کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسرائیل ستیزی در ورزش جهان

ترفند محمد صلاح برای دست ندادن با اسرائیلی‌ها/"نمی‌خواهم پرچم صهیونیست‌ها به اهتزاز در بیاید

21 اسفند 1396 ساعت 14:33

ستاره مصری تیم فوتبال لیورپول در زمان حضورش در بازل سوئیس از ترفند جالبی برای دست ندادن با بازیکنان نماینده رژیم صهیونیستی استفاده کرد.


به گزارش جهان نیوز، در سال‌های اخیر بودند ورزشکاران و تیم‌های غیرایرانی که از رویارویی با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس یا سفر به این منطقه خودداری کرده یا رفتاری از خود نشان داده‌اند که بیانگر ناراحتی آنها از اقدامات رژیم صهیونیستی بوده است، رژیمی که براساس گزارش‌های منابع رسمی فلسطینی، فقط از سپتامبر سال 2000 میلادی تا آوریل سال 2017، بیش از 3000 کودک فلسطینی را به‌قتل رسانده است. در این مدت همچنین بیش از 13 هزار کودک فلسطینی را مجروح و بیش از 12 هزار کودک را بازداشت کرده است. هم‌اکنون نیز حدود 300 کودک فلسطینی در زندان‌های اسرائیل در حبس هستند. اسرائیل تا پیش از سال 2015 به‌طور متوسط سالانه 700 کودک فلسطینی را بازداشت می‌کرد، اما از زمان آغاز «انتفاضه بیت‌المقدس» این تعداد به‌میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

خبرگزاری تسنیم  در نظر دارد در سلسله‌گزارش‌هایی دلایل عدم‌ رویارویی ورزشکاران و تیم‌های غیرایرانی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی یا خودداری آنها از سفر به این منطقه و رفتارهایی از این دست را مورد بررسی قرار دهد.

در اواخر ماه جولای 2013 تیم فوتبال بازل در ورزشگاه سنت‌یاکوب شهر بازل در دور رفت از دور سوم مرحله انتخابی لیگ قهرمانان اروپا (یک دور پیش از مرحله پلی‌آف راهیابی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان) پذیرای تیم مکابی رژیم صهیونیستی بود و موفق شد حریف را با نتیجه یک بر صفر از پیش‌رو بردارد.

محمد صلاح مصری که در آن زمان عضو تیم بازل بود، در این بازی تیمش را همراهی کرد، اما قصد نداشت برای بازی برگشت مقابل این تیم به سرزمین‌های اشغالی سفر کند که در نهایت مسئولان این باشگاه سوئیسی با درخواست این بازیکن کلیدی خود موافقت نکردند و صلاح مجبور شد در این سفر تیمش را همراهی کند.


 
صلاح که در آن زمان هم از کشور خودش برای عدم سفر به سرزمین‌های اشغالی تحت‌فشار بود، پس از اینکه درخواستش از سوی باشگاه بازل برای همراهی نکردن تیمش در بازی برگشت مقابل مکابی رد شد، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «من به اسرائیل سفر خواهم کرد. فوتبال مهمتر از سیاست است و این حرفه من است. در واقع من به فلسطین برای انجام این بازی سفر می‌کنم نه اسرائیل. برای گلزنی هم به آنجا خواهم رفت چون نمی‌خواهم پرچم صهیونیست‌ها در لیگ قهرمانان به اهتزاز در بیاید».

در ماه آگوست 2013 جدال دو تیم در بازی برگشت در سرزمین‌های اشغالی به تساوی 3 بر 3 انجامید، دیداری که محمد صلاح در دقیقه 21 گل دوم تیمش را به ثمر رساند و به بازل برای صعود از این مرحله کمک کرد. پیش از آغاز این دیدار و در جریان بازی‌ اتفاقات قابل‌توجهی رخ  داد. پیش از آغاز بازی هنگام دست دادن بازیکنان دو تیم، محمد صلاح از ترفند جالبی برای دست ندادن با بازیکنان نماینده رژیم صهیونیستی استفاده کرد و مشت کرده خود را به کف دستان بازیکنان حریف زد.

او که در جریان بازی به خاطر ملیت مصری‌اش از سوی هواداران مکابی تحت‌فشار بود، پس از گلزنی با دستانش از هواداران حریف خواست که «حالا صحبت کنید». صلاح سپس در ادامه شادی گلش سجده شکر به جای آورد. این هافبک نفوذی مصری همچنین در دقیقه 75 هنگام تعویض شدنش نسبت به حرکت کاپیتان مکابی واکنش نشان داد.

مصر با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیکی ندارد و موارد بسیاری بوده که ورزشکاران این کشور به نوعی ورزشکاران رژیم صهیونیستی را در مسابقات مختلف نادیده گرفته‌اند.

منبع:تسنیم


 


کد مطلب: 598459

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598459/ترفند-محمد-صلاح-دست-ندادن-اسرائیلی-ها-نمی-خواهم-پرچم-صهیونیست-ها-اهتزاز-بیاید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com