پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

تکبر برخی دولتمردان‌ نمایندگان را ناراضی‌ کرده

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 598311
یک نماینده حامی دولت می‌گوید تکبر برخی وزرا، شکاف مجلس و دولت را افزایش داد.
تکبر برخی دولتمردان‌ نمایندگان را ناراضی‌ کرده
به گزارش جهان نيوز، غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگویی درباره احتمال استیضاح برخی وزرا اظهار داشت در شرایط کنونی وزرای دولت تاوان برخی عملکردها را پس می‌دهند. من قصد ندارم برخی از مسائل را مطرح کنم که ممکن است در آینده پیامدهای منفی برای دولت و مجلس داشته باشد. با این وجود باید عنوان کنم که ارتباط سازنده و مثبت بین رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس نباید به یک چالش تبدیل شود که چنین چالشی ممکن است در آینده رنگ و بوی جدی‌تری نیز به خود بگیرد. هنوز برای من مشخص نیست که چرا آقای روحانی با فراکسیون‌ها، کمیسیون‌ها و مجامع استانی هیچ ‌جلسه هم‌اندیشی برگزار نمی‌کند. 

وی می‌افزاید: نمایندگان مجلس بیشتر دلخور و نگران هستند و نسبت به رویکرد دولت گلایه دارند این نماینده حامی دولت می‌افزاید: ما به خوبی به حساسیت مقطع پایان سال آگاهی داریم و به خوبی متوجه شرایط کشور هستیم که در مقطع پایانی سال تغییر وزرا ممکن است باعث اختلال در برخی زمینه‌ها شود. البته بنده منکر برخی نواقص و ناتوانی‌ها در عملکرد برخی وزرا نیستم. با این وجود رویکرد دولت به شکلی بوده که در مقطع کنونی نمایندگان چاره‌ای جز استیضاح وزرا پیش روی خود نمی‌بینند. به‌نظر می‌رسد نمایندگان مجلس ملاحظه‌کاری را نسبت به دولت کنار گذاشته‌اند و تصمیم گرفته‌اند به‌صورت جدی نسبت به رویکرد دولت اقدام کنند. بنده با بسیاری از همکاران که در مجلس در این زمینه صحبت می‌کنم اغلب نمایندگان عنوان می‌کنند که ما از گذشته تاکنون با تمام وجود با دولت همکاری کرده‌ایم. با این وجود دولت قدردان زحمات ما نیست و پاسخ مناسبی نسبت به رویکرد تعاملی ما نداده است.

جعفرزاده می‌گوید: مجلس همچنان رویکرد حمایتی نسبت به دولت دارد. با این وجود این حمایت باید دو طرفه و سازنده باشد. هنگامی که مجلس از دولت حمایت می‌کند و به‌صورت غیرمستقیم عنوان می‌شود که نیاز به حمایت مجلس نیست، دیگر نمی‌توان بر همان رویکرد گذشته پافشاری کرد. این رویکرد فعلی احتمالا به ضرر دولت تمام خواهد شد. هیچ‌دولتی بدون نقصان و ضعف نیست و دوستان دلسوز هستند که این نقاط ضعف را به دولت متذکر می‌شوند. در نتیجه دولتی که احساس بی‌نیازی می‌کند نخستین گام را در مسیر افزایش خطا برداشته است. متاسفانه برخی از وزرای دولت که با حمایت نمایندگان به وزارت دست پیدا کرده‌اند، امروز ادبیات مناسبی در برخورد با نمایندگان ندارند و رفتار قبلی خود را تغییر داده‌اند.

نماینده رشت همچنین گفت: برخی وزرا به دلایل نامعلومی وعده‌هایی غیرعملی به مردم و نمایندگان می‌دهند که نمی‌توانند آن را اجرا کنند. مردم به دور دوم ریاست‌جمهوری آقای روحانی امید‌های زیادی داشته و انتظار دارند اتفاقات مهمی در کشور رخ دهد. با این وجود این امید‌ها تاکنون رنگ واقعیت به خود نگرفته است و اتفاقا برخی رویکردها می‌تواند سبب ناامیدی و یأس در بین مردم و گروه‌های حامی دولت شود. آقای روحانی مانند فرمانده فاتحی است که هنگامی که در جنگ پیروز شده، سربازان خود را فراموش کرده است.

وی می‌گفت: با توجه به فضای مجلس باید عنوان کنم که استیضاح یکی از این وزرا قطعی است و در این مسئله هیچ‌شکی وجود ندارد. مجلس به‌دنبال نشان دادن اقتدار خود به دولت است و به همین دلیل قصد دارد به‌صورت جدی با رویکرد دولت برخورد کند. با این وجود این احتمال که نمایندگان مجلس به دو وزیر از سه وزیر مورد سؤال نیز رأی اعتماد ندهند، وجود خواهد داشت. در نتیجه استیضاح یک وزیر قطعی است و دو وزیر نیز احتمال زیادی وجود دارد. نمایندگان مجلس از تعامل و همکاری یک طرفه خسته شده‌اند و به‌دنبال اصلاح رویکرد خود نسبت به دولت هستند‌.

وی همچنین گفته که احتمال استیضاح وزیر راه بیشتر از بقیه است.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تکبر مدیران که شکی نیست تکبر نمایندگان را چه کنیم؟