جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شرط جدید ترامپ برای مذاکره با رهبر کره‌شمالی

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 598382
وزیر خزانه داری آمریکا بر این باور است که شرط رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با رهبر کره شمالی این است که آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی متوقف شود.
شرط جدید ترامپ برای مذاکره با رهبر کره‌شمالی
به گزارش جهان نيوز ، «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا روز یکشنبه در سخنانی گفت: شرط دونالد ترامپ برای دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی این است که هیچ گونه آزمایش هسته ای و موشکی وجود نداشته باشد.منوچین در مصاحبه با شبکه ان بی سی در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید، تاکید کرد: نباید هیچ گونه سردرگمی و ابهامی وجود داشته باشد.

سندرز پیش از این گفته بود که هیچ گونه دیدار و نشستی بین رهبران آمریکا و کره شمالی وجود نخواهد داشت مگر اینکه اقدامات قابل راستی آزمایی مشاهده نشود.منوچین افزود: رئیس جمهور آمریکا به روشنی اعلام کرده است که شرایط برای دیدار و گفتگو این است که هیچ گونه آزمایش هسته ای و موشکی وجود نداشته باشد و این شرط در طول برگزاری دیدار و نشست بین مقام های ارشد دو کشور نیز پابرجا خواهد بود.

منوچین انتقادات مطرح شده درباره تصمیم ترامپ برای دیدار و گفتگو با رهبر کره شمالی را رد کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا به خاطر عدم استفاده بیشتر از دیپلماسی برای مهار بلندپروازی های کره شمالی مورد انتقاد قرار گرفته است.
وزیر خزانه داری آمریکا در ادامه اظهار داشت: اکنون شرایطی داریم که رئیس جمهور در حال استفاده از دیپلماسی است ولی حداکثر فشار بر کره شمالی را حذف نمی کنیم. در اینجا یک اختلاف بزرگ وجود دارد. تحریم ها همچنان پابرجا باقی خواهد ماند. وضعیت دفاعی نیز به قوت خود باقی خواهد ماند، در چنین شرایطی رئیس جمهور برای مذاکره می نشیند و باید دید آیا می تواند به توافقی دست یابد یا نه.

وی گفت: خلع سلاح شبه جزیره کره هدف اصلی مذاکرات رهبران دو کشور خواهد بود.
هنوز زمان و مکان دقیق برگزاری این دیدار مشخص نشده ولی احتمالا این دیدار اواخر ماه می خواهد بود.
ترامپ روز پنجشنبه تصمیم شگفت انگیزی گرفت و با دیدار با رهبر کره شمالی موافقت کرد. وی دعوت رهبر کره شمالی برای دیدار و گفتگو را پذیرفته است.

ترامپ همچنین گفته است که کره شمالی موافقت کرده است که تا زمان برگزاری این نشست هیچ گونه آزمایش موشکی انجام ندهد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *