کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهمیت حفظ شأن پرچم ایران در جام جهانی

21 اسفند 1396 ساعت 8:52

میدان بزرگی است و همه دنیا را شیفته و مجذوب خود می‌کند، جادوی فوتبال در سطحی جهانی این بار به میزبانی مسکو، فرصت طلایی برای معرفی درست و منصفانه ایران اسلامی.


به گزارش جهان نیوز، هر کشوری با نماد مهم خود یعنی پرچم در سراسر جهان شناخته می‌شود، ممکن است مردم جهان کشوری خاص را به خاطر یک ویژگی خاص بشناسند، به عنوان مثال اسپانیا را با موسیقی و مراسم گاوبازی و غذاهای خاصش یا ایتالیا را با دنیای مد و لباس و فرانسه را با برج ایفل و قهوه های جا افتاده در کافه های شلوغ جنوب پاریس اما هیچ کشوری دوست ندارد نماد مهمش یعنی پرچم در حاشیه باشد و از طرق دیگری آن را بشناسند.
 

برخی کشورها حتی برای این مهم، هزینه می کنند و از کشور میزبان در جام جهانی می خواهند در برخی میادین مهم شهرهای مخصوص بازی های جام جهانی، پرچم ان کشور خاص را برافراشته کرده و اجازه دهد برخی مغازه ها و منازل این پرچم را مقابل درب ورودی خود نصب کنند.

مردم هر کشوری عاشقانه به پرچم خود افتخار می کنند و دوست دارند معنا و مفهوم رنگ ها و علایم روی آن را در جریان برگزاری جام جهانی 2018 روسیه به دیگران بیاموزند و از آن تعریف کنند.

از فدراسیون فوتبال ایران و البته وزارت ورزش و جوانان انتظار می رود در خصوص پرچم جمهوری اسلامی ایران و توزیع درست و هدفمند آن در میان هواداران ایرانی در خاک روسیه تدابیر جدی بیندیشند. سوء استفاده و خدای نکرده توهین به پرچم مقدس ایران اسلامی از سوی آحاد مردم امری مطرود و زشت است و هیچ ایرانی راستین، توهین به پرچم مقدس کشورش را بر نمی‌تابد.

در سه بازی مهم مرحله گروهی باید جایگاه هواداران را بشناسیم و از پیش برای آن برنامه ریزی کنیم، اگر کارهایمان به اصطلاح دقیقه نودی نباشد، فیفا ثابت کرده که بالاترین میزان همکاری را دارد اما از آنجا که معمولا دو ساعت مانده به یک مسابقه تازه به یاد کارهای نکرده خود می افتیم، معمولا انجام نشدن امور مهمی از این دست را به گردن فیفا و روزگار می اندازیم!

باید در این عرصه مدیریت خوبی داشته باشیم، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و نصب پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در ورودی و خروجی این دالان های فرهنگی و فروش محصولاتی که در شان فرهنگ و اقتصاد ایران باشد، در این بخش بسیار مهم است. ما همسایه میزبان جام جهانی 2018 هستیم و باید نهایت استفاده را از این مهم ببریم.

منبع:مشرق


کد مطلب: 598285

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598285/اهمیت-حفظ-شأن-پرچم-ایران-جام-جهانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com