جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهيد شهید مقصود جبلی

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 598418
گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهيد شهید مقصود جبلی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهيد شهید مقصود جبلی
به گزارش جهان نيوز، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.
شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید مقصود جبلی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

شهید مقصود جبلی در یک خانواده فقیر در شهرستان خوی به دنیا آمد . بعداز گذراندن دوره نوجوانی و جوانی عازم جبهه های جنگ می گردد در سال 58 در دره قطور با دموکراتهای دست پرورده آمریکا جنگید و در سال 59 حدود هشت ماه در پیرانشهر بسر برد. در سال 60 به جبهه های باختران (جوانرود ، بایگان ، پاوه ) اعزام شد و سپس به مرخصی آمد و به زیارت مرقد مطهر امام رضا رفت و بعد به کربلای سرخ خوزستان اعزام شد و در عملیات پیروزمند فتح المبین شرکت کرد و شجاعانه با بعثیون عفلقی به مبارزه پرداخت تا اینکه در تاریخ 61/1/24 برای آخرین بار از خانه خارج شد و دیگر از آن پس به خانه برنگشت و سرانجام در کربلای ایران خورشیدی شد .

شهادت انسان را به درجه والای ملکوتی میرساند شهید شدن در راه الله چقدر زیباست مانند گل محمدی میماند که وارثان خون پاک شهیدان آن را می بویند . مادر مهربانم فکر نکن که به آرزویم نرسیدم و عروسی نکردم چون وقتی که ترکش خمپاره دشمن برسینه ام اصابت میکند مثل این است که انگشتری عروسی را به انگشتم میکنم . کفن لباس دامادی من است و حجله ام سنگر است و عروسی شهادتم.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *