کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دعوت‌از نمایندگان‌ترکیه و کانادا‌برای بررسی‌سانحه

21 اسفند 1396 ساعت 10:23

مدیرکل دفتر بررسی سانحه و حوادث سازمان هواپیمایی با اشاره به اینکه ۲ نفر از سرنشینان هواپیمای سانحه دیده ترکیه‌ای اسپانیایی بودند، گفت: از کشور ترکیه به عنوان بهره‌بردار و کشور کانادا به عنوان سازنده دعوت کرده‌ایم در بررسی سانحه حضور یابند.


به گزارش جهان نیوز، حسن رضایی‌فر  در تشریح آخرین جزئیات سانحه سقوط هواپیمای بمباردیه چلنجر ترکیه‌ای که  ظهر دیروز در حوالی اردال شهرکرد در سقوط کرد، توضیح داد: به دلیل صعب‌العبور بودن محل وقوع سانحه هنوز تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری امکان رسیدن به سایت سانحه را ندارند.
 

وی با اشاره به اعزام تیم بررسی سانحه به محل وقوع این حادثه در شب گذشته گفت: تیم امداد و نجات به محل وقوع حادثه رسیده‌اند تاکنون 8 جسد از لاشه هواپیما بیرون آورده شده است.

مدیرکل دفتر بررسی سانحه و حوادث سازمان هواپیمایی گفت: طبق قواعد بین‌المللی از کشور ترکیه به عنوان بهره‌بردار هواپیما و کشور کانادا به عنوان سازنده هواپیما دعوت کرده‌ایم در کمیسیون بررسی سانحه این هواپیما در ایران حضور یابند، زیرا کمیسیون بررسی سانحه در محل وقوع حادثه تشکیل می‌شود و آن کشور بررسی کننده سانحه است.

رضایی‌فر با بیان اینکه گروه بررسی سانحه تشکیل شد و در حال تعیین گروه‌های تخصصی هستیم، گفت:‌این هواپیما 2 نفر مسافر اسپانیایی داشت که به کشور اسپانیا اطلاع داده‌ایم می‌توانند از روند بررسی سانحه مطلع باشند.
وی با بیان اینکه 9 نفر دیگر از سرنشینان هواپیما ترکیه‌ای بودند، گفت: طبق مدارکی که ترکیه به ما ارائه داد 2 نفر از این مسافران پاسپورت اسپانیایی داشتند.

به گزارش فارس بعد زا ظهر دیروز یک فروند هواپیمای بمباردیه چلنجر CL60 پس از پرواز از شارجه به سمت استانبول در حوالی شهر کرد پس از احتراق موتور دچار سانحه شد و سقوط کرد. این هواپیما کمی قبل از وقوع سانحه پس از درخواست کاهش ارتفاع از رادار خارج شده بود.

منبع:فارس


کد مطلب: 598339

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598339/دعوت-از-نمایندگان-ترکیه-کانادا-برای-بررسی-سانحه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com