه به زبان نمی آورند). حال ببیند این استاد دانشگاه حقدر باید حقیر باشد که مرید این شخص سیاسی یا آن شخص سیاسی بسیار پایین تر از خود باشد.
یزدی
Iran, Islamic Republic of
خداوند تو را لعنت کند که غرب زده و بیچاره ای
Iran, Islamic Republic of
هنر دشنام لعنت و فحش فقط از شماها برمياد
:)
يعني هيچ هنري در جهت پيشرفت مملكت ندارين
فقط شعاررررر
محمد
Iran, Islamic Republic of
شما که داشتید با خاتمی ... تون چرا هی به عقب رفتید و فقط منافع غرب رو تامین کردید در هر دوره فقط به صنعت هسته ای و پیشرفت علمی خسارت وارد کردید و هیچ. هر نوع بازگشتی به گذشته که در آن بازگشت به دوره ای منفی باشه ارتجاع نام داره. شما مرتجع هستید بعد دم از پیشرفت مملکت می زنید. جالبه برای شما فساد طلبان پیشرفت باز شدن در واردات کالاهای خارجی هست و سوار شدن ماشین های خارجی و لوازم خارجی و پز دادن با اونها. جوری پز میدید که انگار خودتون اختراعش کردید اما به تولید و کار داخل فقط خرده می گیرید و تمسخر می کنید.محمدرضا شاه پهلوی می فهمید که باید صنعت هسته ای داشته باشه و براش هزینه کرد و تلاش. اما خاتمی صنعت هسته ای رو پلمپ کرد دوسال و مجلس وکیل الدوله ششم خیانت و جاسوسی کرد و باهش در این خیانت همراه بود. دولت روحانی که ... می رسد. ...
Iran, Islamic Republic of
اگر منظورتون شاه سلطان حسین جدید یعنی آقای خاتمی وهواداران بیسواد اوست درست می گویید دقیقا همین طور است قربان!
Iran, Islamic Republic of
ما قول قرآن را بازگو میکنیم:
«مرگ بر منافقین و کفار»
هیات علمی دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
...، معلوم است که معنی غرب زده را هم نمی دانید . جماعت غربزده که قبله آمال و آرزوهایشان غرب است ، بدون اینکه بسیاری از آنها غرب را دیده باشند و یا قادر به خواندن یک متن اصلی از متفکران غربی باشند، فیگور فهم تمدن غرب را می گیرند. دانشگاه و آموزش عالی در غرب مرکز کار علمی است و نه کار سیاسی . راز ثبات و پیشرفت های علمی این کشورها هم در همین نکته نهفته است. اگر این رویه غرب زدگی است بله من غربزده ام. دانشگاه همان گونه که از نامش پیداست حزب سیاسی و جایگاه عمله و عکره احزاب سیاسی نیست.
Iran, Islamic Republic of
آقای خاتمی در مورد واگذاری رشت الکتریک در سال 1382 به چهار نفر از خانومهای اصلاح طلبای معروف نیز نظری بفرمایید...

ضمنا شما از توسعه سیاسی در سال 84 به توسعه علمی در سال 96 رسیده اید و این مبارک است...
سبزواري
Iran, Islamic Republic of
اين سايت فقط نظرات اصولگراها رو ميگذاره آنهاهم دشمني با اين سيد اولاد زهرا دارند
United States
سید مظلوم هر روز بیشتر بر محبوبیتش افزوده میشود
یولداش
Iran, Islamic Republic of
... جدیدا ملکه انگلیس هم سید شده. خخخخخ
یولداش
Iran, Islamic Republic of
شماها دست از عوامفریبی بر نمیدارید؟ سید اولاد پیامبر یا کسی که از عربستان علیه نظام شیعه پول گرفت؟
یزدی
Iran, Islamic Republic of
جرا اسم این خبیث را می آورید
خالدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا سید محمدخاتمی بزرگ مرد سیاسی ایران هستند. چقدر در رسانه ملی و روزنامه های جناح مخالف ایشان به سید محمدخاتمی افترا زدند ولی هیچ اعتراضی نداشته اند همین حالا اگه از هر شخصی اعلام حمایت کنند صد در صد پیروز انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 خواهند شد. اخلاق اخلاق اخلاق. برعکس احمدی نژاد که نه قانون را قبول داره و نه دستگاه قضا و احتمالا به رهبری فرزانه انقلاب هم ایراد دارند. رهبری فرزانه فرمودند اگه از بیت من کسی تخلف کردند محاکمه شوند حتی فرمودند اگه رهبری تخلفی داشت قوه قضاییه احضار کنند حتما می روم جواب می دهم .ولی جناب احمدی نژاد اطرافیان را خط قرمز خود می دانند و مجلس و قوه قضاییه و قوه مجریه را قبول ندارند و مجمع تشخیص مصلحت نظام را قبول ندارند ایشان چه کسی را قبول دارند؟