کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر کشور دولت اصلاحات:

برای مردمی که نان شب ندارند، رفح حصر اولویتی ندارد/ اصلاح طلبان اثرگذاری ‏خود را در جامعه از دست داده‌اند

21 اسفند 1396 ساعت 15:32

اصلاح‌‏طلبان ‏به ‏جای ‏قرار ‏گرفتن در جایگاه منتقد وضع موجود، تبدیل به بخشی از وضع ‏موجود شده‌اند ‏و به ‏‏همین دلیل اثرگذاری ‏خود را در جامعه از دست داده‌اند


گروه سیاسی جهان نیوز: وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: برای مردمی که نان شب ندارند، دغدغه‌هایی مانند رفع حصر کمتر مطرح است و هیچ‌کس انتظار ندارد کسی که چند جوان بیکار در خانه دارد، اولویتش رفع حصر باشد.

به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام عبدالله نوری در دیدار با جمعی از دبیران و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، در پاسخ به سوال برخی دانشجویان که معتقد بودند اصلاح‌‏طلبان ‏به ‏جای ‏قرار ‏گرفتن در جایگاه منتقد وضع موجود، تبدیل به بخشی از وضع ‏موجود شده‌اند ‏و به ‏‏همین دلیل اثرگذاری ‏خود را در جامعه از دست داده‌اند، ‏گفت: با وجود ‏نقدهایی که وجود دارد، ‏از تصمیماتی که ‏شورای‌عالی ‏با محوریت جناب آقای خاتمی تاکنون گرفته است حمایت می‌کنم. البته ‏ممکن است ‏نقدهایی ‏‏داشته ‏باشم و معتقد هم نیستم که اصلاح‌طلبان، هیچ اشتباهی ندارند.

وی افزود: توجه داشته ‏باشید که در ارتباط با انتخابات مجلس دهم، اصلاح‌طلبان از بین ‏‏افرادی که ردصلاحیت ‏نشدند، به لیست امید ‏رسیدند. فضای مجلس ششم که تحت‌‏تأثیر شرایط ‏‏دوم خرداد ١٣٧٦ شکل گرفت با مجلسی ‏که اصلاح‌طلبان، تن به ‏حداقل‌ها دادند ‏متفاوت ‏است و ‏طبیعتا با دارایی حداقلی هم نمی‌توان ‏انتظار ‏حداکثری داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود فسادهای گسترده در ‏کشور و علت عدم برخورد جدی و ریشه‌ای با آن و موضع اصلاح‌طلبان در برابر ‏‏‏مفاسد اقتصادی و ‏سیاسی، بیان کرد:‏ بی‌تردید فساد، تبعیض و بی‌عدالتی به ‏‏ویژه در ‏اشکال اقتصادی و سیاسی آن، از بحران‌های ‏‏مهمی است ‏که کشور را تهدید ‏‏می‌کند و بی‌‏‏‏اعتمادی عمومی را در پی ‏داشته ‏است. این بحران‌ها بیش از هر چیز ‏‏می‌تواند از ‏‏‏‏نهادهایی سرچشمه بگیرد که بدون نظارت ‏و پاسخگویی ‏‏قانونمند، قدرتی ‏‏فراقانونی ‏دارند و ‏از انواع امتیازات و رانت‌ها برخوردارند.


کد مطلب: 598482

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598482/مردمی-نان-شب-ندارند-رفح-حصر-اولویتی-ندارد-اصلاح-طلبان-اثرگذاری-خود-جامعه-دست-داده-اند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com