کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازیگر سینما و تلویزیون:

چهارشنبه‌سوری‌را با یک مراسم‌نمادین برگزارکنیم

21 اسفند 1396 ساعت 13:08

امیر غفارمنش گفت: مردم باید جان بچه های خود را در نظر بگیرند و در چهارشنبه سوری مراسمی نمادین با کمترین اشتباه را برگزار کنند.


به گزارش جهان نیوز، امیر غفارمنش بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مراسم چهارشنبه سوری گفت: مقوله ای که در ابتدای این مصاحبه اشاره می کنم تحلیل است و روی سخنم با شخص خاص و یا کلیت مردم نیست. وقتی ما تاریخ کشورمان را مطالعه می کنیم می بینیم که مردم ما افرادی به شدت مُصِر هستند و وقتی آن ها را از انجام کاری منع می کنید، اصرار بیشتری بر انجام آن دارند.

وی افزود: در زمان کودکی ما بته فروشی رواج داشت؛ در روز چهارشنبه سوری بته خریداری می کردیم و آتش می زدیم و از روی آن می پریدیم. دارت و چپغ هم بود که پرت می کردیم و صدا می داد. در سال های دهه شصت ما را منع کردند و پس از مدتی نیروی گشت ورود کرد و از آنجایی که جوان ها دارای شاخصه غرور و اصرار بودند، کار به جایی رسید که الان به درست کردن و پرتاب چیزی شبیه بمب رسیده است و این نتیجه فشارهای آن دهه است.

وی ادامه داد: حالا مردم باید این مُصِر بودن را کنار بگذارند و به نوعی شعور اجتماعی برسند که اگر در یک برهه زمانی اشتباهی شده و عواقب بدی هم داشته، سعی کنند ادامه دار نباشد.

این بازیگر بیان کرد: همین امروز بازی استقلال و العین است و می دانیم کشورهای خلیج فارس به طور طبیعی حاضرند برای ما حاشیه درست کنند و حتی پول خرج کنند تا مثلا در بازی امروز یک نفر ترقه ای پرتاب کند تا ما درگیر عواقب منفی بیشماری از جمله حذف تمام میزبانی ها شویم؛ پس باید مراقب باشیم.

این بازیگر اظهار داشت: از طرفی حتی اگر کشورهای حوزه خلیج فارس با ما بازی نداشته باشند، اما مانند بازی سپاهان و پرسپولیس چشم یک سرباز بخاطر پرتاب ترقه تخلیه شود باز هم بازتاب های منفی جهانی خواهد داشت. این ها مثال های فوتبالی بود. پس تاکید می کنم مردم آگاهانه تر عمل کنند و جان بچه های خود را در نظر بگیرند و در چهارشنبه سوری مراسمی نمادین با کمترین اشتباه را برگزار کنند.

غفارمنش تصریح کرد: امیدوارم ماموران محترم ناجا هم بگذارند مردم همین شادی نسبی را انجام دهند؛ آن هم در شرایطی که جامعه کنونی نیاز به شادی و نشاط حتی در کمترین زمان دارد. اگر جلوی این شادی نسبی هم گرفته شود به سمت همان مُصر بودن دهه شصت برمی گردیم و فجایع بیشتری بوجود می آید.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 598417

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598417/چهارشنبه-سوری-را-یک-مراسم-نمادین-برگزارکنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com