کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هیئت مدیره اتاق اصناف وجاهت قانونی ندارد

21 اسفند 1396 ساعت 10:57

عضو هیئت مدیره اتاق اصناف ایران گفت: اتاق اصناف ایران وضعیت مطلوبی ندارد و بحث‌هایی که نباید می‌شد در این دوره اتفاق افتاد، اتاق تهران بودجه اش مشخص نشده و اتاق ایران هنوز وضعیت مشخصی ندارد.


به گزارش جهان نیوز، محمدعلی صدیقی عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران درباره جلسه دیروز با معاون وزیر صنعت به خبرگزاری دانشجو گفت: دیروز یک جلسه ای داشتیم با آقای سینکی و این جلسه یک ساعت طول کشید، مواد قانونی را متذکر شدیم و هر پنج نفر به غیر از نماینده وزیر و رئیس اتاق همه حضور داشتند.
 
خزانه دار اتاق اصناف ایران درباره جزئیات جلسه دیروز گفت: اصل موضوع بند 2 ماده 43 قانونی صنفی بود و و آقای فاضلی در دوره ششم با استناد به همین بند و ماده رئیس اتاق ایران شده بود همین اتفاقی که الان افتاد در چهار سال پیش اتفاق افتاد و ایشان در چهار سال پیش نماینده وزیر به اتاق معرفی شده و بعد از انتخابات به عنوان رئیس انتخاب شدند، نمی شود که قانون را به صورت مصلحتی انجام داد، اعتقاد ما این است که باید انتخابات داخلی انجام شود.

صدیقی در ادامه گفت: آقای سینکی معتقد بودند انتخابات داخلی الان به صلاح نیست. موضوع بنده شخص  آقای فاضلی نیست و ما به دنبال اعمال قانون هستیم، اعضای اتاق ایران معتقدند با توجه به قانون حضور هیئت مدیره در اتاق اصناف ایران وجاهت قانونی ندارد.دیروز هم بنده این موضوع را مطرح کردم اگر بخواهم به عنوان مسئول مالی چک ها را امضا نکنم نمی شود و پرسنل جز اتاق اصناف متضرر می شوند.
وی درباره تکلیف انتخابات گفت: با نظر آقای سینکی جلسه تعیین تکلیف به این موضوع بعد از عید برگزار می شود.
 
صدیقی با بیان اینکه چک دادن بنده به عنوان مسئول خزانه داری مشکل دارد گفت:  این موضوع دست بنده نیست و نظر آقایان این بوده و نمی شود مجموعه از نظر مالی رها شود و اصرار ما این بود که انتخابات داخلی دیروز برقرار شود ولی این اتفاق نیفتاد.
خزانه دار اتاق اصناف ایران درباره بودجه آخر سال که هر ساله در اختیار فاضلی قرار می گرفت گفت: روال و عرف غلط هر ساله که یک بودجه در اختیار رئیس اتاق قرار می گرفت امسال قرار نگرفت.

صدیقی درباره عملکرد اتاق اصناف و فاضلی به عنوان رئیس و اینکه آیا فاضلی باز هم قصد کاندیدا شدن را دارد، گفت: آقای فاضلی صلاح خود را بهتر می داند ولی آنچه مشخص است این است که اتاق اصناف ایران وضعیت مطلوبی ندارد و بحث هایی که نباید می شد در این دوره اتفاق افتاد، اتاق تهران بودجه اش مشخص نشده و اتاق ایران هنوز وضعیت مشخصی ندارد.

محمدعلی صدیقی با بیان اینکه نمایندگان 140 نفری اتاق ایران حق دارند ریز مسائل را بدانند تصریح کرد: متاسفانه ساختار اتاق ایران شفافیت لازم را ندارد، این جا یک مجموعه ای است بین دولت و مردم، چه بسیج اصناف ، چه اتاق ایران این ها یک واحد هستند، بنده هم در بسیج اصناف هستم و هم در اتاق تبریز و هیئت مدیره اتاق، قبل از این که عضو اتاق بوده باشیم بسیجی هستیم. این تقسیم بندی های کاذب و این رودر رو قرار دادن ها را که عده ای به دنبال آن هستند بنده نمی پسندم.
 
صدیقی در پایان گفت: متاسفانه ما هیچ امیدی هم به دولت نداریم مشکلات اصناف را باید خود اصناف انجام دهد، مداخلات دولت کار را به اینجا رسانده و باز هم می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

منبع:خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 598351

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598351/هیئت-مدیره-اتاق-اصناف-وجاهت-قانونی-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com