کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فعالیت سامانه بارشی در کشور تا روز چهارشنبه

21 اسفند 1396 ساعت 18:50

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی در حال حاضر بخشهایی از مرکز، شمال و شرق کشور را فراگرفته است، گفت: این سامانه بارشی که همراه با خود باران و وزش باد را به‌دنبال داشته است روز چهارشنبه از شرق کشور خارج می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود امروز نیز به فعالیت خود در برخی نقاط مرکزی، غرب، و شرق کشورمان ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه بارشی که پیامد آن بارش باران و وزش باد موقتی است امروز در استانهای بوشهر، هرمزگان، فارس، اصفهان، کرمان، یزد، سمنان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی ایجاد می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه نیز بارش‌ها برای استانهای هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و یزد به‌وقوع می‌پیوندد.

به‌گفته وظیفه، طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شاهد نفوذ جریانات خنک و مرطوب شمالی به کشور هستیم که پیامد آن بارش باران، وزش باد شدید و کاهش دما در نقاط شمالی است.

وی افزود: این تغییرات بارشی و دمایی برای استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و سواحل خزر ایجاد می‌شود و در همین رابطه نیز دریای خزر روز دوشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی ساعات آتی وزش باد شدید در استانهای قزوین، البرز و تهران دور از انتظار نخواهد بود.

به‌گفته وظیفه، طی روز سه‌شنبه نیز استانهای خراسان شمالی و رضوی با کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دما مواجه می‌شود.

وی افزود: در روز چهارشنبه نیز استانهای سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی با بارش پراکنده باران مواجه می‌شوند و رفته رفته شاهد خروج این سامانه از کشور خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، بندرعباس با 30 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور و همدان با سه درجه زیر صفر را سردترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 17 درجه بالای صفر رسید.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 598504

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598504/فعالیت-سامانه-بارشی-کشور-روز-چهارشنبه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com