کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

AFC کمر به حذف استقلال بسته است!

21 اسفند 1396 ساعت 9:48

در دیدار رفت العین و استقلال، شاهد یکی از عجیب‌ترین و یک‌طرفه‌ترین قضاوت‌های چند سال اخیر دنیای فوتبال بودیم.


به گزارش جهان نیوز، در این دیدار محمد امیرول داور مالزیایی با اعلام 2 پنالتی عجیب و مشکوک جلوی برد شیرین استقلال در خانه العین را گرفت.‌ ‌اشتباهات پرتعداد محمد امیرول ایزوان یعقوب، داور مالزیایی بازی استقلال و العین، آن‌قدر عجیب بود که استقلالی‌ها و یا حتی ناظران داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا هم نتوانند سهوی بودن آن را بپذیرند.

بعد از آن قضاوت عجیب و شکایت باشگاه استقلال همه منتظر محرومیت داور مالزیایی بودیم اما کنفدراسیون فوتبال آسیا بار دیگر نشان داد‌ اقداماتی انجام می‌دهد و تصمیماتی می‌گیرد که کوچک‌ترین ارتباطی با اتفاقات فوتبالی ندارد و فقط پول و لابی است که در مقر این کنفدراسیون حرف اول و آخر را می‌زند!

در‌حالی که با در نظر گرفتن اشتباهات فاحش محمد امیرول‌، این داور می‌توانست حداقل از حضور در این دوره از رقابت‌های ‌لیگ قهرمانان آسیا محروم شود، ‌کنفدراسیون فوتبال آسیا در اقدامی عجیب این داور جنجالی را برای قضاوت دیدار الریان با الهلال انتخاب کرد. این انتخاب ای‌اف‌سی در حالی است که این داور مالزیایی اشتباهات فاحشی را در بازی استقلال با العین مرتکب شد و پس از آن بازی، باشگاه استقلال شکایتی را علیه این داور به ای‌اف‌سی فرستاد تا محرومیتی برای این داور درنظر بگیرد ولی ای‌اف‌سی با این انتخاب نشان داد که اهمیتی به اشتباهات این داور نداده است.

سپردن قضاوت یک بازی دیگر بعد از نمایش ضعیف و ابهام‌برانگیز محمد امیرول بسیار عجیب است اما نکته عجیب‌تر که ما ایرانی‌‌ها را می‌تواند حسابی نگران کند، قضاوت دیداری است که نتیجه آن می‌تواند در سرنوشت استقلال کاملا تاثیرگذار باشد. بر‌ اساس تصمیم‌ ‌مشکوک کنفدراسیون فوتبال آسیا، داور جنجالی مالزیایی قرار است دیدار 2 هم‌گروه استقلال یعنی الریان و الهلال را سوت بزند. این بازی فقط با 15‌دقیقه اختلاف نسبت به بازی استقلال برگزار می‌شود و این فرضیه که داور مالزیایی با اطلاع از نتیجه بازی استقلال با سوت‌های خود نتیجه را به سمتی ببرد که به ضرر استقلال و به سود تیم‌های کشورهای عربی باشد، کاملا وجود دارد. مسلما با مرور قضاوت و سوت‌های داور مالزیایی در بازی قبلی استقلال و سپردن قضاوت یک بازی دیگر در گروه چهارم باید نگران باشیم؛ شاید ای‌اف‌سی کمر به حذف استقلال بسته باشد!

منبع:خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 598317

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598317/afc-کمر-حذف-استقلال-بسته

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com