کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهرداد غفارزاده :

چند نقد و توصیه به «هنر و تجربه»

21 اسفند 1396 ساعت 10:23

کارگردان «دریا و ماهی پرنده» به بیان نقاط ضعف و قوت گروه سینمایی «هنر و تجربه» پرداخت و چند پیشنهاد نیز مطرح کرد.


به گزارش جهان نیوز، مهرداد غفارزاده کارگردان فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» که این روزها در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در حال اکران است درباره وضعیت این اثر گفت: خبری درباره فروش فیلم ندارم زیرا من با این نگاه «دریا و ماهی پرنده» را اکران نکردم و از ابتدا می دانستم در «هنر و تجربه» فروش تعیین کننده نیست، با این وجود تاکنون استقبال خوبی از این اثر شده است. 

به گفته وی، پیش از این قرار بود «دریا و ماهی پرنده» تا بهمن ماه اکران شود ولی حال قرار است تا آخر اسفند به نمایش دربیاید.

غفارزاده با اشاره به نقاط ضعف و قوت گروه سینمایی «هنر و تجربه» اظهار کرد: گروه «هنر و تجربه» تکلیف فیلم هایی را که وضعیت مشخصی برای اکران نداشتند، روشن و زمینه اکران آنها را فراهم کرد. هر فیلمی به هر دلیلی و به هر نحوی که اکران شود سابقه خوبی برای تهیه کننده و کارگردان محسوب می شود اما نکته ای که وجود دارد این است که مخاطبان این گروه روز به روز خاص تر می شوند که این موضوع خطرناک است.

این کارگردان افزود: حدود ۵ سال پیش «هنر و تجربه» شکل گرفت و در حال پیدا کردن یک وجهه و تشخص بود اما رفته رفته از رویکرد اولیه خود فاصله گرفت به طوری که هم اکنون در حال از دست دادن مخاطبان خود است از همین رو فکر می کنم باید تجدیدنظری در ساز و کار آن شود و نباید تنها به عملکرد خوب آن در یک دوره ای بسنده کنند.

غفارزاده بیان کرد: مسئولان این گروه سینمایی حتی در صورت دیدن استقبال خوب باید تحولی در آن ایجاد کنند و در هر دوره ای به یک کار جدیدی در آن دست بزنند تا این گروه پویاتر شود. در حال حاضر «هنر و تجربه» تنها به حرکت اولیه خود اکتفا کرده در حالی که ذائقه مخاطبان در حال تغییر است بنابراین لازم است این گروه یک نگرش و بررسی بر احوالات خود کند و با فضا و حال و هوای جدیدی کار را ادامه دهد.

کارگردان فیلم «گیرنده» اظهار کرد: اشکال بزرگ «هنر و تجربه» این است که تبلیغات ضعیفی دارد اما درعین حال نشست های خوبی برای آثار برگزار می کند که همین نشست ها هم به دلیل نداشتن تبلیغات چندان دیده نمی شود و نتیجه بخش نیست. من بارها این موضوعات را به مسئولان گروه گفته ام و فکر می کنم در کنار این موضوعات باید یک دقت نظر جدی روی آثاری که قصد اکران آنها را دارند، بشود.

غفارزاده در پایان درباره دیگر فعالیت هایش گفت: پیش از این قرار بود فیلم سینمایی «روی خط صفر» را به صورت مشترک با یک کشور دیگر بسازم و همچنان به دنبال ساخت آن هستم اما نمی دانم چه زمانی این فیلم به سرانجام می رساند زیرا بستگی به طرف خارجی دارد. در یک دوره ای قرار بود با آرژانتینی ها این فیلم را بسازیم اما به دلیل مسایلی که در ایران بود نتوانستیم همپای آنها پیش برویم و این کار متوقف شد ولی می خواهیم یک تلاش مجدد برای ساخت «روی خط صفر» کنیم.

منبع:مهر


کد مطلب: 598340

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598340/چند-نقد-توصیه-هنر-تجربه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com