سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

نظامیان عربستان و امارات درفهرست جنایتکاران جنگی

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 598263
شش مقام نظامی عربستانی و اماراتی در فهرست جنایتکاران جنگی در یمن قرار گرفتند.
نظامیان عربستان و امارات درفهرست جنایتکاران جنگی
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، پایگاه اینترنتی المعلومه در شماره اینترنتی امروز خود نوشت: شبکه جهانی پیگیری جنایتکاران جنگی نام شش فرمانده اماراتی و سعودی را در فهرست جنایتکاران جنگی تحت تعقیب قرار داد تا این افراد به دلیل جنایات خود در تجاوز به یمن محاکمه شوند.

این فهرست شامل سرلشکر عبدالرحمن صالح عبدالله البنیان مشاور دربار سعودی بوده که تا مدتی پیش رئیس سابق ستاد کل ارتش عربستان و فرمانده عملیات طوفان قاطعیت بود. وی جنایات گسترده ای در یمن با هدف قرار دادن غیرنظامیان این کشور مرتکب شده است.

نفر دوم، سرلشکر فهد بن ترکی بن عبدالعزیز فرمانده نیروی زمینی عربستان سعودی و مسئول عملیات ویژه ائتلاف متجاوز به یمن بوده که دستور حملاتی را صادر کرده که به کشته شدن صدها غیر نظامی منجر شده و این جنایات در سطح جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. وی همچنین در محاصره شماری از مناطق یمن و ممنوعیت ارسال مواد غذایی به این کشور و استفاده از حربه به گرسنگی کشاندن مردم به عنوان یکی از ابزارهای جنگی دست دارد.
فرد سوم سرلشکر خلبان محمد بن صالح العتیبی فرمانده نیروی هوایی عربستان سعودی بوده که مسئول هزاران حمله هوایی به یمن است. در این حملات هزاران غیر نظامی به ویژه زنان و کودکان کشته شده اند.

شبکه جهانی پیگیری جنایتکاران جنگی درباره جنایتکاران جنگی امارات نیز به نام سه نفر اشاره کرده است. نخست سرتیپ احمد علی محمد البلوشی فرمانده نیروهای اماراتی در عدن است. وی یکی از مهم ترین شخصیت های نظامی امارات در جنگ یمن و مسئول اداره چند زندان معروف در این شهر نظیر زندان بئر احمد و چند زندان سری است و از مزدوران محلی برای اداره این زندان ها استفاده می کند. وی نیز به دلیل حبس غیر قانونی شمار زیادی از یمنی ها جنایت جنگی مرتکب شده است.

فرد دوم، احمد ابو ماجد فرمانده سابق نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن در عدن بوده که مسئولیت اداره چند زندان سری را با استفاده از مزدوران محلی داشته و به صورت شخصی بر برخی از بازجویی های غیر قانونی، شکنجه، اداره چند گروه شبه نظامی در اجرای غارت، قتل، ربودن مردم دست داشته که جنایاتی در حد جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
نفر سوم، سرتیپ ناصر مشبب العتیبی فرمانده نیروهای امارات در استان حضرموت بوده که ششمین فرد در این فهرست است. وی دستور داد در دو حادثه جداگانه به غیرنظامیان تیراندازی شود در حالی که نیازی به تیراندازی وجود نداشت. وی مدیر چند بازداشتگاه های غیرقانونی برای بازداشت مخالفان و غیرنظامیان است و این افراد را در این بازداشتگاه ها شکنجه می کند و چند گروه شبه نظامی وابسته بری غارت، قتل و ربودن مردم دارد و این اقدامات نیز در حد جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *