کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

١٠٠ دستگاه شتاب‌نگار اروپایی خریداری شد

21 اسفند 1396 ساعت 11:46

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه ۵۰ دستگاه شتاب‌نگار بین سایر شهر‌های کشور توزیع می‌شود گفت: باید در شهر‌های کرمان، مشهد، کرج و تبریز نیز پایش گسل‌ها انجام شود و دستگاه شتاب‌نگار در این شهر‌ها هم نصب خواهد شد.


به گزارش جهان نیوز، محمد شکرچین‌زاده در نشست خبری صبح امروز بیان کرد: ایران نیازمند به ۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه شتاب‌نگار است که اخیراً۱۰۰ دستگاه شتاب‌نگار از کشور اروپایی خریداری شده است.
 وی در ادامه افزود: برای پایش گسل‌های تهران ۵۰ دستگاه شتاب‌نگار با همکاری شهرداری تهران از اردیبهشت ماه در این کلانشهر نصب می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه ۵۰ دستگاه شتاب‌نگار بین سایر شهرهای کشور توزیع می‌شود اظهار کرد: باید در شهرهای کرمان، مشهد، کرج و تبریز نیز پایش گسل‌ها انجام شود و دستگاه شتاب‌نگار در این شهرها هم نصب خواهد شد.

شکرچی زاده با بیان اینکه گزارش گسل‌های شمال تبریز نهایی شده است، گفت: اطلاعات گزارش گسل‌های شمال تبریز تا پایان سال به وزارت راه و شهرسازی ارسال می‌شود و پس از تصویب آن، این اطلاعات در نقشه تفصیلی شهر تبریز اعمال خواهد شد.

وی عنوان کرد: در شهرهای مشهد، کرج و کرمان هم تعیین موقعیت گسل‌ها در حال انجام است.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از ورود مرکز تحقیقات به بررسی میزان کیفیت نیوجرسی‌های به کار گرفته شده در جاده‌ها خبر داد و گفت: برنامه عملیات ایمنی جاده‌ها تحت عنوان نقشه ایمنی به ریاست جمهوری ارسال شده است و این برنامه هم از سال آینده اجرایی می‌شود.
شکرچی‌زاده یادآور شد: با همکاری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای برنامه اعطای گواهینامه فنی به تولیدکنندگان نیوجرسی‌ها تصویب و اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: بر این اساس سازمان راهداری فقط از تولیدکنندگانی که این گواهینامه را داشته باشند باید نیوجرسی مورد نیاز را تأمین کنند.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه با این عملیات و برنامه عمر مفید نیوجرسی‌های جاده‌های کشور به ۲۰ سال افزایش پیدا می‌کند، گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی ارتقای کیفیت ابنیه مورد استفاده در جاده‌های کشور است و برنامه‌های متعددی در این باره در حال تدوین است.

شکرچی‌زاده با اشاره به اینکه سیستم ساختمانی سبز به عنوان یک فناوری جدید در حوزه ساختمان است، گفت: این سیستم ضدزلزله، ضد حریق است که با استفاده از نانوپلیمرها به اجرا می‌رسد. در این سیستم اجرای تشکیل دهنده سقف و دیوار دارای پلی‌استایرن هستند.
وی تاکید کرد: صنعت ساختمان یک صنعت بسیار مهم در اقتصاد ملی کشور محسوب می‌شود و باید زمینه‌های استفاده از فناوری‌های نو در این صنعت فراهم شود.
 
منبع: میزان


کد مطلب: 598378

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598378/١٠٠-دستگاه-شتاب-نگار-اروپایی-خریداری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com